Muistatteko tällaisia asioita tai mitä muistatte lapsuudestanne? Omani traumaattinen, en kä muista oikein mitään :O

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Muistamaton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Muistamaton

Vieras
Muistot ovat 10 vuoden aikana haihtuneet. Oli vaikeat kotiolot ja olen huomannut, että ihan oikeasti enää yksinkertaisesti oikein muista mitään. Mietin syntymäpäiviäni ja jouluja.. en muista ketä oli paikalla, mitä on tapahtunut jne.. Jouluista muistan sen, että joskus oli jotain tosi hyvää minttusuklaata rasioista ja olin niistä innoissani.

Ne asiat, jotka muistan liittyvät alkoholinhuuruihin, väkivaltaisiin tilanteisiin ja kaikkeen muuhun kurjaan, jonka vuoksi olen lapsuuteni halunnut unohtaa. Joitain hyviä hetkiä muistan koulupäivistä, kun olen ollut kaverien kanssa. Mutta kotona olo neljän seinän sisällä - se on mielessäni kuin tyhjää. Ilmeisesti joku psykologinen puolustusmekanismi, etten muista sitä jatkuvaa ahdistuneisuutta?

Mä muistan paljon asioita lapsuudestani. Mutta on vissiin normaalia, että sellaiset arkiset asiat eivät muistu mieleen useimmille. Tietenkin mieli voi haluta unohtaa ne ikävätkin jutut.

Mä muistan kans tosi vähän ja nekin mitä muistan on suurimmaks osaks valokuvien kautta tulleita muistoja. Mulla oli hyvä ja turvallinen lapsuus. Joku joskus sanoi että lapsuudesta ei välttämättä muista just sen takia että kaikki on ollu tasasta ja rauhallista. Apn tapauksesta tulee kyllä mieleen joku puolustusmekanismi. Niin ja olen siis alle 25 eli periaatteessa kai mun pitäis jotain suht lähimenneisyydestä muistaakin.

Fiilikset kuin ap:lla! Usein olen miettinyt voisiko esim. psykoterapia auttaa, mutta toisaalta sieltä voisi nousta esiin tosi pahoja asioita. Nekin muutama juuri alkoholistin vallan alla elämisestä mieleen jääneet muisto riittänee...elettiin 70,80- lukua. Äidiltäni en edes halua kysellä, omat tuskansa hänkin aikanaan kokenut :( Mutta uskon, että omille lapsilleni annan kokemuksia ja ilon aiheita, vaikka ihan pieniäkin, jotka he muistavat!

Enpä muista.Alkis mutsi ja isäpuoli.Turpaa tuli usein jne..

En muista myöskään ex:n kanssa vietettyä aikaa,kuin jotain pientä. Ei ollut väkivaltaa tai vastaava. Traumoja kuitenkin tuli suhteen loputtua.

Jostain kolme vuotiaasta eteenpäin on paljonkin selkeitä muistikuvia. Enimmäkseen arjesta poikkeavia juttuja, mutta osa ihan tavallisia tapahtumia. Lisäks muistan "hajuja" liittyen paikkoihin ja esineisiin. Ainakin joulun kolme puol vuotiaana muistan, tosin siitä on kaitafilmiäkin. Muistot eivät kyllä liity filmattuihin hetkiin. Olin kolme puol kun muutettiin ja muistikuvia ekasta kodista on paljonkin.

Mul on tosi vähän muistikuvia lapsuudesta. Tuntuu oudolta että joku tosissaan voi muistaa niin paljon, lempilelun, lempi leikkejä tms. Mä en muista juuri mitään. Muistan kyllä ne hyvin selkeesti kun isä piteli veistä äidin kaulalla tms.
Traumaattinen lapsuus oli mulla kyllä. Tunnistan kyllä tän dissosiaation..

Yhteistyössä