Muita itkuisia herääjiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aloittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Aloittaja

Vieras
Onko muita taaperoita, jotka herää AINA huutaen ja paniikissa? Meillä 1v3kk poika on koko ikänsä herännyt itkien, yleensä itku on hysteeristä eikä meinaa heti edes sylissä loppua. Koskaan ei herää jutteluun/nauruun tms. vaan puoli tuntia saa pidellä lasta ennen kun suostuu hymyn väläyttämään. Herää näin sekä yöunilta että päiväunilta. Tämä on merkillistä, sillä poika on nukkunut omassa sängyssään alusta asti, ei ole nukutettu eli ei ole tottunut että silitetään uneen tms. ja tosiaan heti vastasyntyneestä asti on herännyt näin. Onko tämä luonnekysymys vai mistä voi johtua? Ei kauheasti piristä hakea unilta poikaa joka itkee hysteerisenä niin kun olisi elämän kauhein asia herätä.

Meillä on saman ikäinen poika, ja useimmiten herää unilta itkien. Lopettaa kyllä sitten kun juttelen ja otan syliin. Hyväntuulisena herää varmaan 1 kerta kymmenestä..

Vauvana heräsi vain katsella tillottamaan, ja oli hiljaa mutta nyt railakkaan huudon kera

:o

Toivotaan että tää on jotain ohimenevää :hug:

No tässä yksi itkuinen heräilijä, meinaan minä itse. Poika 1,5v heräilee öisin, ei hulluna itke, lähinnä älisee. Mutta minä herään siihen joka kerta ja silloin kyllä itkettää kun tietää miten huonosti taas saa unen päästä kiinni.

Meillä on joskus kans näin. Välilä olen tehnyt niin että en mene heti "hysteeristä" herääjää katsomaan vaan annan huutaa hetken. Jos hyvin käy, kuuluu vaan pumps sängystä ja poju tipahtaa uudelleen nukkumaan. Tietty ei aina käy näin hyvin.. rauhoittuminen sängystä poistulon jälkeen saattaa viedä sitten tovin.
Vanhempi lapsista, 5 vuotias, ihmetytti tarhan tätejä päivälevon jälkeen itkemällä AINA herättyään. Kotonakin sitten kerran nukahti vahingossa päivällä ja herättyään toistui tämmmöinen ahdistavan tuntuinen itku. Minulle lapsi vaan toisteli että on niin kovin väsynyt, haluaa vaan nukkua. Annoin sitten vaan nukkua niin kauan kuin halusi ja kas, heräsi 2,5 tunnin unien jälkeen ihan "normaalina". Kerroin asiasta hoitajille jotka sitten muuttivat suhtautumistaan itkuisuuteen erilaiseksi. Nyt herää levolta kuulemma ihan normaalisti. Eli kyllä lapsilla (isommillakin ) kaikkee tämmöstä häikkää voi olla. Ehkä teilläkin on taapero ottanut ikäänkuin "tavaksi" herätä huomiota herättävällä tavalla; ehkä muuttuu sitten kun esim. on sängyn vaihto edessä tms.

Onpa helpottavaa kuulla, että meillä ei ole ainoa kiukkuinen tapaus! Itse en tuohon painajaisunijuttuun usko, koska en usko että lapsi näkee joka yö ja päivä painajaisia. Jotenkin varmaan pelästyy heräämistä tai en tiedä...rasittavaahan se on ja tulee itsekin pahalle päälle kun joutuu hakemaan huutavan leijonan sängystä joka päivä kun periaatteessa unien jälkeen pitäisi olla pirteä ja hyvällä tuulella...

Yhteistyössä