Muilla loppuraskaudessa vihlontaa VATSASSA?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mie rv35
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mie rv35

Vieras
Sellainen nopea vihlaisu alavatsalla. Tulee mieleen vihlaisut just ennen kuin menkat alkamassa (jos kellään ollut niin tietää mitä tarkoitan) eli en puhu nyt mistään liitoskivuista/sukkapuikkotuntemuksista.
Odotan jo viidettä, mutta en muista tuollaisia tuntemuksia olleen muissa loppuraskauksissa, joten olisi kiva kuulla niiden olevan normaalia (mitään tulehduksia mulla ei ole alhaalla). =)

Minä nyt tuppaan kyttäämään kaikenlaisia oireita kun hieman pelottaa kun suunniteltu sektio tiedossa/tulossa ja jos synnytys käynnistyykin ennen sitä ja en kerkiä tarpeeksi ajoissa sairaalaan. Viimeksikin synnytykseni kesto oli 1 tunti ja salissa kerkisin olla 15min. vaikka olin jo valmiiksi sairaalassa, osastolla ja luulin ettei ole mitään kiirettä. Jo esikoiselta supparini oli selkäsärkyä mistä en olisi ilman kehoitusta äidiltäni edes älynnyt lähteä sairaalaan. Tuolloinkin synnytyksen kesto oli vain 2,5 tuntia. Niin ja kaikki syntyneet rv37-38 ja sektio suunniteltu vasta rv39.

Kyselin juuri pari päivää samaa asiaa neuvolassa ja neuvolan terkkari vakuutti olevan ihan normaalia. Itselläni rv 32 menossa ja noita vihlaisuja on ollut n. 3 viikkoa. Erityisesti tuntuu tulevan pissaamisen jälkeen, mutta voi tulla esim. kävellessäkin. Ne on kuitenkin selvästi nimenomaan vihlaisuja. Kestävät hetken ja sitten helpottaa. Voihan olla jotakin muutakin, mutta tämä on mun kokemus.

Yhteistyössä