Muistuttakaa minua imetyksen hyvistä puolista!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vieras

Vieras
Alku oli yhtä imetystä, yöt meni suht hyvin. Vauva on nyt 3 kk ja syö edelleen tosi usein. Illat on yhtä imetystä. Minua ei sinänsä haittaa, koska haluan onnistua tällä kertaa imetyksessä mutta silti..
Eräällä toisella foorumilla monet äidit näyttävät antavan heti alusta saakka korviketta, kun eivät jaksa sitä kun vauva koko ajan rinnalla. Itsestäkin on alkanut tuntumaan, että miten helppoa se olisikaan. Olen nähnyt tosi paljon työtä tämän eteen, mutta tietenkin "helppo" jatko houkuttaisi. Saisi nukkua välillä yön putkeen, tehdä illallakin muuta..
Lohdutusta kiitos. :ashamed:

Hyviä puolia: Ruoka aina mukana sopivan lämpöisenä, ei tarvi ruveta peseen ja steriloimaan isoa määrää pulloja, terveellistä vauvalle, tiedät tasan mitä hänelle syötät, kun tiedät mitä itse syöt. Tsemppiä kovasti! Koita jaksaa, vaikka ymmärrän kyllä väsymisesi. Itsekin meinasin luovuttaa monestikin.

Ajattele, että se täysimetys on vain muutaman kuukauden sun elämässäsi. Kyllä sä sen aikaa jaksat, koska se on omalle lapsellesi hyväksi. Vauva-aika on rankka. Ei siinä vaiheessa kuulukaan päästä helpolla. Nykyäidit ovat kovin itsekkäitä, kun heti pitäis päästä omiin menoihin tuulettumaan ja vauvalla vaan korviketta naamariin sen takia, että itsellä olis helppoa ja kivaa.

No juu, täällä kans yks joka on tuomittu istumaan ja imettämään varmaan loppu iäksi.. Poika on nyt 8,5kk, ja olen jo yrittänyt opettaa pois tissistä, mut ei, herralle ei kelpaa pullot.. raivoo vaan kun sellaisia tarjoo, samoin nokkamukit, taikamukit ym ym ym.. mikään ei kelpaa..

Öisin se on kyllä helppoa kun ei tarvi nousta sängystä pulloa hakemaan.. mut päivisin.. plääh.. ku on 3 muutakin lasta ja tarvis ehtii moneen suuntaan samaan aikaan..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ajattele, että se täysimetys on vain muutaman kuukauden sun elämässäsi. Kyllä sä sen aikaa jaksat, koska se on omalle lapsellesi hyväksi. Vauva-aika on rankka. Ei siinä vaiheessa kuulukaan päästä helpolla. Nykyäidit ovat kovin itsekkäitä, kun heti pitäis päästä omiin menoihin tuulettumaan ja vauvalla vaan korviketta naamariin sen takia, että itsellä olis helppoa ja kivaa.

No just, en mä kyllä ajattele ollenkaan tuolla tavalla. Kaipasin vaan niitä imetyksen hyviä puolia lapselle, koska väistämättä on tullut monta kertaa mieleen että kuinka helppoa se olisikaan kun isäkin voisi lasta syöttää. Mulla ei siis pumppaamalla tule mitään eikä vauva muutenkaan tykkää pullosta. Saishan sen sitten totutettua.
Mä olen ollut viimeksi viihteellä 4 vuotta sitten. Vanhempi lapsi ei ole hoidossa käytännössä koskaan, joskus kauppareissun ajan. Omat menot on kaupassa käyntiä. En mä mitään menoja kaipaisi vaan joskus ehjän yön, vapaan illan. On vaan tullut monta kertaa mieleen, että miksen minäkin kun nuo muutkin.

Ei tarvii lähteä siihen pullorulettiin, ite koin sen aika työlääksi. EI tarvii raahata kaupasta korvikkeita ja näin ollen niihin laittaa rahaa...

Tuohon nukkumiseen... Jos saisit lypsettyä maitoa, jos mies vaikka sitten yhtenä yönä syöttäis vauvan pullosta? Ei tarvis lopettaa imetystä, mutta sais ainakin yhden yön levätä :) Eikä pitäs vaikuttaa maidontuloon tms. Eri asia on suostuuko vauva pullolle...

Me alettiin noin neljän kuukauden iässä totuttamaan pullolle. Ja annettiin korviketta pullollinen illalla ja monesti vielä imetinkin sen jälkeen ja yöllä sitten imetin ja kun halusin nukkua, sovittiin jo illalla, että isä hoitaa yöllä yösyötön ja sekin tehtiin korvikkeella, kun en saa pumppaamalla maitoa tulemaan. Toimi hyvin esikoisen sekä kuopuksen kohdalla! Tosin mulla itsellä oli aina huono omatunto pulloruokinnan jälkeen ja se vasta innostikin imettämään ja oikeestaan nauttimaan imetyksestä eritavalla. Imetystä ja pulloruokintaa jatkettiin noin 9 kk saakka. Siitä sitten sujuvasti sain imetyksen kokonaan pois. Mutta kukin tekee tavallaan..

KORVIKKEET ON KALLIITA joten imettäminen säästää ;)
Helpottiko
Kaikille imettäminen on erillainen kokemus. Esikon kanssa ei oikein onnistunut ja nuoremman kanssa ukko jo patisteli lopettamaan että eihän nyt noin iso poika tissiä tarvii

Mun mielestä imettämisessä ei ole mitään kivaa/mukavaa. Järjellä voi toki kaikkea selittää, mutta oikeasti mun mielstä se vaan on inhottavaa, vaivalloista, epämiellyttävää, väsyttävää, elämää rajoittavaa.

minäkään en kauheasti pitänyt imetyksestä:( Jaksoin sitä 3½ kuukautta ja sitten loppui. En halunnut imettää julkisilla paikoilla, lapsi söi lähes koko ajan, hereillä ollessaan tuskin tunninkaan taukoa piti. Mielestäni se oli raskasta. Nyt kun juo korviketta elämä on niiin paljon helpompaa! Eikä tuo pullojen keittäminen nyt minusta mitenkään työlästä ole. Pitäähän meidän aikuistenkin astiat pestä!

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja Faktamiiniliini:
imetetyistä vauvoista tulee isona älykkäämpiä kuin pulloruokituista.

Ja pöh! Minkä tutkimuksen mukaan?

Kaikkien mahdollisten imetykseen liittyvien tutkimuksien ja kyllähän sen on huomannut niistä ihmisistä joita on pidempään imetetty, ovat vain yksinkertaisesti fiksumpia. nim. Vuoden ikäiseksi imetetty.

Kaikkien mahdollisten imetykseen liittyvien tutkimuksien ja kyllähän sen on huomannut niistä ihmisistä joita on pidempään imetetty, ovat vain yksinkertaisesti fiksumpia. nim. Vuoden ikäiseksi imetetty.

No mä itse olen sitten varmaan järjen jättiläinen, kerta äitini imetti mua 2vuotiaaseen asti.

*reps ja kops*
:D :D
Juu-u ja lehmät lentää

No mun mielestä imettäminen on miljoona kertaa helpompaa kuin pulloruokinta. Kahta ekaa lasta pystyin imettämään vain pari kuukautta mutta nyt kolmatta jo yli puoli vuotta. Vaikka alkuun se olikin jatkuvaa tississä roikkumista niin kyllä on mukavaa kun maito kul¨kee aina sopivan lämpöisenä mukana. Ei tarvi pestä pulloja, ei tarvii herätä öisin lämmittämään pulloa, ei tarvii kaupasta kantaa maitoa, tulee halvaksi, en liho vaikka söisin mitä ;) jne.

Uskoo ken haluaa... ;) Tuollaisen takia EI kannata imetystä jatkaa, jos sitä ei jaksa. Se on jo koko perheelle parempi, jos äiti on virkeämpi ja tyytyväisempi. Joten jos korvike on se ratkaisu niin sitä kehiin vaan!

nimim. Itse vuoden imettänyt (eikä se lapsi muita älykkäämpi ole, ihan normaali)

Alkuperäinen kirjoittaja mm:

*reps ja kops*
:D :D
Juu-u ja lehmät lentää

Ja ranskanperunoissa ei oo kaloreita, eikä suklaa lihota... Ja joulupukki on olemassa. Saisko faktalinkkejä niistä tutkimuksista kehiin???? :o

Kiitos! Näitä minä kaipaankin. :D
Ei vaan oikeasti imetys on halvempaa ja helpompaa ja minä nautin siitä tosi paljon, mutta imetyskertoja on tosi paljon kun mulla tuo maidontulo on ollut suht niukkaa alusta saakka. Eli vauva tilaa ja tilaa. Kuitenkin öisin nukkuu ihan hyvin ja on tyytyväinen joten maito kyllä riittää. Välillä vaan pitää oikein itsekin miettiä että MIKSI teen tätä..

Alkuperäinen kirjoittaja hei :
Niin ja toinen kokee imetyksen raskaaksi toinen pulloruokinnan.. Kaikki tekee niin kuin itselle on parempi :)

l

En jaksanu lukea, mutta minä olen niin laiska että en jaksais alkaa korvikkeita lämmiteleen. Tissille on helppo ottaa, ei tarvi lämmitellä eikä keitellä tissejä, aina valmiita missä vain.
Pullot pitäs aina keittää ja pessä ja korvike lämmittää, sekös se vasta aikaa yöllä vie, kun pitää toiseen huoneseen mennä eka maito lämmittään ja sitten vielä syöttää kun rintaruokinnalla voi vaan ottaa vauvan tissille ja iteki ummistaa silmänsä. Ihan helpoa laiskemmallekin äitille =)

Yhteistyössä