Muita jotka ei värjää hiuksiaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "maisa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"maisa"

Vieras
Mietin tässä kun oisin kampaajalle menossa, että oonko ainoa "kummajainen" kun en värjää hiuksia enkä koskaan oo värjännyt vaikka oon jo 33v :) vai löytyykö muitakin naisia jotka ei värjää hiuksiaan? En vaan koe tarvetta muuttaa hiusteni väriä, ja sitten myös se kun värjääminen on kallista kun säännöllisin väliajoin pitäis värjätä ja eikös ne hiukset myös siitä säännöllisestä värjäyksestä "kärsi".

Mä en oo muutamaan vuoteen enää värjänny. En sen jälkeen ku luin niistä koomaan menneistä hiustenvärjääjistä... Enkä nyt enää tajua et miksi oon koskaan värjännytkään.

Hiukset mulla ei oo koskaan kärsiny värjäämisestä, 1-4x vuodes värjäsin yli 20 vuoden ajan.

Oon 33v ja teinistä asti värjäillyt, mustaa ja blondia, ruskeeta, kaikkee kokeillut. Mutta sitten kyllästyin ja aloin kasvattamaan oman värin takaisin ja eihän mulla mikään maantienharmaa sit olekaan, vaikka niin luulin (=tyvikasvusta päättelin, mut sehän nyt näytttää väriin verrattuna aina harmaalta). Viimeinen niitti oli kun odotin esikoista 2011 jolloin lopullisesti hyväksyin asian etten enää värjää, koska en halua niitä myrkkyjä.

Ajatelkaas huviksenne, mikä kemikaalimäärä liukenee pesuveden mukana maailmassa viemäriin kun kaikki maailman naiset värjäilee hiuksiaan :)

Olen värjännyt, mutta sittemmin lopettanut kun oma tukka tummeni sellaiseksi sopivan tummanvaaleaksi. 3kk sitten laitettu väri näyttää olevan tasan oman tukan kanssa sävyyn, niin toivottavasti värjäily loppuu nyt kokonaan. En käytä kauheasti muitakaan kemikaaleja, esim. shampoota. Pesen oliiviöljysaippualla ja kookosöljy hoitaakin sitten loput hoidot.

Muutenkin ihmisille usein sopii parhaiten oma sävy, tai korkeintaan ihan muutama aste suuntaan tai toiseen.

Olen värjännyt, mutta sittemmin lopettanut kun oma tukka tummeni sellaiseksi sopivan tummanvaaleaksi. 3kk sitten laitettu väri näyttää olevan tasan oman tukan kanssa sävyyn, niin toivottavasti värjäily loppuu nyt kokonaan. En käytä kauheasti muitakaan kemikaaleja, esim. shampoota. Pesen oliiviöljysaippualla ja kookosöljy hoitaakin sitten loput hoidot.

Muutenkin ihmisille usein sopii parhaiten oma sävy, tai korkeintaan ihan muutama aste suuntaan tai toiseen.

Haluaisitko kertoa vähän tuosta oliiviöljysaippuasta? Olen itse kuullut vain ruokasoodasta shampoon korvikkeena.

En enää muutamaan vuoteen ole värjäillyt. Esiteinistä asti olin sitä ennen värjäillyt ja kokeillut vaikka mitä värejä. Nyt viimemmäksi tykkäsin laittaa vaaleita raitoja, ja mulla on sellainen hiuslaatu, joka kärsi pahasti väristä. Sain joka suihkukerta puoli tuntia pitää erilaisia korjailevia voiteita ja öljyjä hiuksissa, ja vaativan vauvan saatuani en enää pystynyt sellaisiin suihkusessioihin. Sitäpaitsi huomasin, että oma värini on kiva ja sopii mulle, kuten yleensäkin ihmisille sopii oma väri. Ihan hyvä kuitenkin, että kokeilin teininä ja vähän nuorempana kaikki värit läpi, niin ei jäänyt sen puoleen mitään hampaan koloon, että oispa pitänyt kokeilla sitäkin. :)

Haluaisitko kertoa vähän tuosta oliiviöljysaippuasta? Olen itse kuullut vain ruokasoodasta shampoon korvikkeena.

Esim. Ruohonjuuresta saa Oliva-merkkistä saippuaa, maksaa 2,55e pala. Sitä sitten hierotaan käsiin ja suitaan tukkaan. Alussa kun lopettaa shampoopesut, hiukset lähmääntyy muutamaksi viikoksi ja oliiviöljysaippua ei meinaa millään pestä. Alussa käytinkin siis hoitoaineena etikkavettä, eli pyyhekuiviin hiuksiin 1rkl etikkaa lasilliseen haaleaa vettä, mutta nyt en tarvitse etikkaakaan. Kookos- tai manteliöljyllä hoidan latvoja, mutta en laita niitä päänahkaan kun ne on vaikeampi saada pois.

Esim. Ruohonjuuresta saa Oliva-merkkistä saippuaa, maksaa 2,55e pala. Sitä sitten hierotaan käsiin ja suitaan tukkaan. Alussa kun lopettaa shampoopesut, hiukset lähmääntyy muutamaksi viikoksi ja oliiviöljysaippua ei meinaa millään pestä. Alussa käytinkin siis hoitoaineena etikkavettä, eli pyyhekuiviin hiuksiin 1rkl etikkaa lasilliseen haaleaa vettä, mutta nyt en tarvitse etikkaakaan. Kookos- tai manteliöljyllä hoidan latvoja, mutta en laita niitä päänahkaan kun ne on vaikeampi saada pois.

Millainen hiustyyppi sulla on?
Kiinnostaisi kokeilla tuota saippuaa mutta toimiiko nopeesti rasvoittuvaan tukkaan? Joka toinen päivä pesen nyt ( lushin palashampoolla, puhdistaa hyvin mutta jättää tukan tosi kuivaksi ) ja normi hoitoaine ( kosteuttava ) latvoihin.
Kookosöljy kuulostaa myös kivalta mutta taitaa olla liian rasvainen mulle, edes latvoissa. Värjään tukkaa joten hoitoainetta on pakko käyttää. Tai no värjään ja värjään, sävytän punaisella color maskilla.
Pesuttomana päivänä käytän kuivashampoota otsatukkaan, koko tukkaan en laita.
Oman hiusvärin ( maantienharmaa ) haluaisin takaisin mutta en jaksa kasvattaa vuosia enkä halua leikata pitkää tukkaani lyhyeksi.

En mä tiiä millanen hiustyyppi mulla on :D Ehkä vähän kuiva. Enkä oikein laita tukkaa mitenkään, kun mulla on luonnonkihara ja muutenkin nykyään joudun pitää lähinnä kiinni töiden ja harrastusten takia. Niin ja tuo luonnonkiharuus on korostunut tosi kauniisti heti shampoon lopettamisen jälkeen.

Mutta aina kun kastelen pään, niin vähintään päälihiukset sipaisen tuolla saippualla. Urheilun ym. jälkeen sitten hieron hartaammin päänahan ja koko kuontalon, vähintään kuitenkin joka toinen päivä.

Teininä värjäsin, nykyään (25v) en. Viimeksi kun kävin tukkaani leikkauttamassa, niin kampaaja kehui mun hiusväriä ja sano, että tämmönen väri on just muotiin tulossa, paljo pyydetään värjää tämmöseksi ja pitäs olla iloinen kun mulla on luonnostaan niin upea väri tukassa :D Justjoo, minusta ihan normitylsät :D
Ja väri on siis vaalea, pienellä punapigmentillä, eli joku hunajankullertava vai miksihän se kampaaja sitä sano :laugh:

Värjäsin reilun 20 vuotta hyvin tiuhaan, ja nyt en ole moneen vuoteen värjännyt.
Ei siksi, ettenkö haluaisi. Vaan siksi, että päänahka ei kestä. todennäköisesti lähtis henki seuraavasta värjäyksestä. Viimeinen kerta, kun yritin saada kuontaloon väriä, ehdin pitää väriä vain noin minuutin, kun rupesi tuntumaan liian ilkeältä. Varoituksia oli jo aiemmissa värjäyskerroissa...

3 vuotta olen nyt ollut värjäämättä ja kasvatellut oman värin.Päänahka ja hiukset voi paljon paremmin mitä vuosiin.Oma väri on tälläinen tumma maantieharmaa,riippuu niin valaistuksesta.
Teinistä asti värjäilin,nyt ikää 35 ja värjäilin kyllä todella usein,joskus blondiksi,useimmiten ihan tumman ruskeaksi.

Oon kyllä ollut niin tyytyväinen kun sain kasvatettua värin pois.
Hiusten värjääminen kirveli loppuvaiheessa päänahkaa ja värjäyksen jälkeen kutisi pää.

Oon 32 ja edellisestä värjäyskerrasta on aikaa 3 tai 4 vuotta ja silloin värjättiin hyvin lähelle tätä maantienväriä. Sitten kasvatin sen värin pois ja siitä asti ollut au naturel.

Toisinaan juhliin tms. käytän Biozellin ColorMaskin Chokolatea, tulee kiva sävy ja kiilto hetkeksi. Ei tosiaankaan siis kestä kuin pesun tai kaksi. Mutta tulee jotenkin huolitellumman näköinen pää. H-E-T-K-E-K-S-I. Ja mun hiuslaatu on aika kuivahkoa, joten voi olla, että se oikein imee sen "värjäävän hoitoaineen".
Että en nyt väitä että tämä toimisi ihan kaikilla. Puteli maksaa alle 10 euroa ja itse käytän siitä 3 kertaa.

En ole ikinä värjännyt. Luonnollisesti vaaleat (oikeastaan kullankeltaiset, eivät siis blondit) hiukset omistan. Ikää minulla 25v. Kampaajat kehuvat hiuksieni paksuutta ja pehmeyttä, joten uskon, että olen tehnyt oikean päätöksen :)

Yhteistyössä