Muita joiden itsetunto on hävinnyt parisuhteen myötä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitätääon
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mitätääon

Vieras
Niin, itsetunto on ollut kateissa jo melkein kolme vuotta.. Ennen olin sosiaalinen, pidetty kaveri, itsetunto oli terve ja jopa ajattelin olevani nätti. nykyään olen vain kotityöläinen, en koskaan pääse mihinkään, eikä mieskään oikein huomioi. Ei koskaan kehu eikä halua viettää aikaa kanssani.. Nyt tuntuu, että en ole mitään muuta kuin ihminen, joka käy töissä ja tekee kotihommat ja jolla ei ole mitään arvoa kellekään. Suurin syy tähän muutokseen on tuo mies, jolta odottaisin jonkunlaista huomiota. Haluaisin tuntea olevani kaunis mieheni silmissä.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Jos parisuhde laskee itsetuntoa ja omanarvontuntoa, niin ei siinä parisuhteessa voi olla kaikki ihan hyvin.

Eikä myöskään parisuhteessa, jossa naista arvostetaan "pikkutyttönä", jolla ei ole lupaa kasvaa voimakkaaksi, itsenäiseksi aikuiseksi naiseksi.

mulla kans on aika alhaalla itsetunto neljä lasta tullu aika tiiviiseen tahtia ja myöskin kiloja....tuntuu välillä et olen miehelle vaan lasten äiti ja kotihengetär joka hoitaa kotia! läheisyyttä meillä ei ole muuten kuin jos mies haluaa seksiä....

Jos parisuhde laskee itsetuntoa ja omanarvontuntoa, niin ei siinä parisuhteessa voi olla kaikki ihan hyvin.

Aivan samaa olen minäkin miettinyt.. Ei mulla aikaisemmin oo tällaisia tunteita ollut, olen kyllä puhunut näistä miehellekin mut ei se ymmärrä mitä ajan takaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Eikä myöskään parisuhteessa, jossa naista arvostetaan "pikkutyttönä", jolla ei ole lupaa kasvaa voimakkaaksi, itsenäiseksi aikuiseksi naiseksi.

Nih. Olikstää ihan mua varten tarkotettu piikki, vai mikä? :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Aivan samaa olen minäkin miettinyt.. Ei mulla aikaisemmin oo tällaisia tunteita ollut, olen kyllä puhunut näistä miehellekin mut ei se ymmärrä mitä ajan takaa.

Mut jos sun tarviskin itse alkaa ajatella myönteisemmin itsestäsi?

Mut jos sun tarviskin itse alkaa ajatella myönteisemmin itsestäsi?

Olen mä yrittäny. Siis ajatellut sillain, et olen itsenäinen nainen, joka ei tarvitse kenenkään tukea/sanomisia tietääkseen että on kaunis. Mutta silti.. En tiedä, onko mulla jääny joku vaihe elämässä väliin/liian lyhyeksi.. Muilta tulee palautetta, mut mun mies ei vaan OSAA.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Nih. Olikstää ihan mua varten tarkotettu piikki, vai mikä? :)

??? Lainasin sun tekstiä alkuun. Enhän mä edes tunne sua. :D

olen kyllä miettinyt sitäkin, että olenko niin säälittävän epävarma oikeasti, että tarvitsen kaikenlaisia kehuja koko ajan tunteakseni itseni tärkeäksi.

Toisaalta omalta puolisolta saa kyllä odottaa kiitosta ja kehua. Kunhan itsekin antaa niitä sitten vastavuoroisesti. Sillon ilmapiiri muuttuu semmoseksi lämpimäksi.

olen kyllä miettinyt sitäkin, että olenko niin säälittävän epävarma oikeasti, että tarvitsen kaikenlaisia kehuja koko ajan tunteakseni itseni tärkeäksi.

Toisaalta omalta puolisolta saa kyllä odottaa kiitosta ja kehua. Kunhan itsekin antaa niitä sitten vastavuoroisesti. Sillon ilmapiiri muuttuu semmoseksi lämpimäksi.

oon mä monesti sanonu sellaistakin mitä odottaisin mulle sanottavan..:( Kyllähän se silloin saattaa sanoa, että samoin. Olisi se kiva kuitenkin kuulla siltä oma-aloitteisesti..

Yhteistyössä