Muistutuksena

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äidin blogi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Äidin blogi

Aktiivinen jäsen
13.08.2014
1 149
4
38
Elämä on juuri tämä hetki. Nyt. Kannattaa miettiä miten kohtelee toisia.

* vammaisuus on synnynnäistä, mutta onnettomuuden jäljiltä se voi koskettaa meitä kaikkia. Joku päivä voit itse olla vammainen.
Tai läheisesi voi vammautua.

* Vanhuus koskettaa meitä kaikkia, sitäkin ennen voi olla liikuntarajoitteinen, sairauden vuoksi. ( esim: MS -tauti ei tunne ikää) tai joudut seuraamaan läheltä tärkeän ihmisen kamppailua.

* yksinäisyys ei kosketa vain aikuisia. Yksinäisyys koskettaa kaikkia. Yksinäisyys on tunne, jota voi kokea vanhus, nuori ja myös lapsi:

"Minulla ei ole ketään, jolle puhua. Minua on haukuttu ja kiusattu ja tuntuu, ettei kukaan välitä. Kaikki vihaavat minua. Tuntuu kuin välillä haluaisin kuolla. Enkä jaksaisi tätä elämää. Kukaan ei jaksa kattella mua. Mä elän täs maailmassa haamuna. Ei mua tänne kukaan jää kaipaamaan." - 11-vuotias yksinäinen tyttö.

(Erikoistutkija Niina Junttila)

Pitäkää mielessä että:
Kyyninen ihminen ei kykene innostumaan eikä iloitsemaan. Hän ei pidä mitään arvokkaana, kannattavana tai mahdollisena. Ympärillään olevista ihmisistä hän yrittää kitkeä kaiken tavoitteellisuuden vähättelemällä. Miksi kukaan haluaisi olla kyyninen?

Eipä lisättävää.

Tähänkin päivään ja seuraaville kohtaamilleni ihmisille vien hymyä ja iloa. Sitä minulla on jaettavaksi, onneksi.
Se kellä onni on , se onnen jakakoon!

Rakkautta :heart:

Sä olet kuin Jehovantodistajat :D Tunget joka paikkaan etkä tajua olla "julistamatta" silloinkaan kun muut ovat jo kyllästyneet.

Kirjoituksissasi on hyvä pointti, mutta saat ne varmasti perille paremmin kun hieman hölläät tahtia.

Mutta juu. Tämän kirjoituksesi vuoksi mä käyn huomenna moikkaamassa vanhaa naapurinrouvaa samalla kun haen lapset. Ainakin hetkeksi jonkun yksinäisyys on tiessään.

Kiitos! Ja mukavaa päivää sinullekin!

• Tykkää
Reactions: Äidin blogi
* Palstamammailu ei katso ikää eikä fyysistä kuntoa. Huomenna sinäkin saatat olla palstamamma. Jokainen palstamamma on samalla aivosolukadon tiellä, huolimatta siitä konttaako hän puistossa vai kilisteleekö skumppalaseja ystävättäriensä kanssa brunssilla.

• Tykkää
Reactions: Irski

Yhteistyössä