Muita, joiden unelma-ammatti on kotiäiti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mummomainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Mummomainen

Aktiivinen jäsen
24.01.2010
4 653
2
36
Minulla ei siis vielä lapsia, mutta haaveammattina on kotiäiti. Ahdistaa ja inhottaa kaikki työnteko, siis kodin ulkopuolella. Kertaakaan en ole ollut sellaisessa työpaikassa, jossa olisi kiva käydä muutenkin kuin palkan vuoksi. Enkä usko, että mikään työpaikka olisi miellyttävämpi kuin kotona olo lasten kanssa.

Itselleni ei oo tullu mielenkään. Lapset on ookoo, mutta olen niin impulsiivinen ihminen, että tykkään ollaan aina vähän menossa. Ja itselläni ei ole siis lapsia vielä.

Haaveilen kotiäitiydestä, mutta eihän se nyt mikään ammatti tai työ ole, vaan väliaikainen lastenhoitojärjestely, jonka jälkeen lasten kasvettua palataan sitten harjoittamaan sitä oikeaa ammattia.

Jos et kodin ulkopuolella tykkää käydä töissä ja jaksaisit motivoitua mahdollisesti vuosikymmeniksi siihen, että päivät menee aina niissä samoissa kotitöissä ja rutiineissa sekä lasten kanssa puuhatessa, mitä jos alkaisit perhepäivähoitajaksi? Palkka ei ole kummoinen, mutta parempi kuin kotiäidillä kuitenkin.

No mä en ensinnäkään pidä kotiäitiyttä ammattina, mutta sehän ei nyt ollutkaan tämän ketjun pointti.

En kyllä voisi edes kuvitella olevani koko elämääni kotona. En vaan ole sen luontoinen. Kolme lasta meillä on ja siinä on ihan riittävästi, en voisi ajatella itseäni esimerkiksi kymmenen lapsen äidiksi. Mä haluan tehdä muutakin ja nimenomaan töitä 'ulkopuolella'.

Mun vaimoke haluis olla, nyt viel hoitovapaalla, ja arvostan kyllä. Mut rahan kanssa tekee kyl tiukkaa ja naista ahistaa kun ei oo varaa shoppailla. Kannattaa oikeasti miettiä ja laskea kuinka vähällä on valmis tulemaan toimeen, välttyy monilta turhilta riidoilta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jotenkin älytöntä, ettei tehdä töitä kun "ei vaan tykkää siitä" Varmasti tosi kiva miehellä elättää tai sossusta hakea.

Niin, tässä oli kyse unelmasta. Toki tiedän, että realiteetti on eri asia. Sossusta ei ole tarkoitus hakea tukea ja jos meillä ei yhden tulot riitä niin tottakai menen töihin. Mutta minkä sille voi, että ei ole tullut yhtään työpaikkaa vastaan, josta olisi todella voinut sanoa nauttineensa edes vähän tai mennyt sinne mielellään. Viimeksikin olin työpaikassa, jossa oli tosi kurjaa kun johtajilla omat suosikit, joita lellittiin koko ajan ja muut sai paskaa niskaansa koko ajan. Tai sitten olen ollut töissä, joissa koko ajan painostava ilmapiiri, ei sekään ole kivaa. Ei vaan millään jaksaisi käydä töissä kun tuntuu, että tekee mitä tahansa niin aina menee vain huonosti, joko työpaikka on vittumainen tai jos vähän parempi niin palkka sitten tosi paljon huonompi, ettei meinaa toimeen tulla. Mielellään jäisi kotiin näiden kokemusten jälkeen. :/

Alkuperäinen kirjoittaja Turmaliini:
[. Mutta minkä sille voi, että ei ole tullut yhtään työpaikkaa vastaan, josta olisi todella voinut sanoa nauttineensa edes vähän tai mennyt sinne mielellään. Viimeksikin olin työpaikassa, jossa oli tosi kurjaa kun johtajilla omat suosikit, joita lellittiin koko ajan ja muut sai paskaa niskaansa koko ajan. Tai sitten olen ollut töissä, joissa koko ajan painostava ilmapiiri, ei sekään ole kivaa. Ei vaan millään jaksaisi käydä töissä kun tuntuu, että tekee mitä tahansa niin aina menee vain huonosti, joko työpaikka on vittumainen tai jos vähän parempi niin palkka sitten tosi paljon huonompi, ettei meinaa toimeen tulla. Mielellään jäisi kotiin näiden kokemusten jälkeen. :/

Kuullostaa kyllä kamalan kurjalta.
Oletko miettinyt jotain muuta koulutusta, jolla saisit mielekästä ja kivaa työtä?
Ihmesen elämästä ottaa leijonan osan juurikin työ, joten on kyllä ikävä jos on noin huonoja kokemuksia vain.

Itse jäin ihan mieluusti kotiin vauvan kanssa, mutta aikanasa kutakin.
Lapsien kanssa kotona yhteensä n. 5 vuotta niin olin valmis palaamaan työelämään.
Onneksi sain siinä uuden työpaikankin jossa viihdyn enemmän kuin hyvin tällä hetkellä.

Mun haaveammatti on aina ollu kotiäitys. Nyt saanu olla 2,5v kotona eikä kyllä mikään kiire oo työelämään vaikka se kyllä varmasti helpompaa oliski.. EN silti pidä mahdottomana ajatusta mennä takas töihin jos sellanen tilanne jossain vaihees tulee et pitäs..

Kotiäitiys ei ole mikään ammatti :D
Se on vain yksi vaihe elämässä, jonka jälkeen palataan työelämään. Mua ainakin hirvittäis mm. tulevaisuuden vanhuus jos olisin ollut VAIN kotona :o Eipä olis kummoset eläkkeet...

=) Olen vielä opiskelija, joten ei hirveästi ole kokemusta vielä oman alan töistä. Ala on kyllä oikea ja toki on toivoa, että tulisi sellainen kivempi työpaikka vastaan. Mutta en kai sitten edes ole kovin urakeskeinen ihminen, työ tai ura ei ole mikään itseisarvo minulle. Ihanteellisinta olisi kai ruveta yrittäjäksi niin saisi itse valita enemmän kaikkea. =) Mutta siihenkin liittyy usein sen verran isoja taloudellisia riskejä, että voi jäädä toteuttamatta. Mutta ehkä minullekin löytyy vielä mieleistä työtä.

Yhteistyössä