muistan taas miks en siedä laihduttamista..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja läski
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

läski

Vieras
koska mä en laihdu!!!

tän vuoden liikkunut enemmän, eli n.2h päivässä lenkkeilyä, crosstraineria, hölkkää, vatsalihaksia jne.
olen pienentänyt ruuan annoskokoja enkä ota enää lisää (aluks oli helvetillinen nälkä, se on helpottanu!)
syön paljon enemmän hedelmiä ja vihanneksia ja pyrin juomaan ainakin sen litran vettä päivässä ja tadaa, maha on kauhee pömppö ja 1kg lähteny 3viikossa. ja mulla bmi27, ihan reilusti löllöö mahassa ja reisissä ja perseessä.

hampaat irvessä syön sen lautasellisen puuroa aamulla ja juon kupin kahvia, sit olen tänään syönyt täysjyväpastaa ehkä n.desin ja kanakastiketta ja puoli lautasellista salaattia, ruokajuomaksi maitoa ja vesituoppi nenän edessä koko ajan.

aineenvaihdunnassa ei oo tapahtunu eroa vaikka juominen on lisääntyny huomattavasti ja kilot ei vaan lähde.

onko mussa joku vakava vika?!

jos sulla ei oo mitään sairautta, niin jotain teet väärin. Harkitse ravitsemusterapeuttia tai jotain liikunnanammattilaista ja kartoita hänelle liikunnat ja syömiset tarkasti. Voi olla, että syöt jopa liian vähän tai sitten saat jostain "piilokaloreita" joita et huomaa.

Lopeta laihduttaminen ja keskity noihin hyviin juttuihin. Vaikket laihtuisikaan, elintapojen parantamisella on merkitystä terveytesi ja hyvinvointisi kannalta ja eikö se ole tärkeitä? Olet tehnyt kuitenkin hyviä muutoksia elämääsi. Jos laihduttaminen on hampaat irvessä puurtamista, ei sitä jaksa kukaan koko elämää ja sittenpaino pomppaa herkästi takaisin.

Ja olethan laihtunut kilon. Ei se mikään hurja tahti ole, mutta ihan ok, jos se on pääasiassa rasvaa. Heitä se vaaka hiiteen ja keskity hyvinvointiisi. Hyvään terveelliseen ruokaan ja liikkumiseen mistä saat nautintoa sekä hyviin yöuniin.

tää on muutenkin mulle kamalan vaikeaa, pysyä kurissa ja olla mässäämättä, syödä puuroa vaikken niin tykkää, juoda vettä josta en yhtään tykkää, en mä osaa laskea mitään kaloreita tai hiilareita tai mitään. vittu mä oon pahalla päällä, mä inhoan tätä laihduttamista ja mä inhoan näitä vitun läskejä. perkele!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! anteeks, mut ketuttaa...

Alkuperäinen kirjoittaja läski:
tää on muutenkin mulle kamalan vaikeaa, pysyä kurissa ja olla mässäämättä, syödä puuroa vaikken niin tykkää, juoda vettä josta en yhtään tykkää, en mä osaa laskea mitään kaloreita tai hiilareita tai mitään. vittu mä oon pahalla päällä, mä inhoan tätä laihduttamista ja mä inhoan näitä vitun läskejä. perkele!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! anteeks, mut ketuttaa...

Vaikka tätä ei saa palstalla sanoa, karppaus OIKEASTI auttoi mulla tuohon. Ennen, kun laskin pisteitä, mulla oli todella vaikea pysyä kurissa. Oli hirvee makeanhimo ja ylipäätänsä ruoanhimo. Enkä voi sietää puuroa. Mut kaikki noi on poissa. :) En tunne jääväni mistään paitsi ja minä, entinen karkkinarkomaani, en kaipaa enkä halua yhtään makeaa.

Joten suosittelen tuota hiilarien tarkistamista. Samoin rasvamäärän. Veikkaan, että jos lisäisit enemmän rasvaa, vähentäisit hiilareita (varsinkin niin, ettet syö niitä tyhjään mahaan ja ilman rasvaa, koska silloin ne heittää verensokeria eniten = ruoanhimo, makeanhimo), tuo vois auttaa.

Mut tuota ei saa palstalla sanoa. =) Mut harkitse asiaa itseksesi. Kannattaahan se koittaa, jos muu ei auta. ;) (jos kuukaudenkin koitat, et sinä aikana vielä voi kauheesti lihoa etkä saada muutakaan pahaa aikaan. )

Alkuperäinen kirjoittaja läski:
Alkuperäinen kirjoittaja Tyhmä:
siis miten "tarkistetaan hiilarit"?? Ja onko puuro jotenkin huono aamulla? Ja mikä on liian vähän syömistä?

no niin just!!! mäkin haluaisin tietää..

Riippuu siitä keltä kysytään. Minusta ja minulle on, kuten monelle muullekin karpille. Nostaa verensokerin nopeasti, mutta laskeekin yhtä nopeasti. Jos lisäät seuraksi edes hiukan rasvaa, saat rajoitettua nousua hiukan, mutta silti.. Eikä ainakaan mitään pikahiutaleita.

Tarkista hiilarit tarkoittaa sitä, että katso, paljonko sulla menee elimistöösi sokeria. Ihan sokerina sekä nopeina hiilareina, kuten valkoisena vehnänä, riisinä, jne. Huomaa, että vaikka vetäisit kaiken täysjyvänä, jos vedät hiilareita liikaa, niitä tulee silti liikaa, vaikka ne olisi täysjyvää. Yksinkertaista.

Monet syövät aivan liikaa hiilareita päivässä. Pärjäisi oikesti paljon vähemmällä.

Syöt ihan liian vähän kun liikutkin noin paljon. Ruokaa kolmen-neljän tunnin välein. Niin pysyy elimistö käynnissä, eikä mene säästöliekille.
Lisäks sul on tullut painona varmaan lisää lihasmassaa

Yhteistyössä