Muita joiden miehet tekee liikaa töitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Olen niin väsynyt tähän tilanteeseen. Olen yrittänyt hyvällä ja pahalla, hommasin uravalmennustakin miehelle mutta ei suostu menemään.

Tilanne on sellainen että mieheni vihaa työtään, joka kuluttaa hänet loppuun. On hoitoalalla ja tekee 24 tuntia joka toinen päivä, nukkuu siis öitä parin tunnin pätkissä joka toinen yö ja lähtee sitten aina pariksi tunniksi kuljettamaan potilaita (on ensihoitaja). On tehnyt näin paljon töitä jo vuosia, yleensä hänen ammatissaan tehdään 24 tuntia putkeen ja sen jälkeen on kolme vapaata. Mies tienaa 5 000 kuussa, mutta silti pitää vain painaa koko ajan, koska hauaa ostaa kotiin sitä ja tätä. VAikka raha on noin tärkeää, ei katso yhtään miten sitä käyttää – luottovelkoja on vaikka muille jakaa, ruokakauppaan hurahtaa helposti satanen (käy kaupassa joka päivä vaikka ei tarvisi), ei osaa yhtään pihistellä jos on tiukkaa. Terveys on tietysti myös kuralla, kun ei saa nukkua: rytmihäiriöitä ja pari kertaa on nukahtanut rattiin töistä tullessaan.

Mitä ihmettä teen? En halua erota, meillä on muuten onnellinen koti ja ihana yhteinen lapsi, mutta taas ollaan esim. joulu ja itsenäisyyspäivä pojan kanssa kahdestaan. Ei ole yhtään perheaikaa, koska minäkin käyn kolmena päivänä viikossa töissä.

Apua?

Täällä! Mies on duunissa nytkin.

Normaalisti tuo ei mua haittaa koska olen yhtälailla duunissa. Nyt on toki vähän tylsää ja ikävää...

On siis muitakin! Mukava saada vertaistukea, tosin jos tuo on sinulle ok niin sittenhän ei ole mitään ongelmaa. Tämä on itselleni ongelma lähinnä siksi että emme näe kirjaimellisesti ikinä: ovella läpsystä vaihto ja toinen töihin tai sitten mies nukkuu päivän ja tätä on jatkunut jo vuosia. Pelottaa myös miehen puolesta, milloin saa jonku kohtauksen tmvs. Veljensä sai juuri sydänkohtauksen ja on melkein saman ikäinen kuin mieheni.

No mun ukko tekee keväästä myöhäiseen syksyyn töitä 5-22 vähintään, usein menee puolille öin 7 päivänä viikossa. Usein menee kuukausia ilman ainuttakaan vapaata. Talvellakin tekee noin 8-10 tuntia päivässä. Mutta sunnuntaisin yleensä vain sen pakollisen eläinteen hoitoon liittyvän työn

Täällä myös kohtalotoveri. Mies yrittäjä ja jokapäivä töissä 16-24h, joskus ei siis nuku ollenkaan. Pienen lapsen kans kotosalla yksistään ollaan kaiket päivät. Tarvitaan joku ei niin läheinen tuttu tai sukulainen tuomaan järkeä touhuun, kaikkea läheisten puheita pidetään valittamisena ja naputuksena.

Yhteistyössä