Muistatteko kun kerroin kun sukulaiset ja ystävät soittelee ja kyselee "joko on syntynyt?" ym?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sama taas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sama taas

Vieras
Suljin puhelimen. Facebookissa oli viesti: "Puhelin päälle. Tärkeetä!". Avasin puhelimen ja samantien soi. Ystävä soitti. Vastasin. Heti alkoi raivoaminen: "Mikä v*ttu sua ämmä vaivaa? Mitä pahaa oon sulle muka tehny? Ensin et voi kertoo JUST MULLE et oot raskaana ja sit et voi kertoo et oot synnyttäny! Mikä v*ttu sul on mua vastaan?". Sanoin että "Ensinnäkin, ei kerrottu raskaudesta monelle mutta tieto levisi. Toisekseen, en ole vielä synnyttänyt". Ystävä oli vähän aikaa hiljaa, sitten sanoi: "Aijaa, ku joku sano et oisit synnyttäny ja siks ei oo puhelin päällä. Kaikki kuitenki puhuu et teiän vauva synty. Sori kauheesti." ja nauroi...

Nyt kiristelee vielä enemmän!

Siis eihän tuo voi olla enää tosi, että puhelimessa tuolla lailla raivotaan! Voin vain kuvitella millaisia muut soitot aikaisemmin ovat olleet. Tuohan on jo ahdistelua.

Laita Facebookiin päivitys jossa lupaat infota kaikille koska pienokainen tulee maailmaan. Tällä saat katettua suurimman osan tuttavista.

Joo, laitoin että "Ei ole vielä syntynyt. Ilmoitamme sitten". Silloin laitoin Facebookiin päivityksen raskaudesta ja ettei kerrottu kuin kaikkein läheisimmille, kun tieto levisi. Silloin jo tää sama ystävä ja yksi muu raivosi miksei juuri heille kerrottu. En ymmärrä miksi mun asiat kaikkia niin kovasti kiinnostaa...

Ystäväsi on sairas. Pitäisin kyllä piiitkää hajurakoa tuollaiseen. Kuvitteli, että teillä on vauva ja onnittelusoiton sijaan soitti haukkumasoiton "juuri synnyttäneelle"! Miten noin törkeitä ihmisiä voi edes olla.

[QUOTE="ellis";24394565]Ystäväsi on sairas. Pitäisin kyllä piiitkää hajurakoa tuollaiseen. Kuvitteli, että teillä on vauva ja onnittelusoiton sijaan soitti haukkumasoiton "juuri synnyttäneelle"! Miten noin törkeitä ihmisiä voi edes olla.[/QUOTE]

Tosiaan, tajusin ettei hän silloin siitä raskausuutisestakaan onnitellut, vaan raivosi kun hänelle ei heti kerrottu.

Ystäväsi on tainnut kiinnittää huomiota vain ettei kuulukaan läheisimpiin ystäviisi kun et kertonut hänelle ensitilassa uutisestanne. Lapsellista.

Vertaistukena, minulla anoppi ja appi eivät meinaa millään uskoa ettei tarvitse joka päivä soittaa montaa kertaa ja jankata samoja kysymyksiä, olen jo delegoinut puhelimeen vastaamiset miehelle ja hänkin jo hermoromahduksen partaalla :)

[QUOTE="Piparnakkeli";24394641]Ystäväsi on tainnut kiinnittää huomiota vain ettei kuulukaan läheisimpiin ystäviisi kun et kertonut hänelle ensitilassa uutisestanne. Lapsellista.

Vertaistukena, minulla anoppi ja appi eivät meinaa millään uskoa ettei tarvitse joka päivä soittaa montaa kertaa ja jankata samoja kysymyksiä, olen jo delegoinut puhelimeen vastaamiset miehelle ja hänkin jo hermoromahduksen partaalla :)[/QUOTE]

Ootko säkin siis raskaana?

Kirjoitin jo aiemmin kun sukulaiset ja ystävät soittelee ja kyselee joko on syntynyt. Kun itsekin alkaa jo hermostua kun ei vieläkään, niin jatkuva utelu hermostuttaa vielä lisää.

Oon juu, LA ohitettiin hetki sitten, joten tätä touhua on seurattu jokunen viikko. Ovat siksikin valmiudessa että joku tulee sitten esikoista hoitamaan, mutta ei tää homma mihinkään etene jatkuvilla uteluilla.. :)

[QUOTE="Piparnakkeli";24394737]Oon juu, LA ohitettiin hetki sitten, joten tätä touhua on seurattu jokunen viikko. Ovat siksikin valmiudessa että joku tulee sitten esikoista hoitamaan, mutta ei tää homma mihinkään etene jatkuvilla uteluilla.. :)[/QUOTE]

No niinpä! Lohduttavaa että joku muukin on samassa tilanteessa. :D

Juu, appeni sanoja lainaten "et ole ensimmäinen nainen joka synnyttää", joten ei olla ekoja eikä viimeisiä jotka tästä utelustakaan kärsii... harmi ettei tähän oo mitään epiduraalin kaltaista pistosta tarjolla :D

Minullekin soitti mummo tänään, että pitää kuulemma mennä nyt viikonlopun aikana monta kertaa saunaan, jotta "päästään sitten ajallaan katsomaan vauvaa sairaalaan". :D

Onhan tuo omalla tavallaan hellyttävää ja hassuakin, mutta mielestäni en ole kutsunut ketään sairaalaan vierailemaan. Laskettuun aikaankin on vielä kuusi päivää, joten mikään kiire ei kyllä ole.

Ehkä tätä soittelua on vain jaksettava, vaikka tuntuu etten yhdeksään kuukauteen ole paljon muuta sanonutkaan kuin että me sitten kyllä ilmoitamme, kun on jotain ilmoitettavaa.

[QUOTE="vieras";24394772]Minullekin soitti mummo tänään, että pitää kuulemma mennä nyt viikonlopun aikana monta kertaa saunaan, jotta "päästään sitten ajallaan katsomaan vauvaa sairaalaan". :D

Onhan tuo omalla tavallaan hellyttävää ja hassuakin, mutta mielestäni en ole kutsunut ketään sairaalaan vierailemaan. Laskettuun aikaankin on vielä kuusi päivää, joten mikään kiire ei kyllä ole.

Ehkä tätä soittelua on vain jaksettava, vaikka tuntuu etten yhdeksään kuukauteen ole paljon muuta sanonutkaan kuin että me sitten kyllä ilmoitamme, kun on jotain ilmoitettavaa.[/QUOTE]

Joo, toi viimeinen lause on tuttu. :D
Täälläpäin sairaalaan saa tulla vain lapsen isovanhemmat ja sisarukset.