Muita, jotka eivät ole saaneet äitiyspakkausta?.. :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pettynyt ja Köyhä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pettynyt ja Köyhä

Vieras
Minua harmittaa nyt suuresti, sillä sain tietää, etten ole oikeutettu äitysavustukseen.
Sain tietää raskaudestani vasta tosi myöhään, raskausviikoilla 19. (Oli kaikki kuukautiset ja niin, ei mitään ennakko-oireita, joista jotta oisin tajunnut).

Nyt siis vasta selvisikin, että äityspakkaukseen (tai rahaan sitä vastaamaan) on oikeutettu vain jos käy lääkärintarkastuksessa ennen 16/17. raskausviikoa.

No itseppä en nyt sinne tietenkään "päässyt", kun en raskaana tiennyt olevani. Neuvolantätille valittelin asiaa ja hän vaan tarkasti jotain ja sanoi, että "Sun olisi pitänyt tulla aikaisemmin, nyt et saa äitiyspakkausta joo.."
Miten olisinkaan voinut tulla kunn en tiennyt??

Nyt mua harmittaa suuresti, sillä rahaa ei kyllä paljon ole. :(

Tunnen jotenkin olevani huonompi kuin muut, enhän saa edes äityspakkausta. Siitä olisi ollut suuri apu meille.. Tiedän että tämä murehtiminen on ihan turhaa, mutta jotenkin olen aina ajatellut sen olevan yksi raskauden/äitiyden "pylväistä" että saa sen pakkauksen. :D Varmaan nämä hormoonit nyt pelleilee kun tämä tuntuu niin isolta asialta.. Mutta "eikö mitään ole tehtävissä", eikö sitä voi anoa näin jos on käynyt. Tuntuu että mua rangaistaan.

Onhan tuo harmillista, mutta ne oikeasti tarpeelliset tavarat saat lopulta parillia kympillä, jos nyt käytät vähän aikaa kirppareiden kiertelyyn. Multa jäi aika iso osa tosi vähälle käytölle, kun eivät olleet meillä yhtään käteviä tai koko väärä suhteessa vuodenaikaa (vanupuku ei mahtunut enää syksyllä. Saat sitten enemmän oman näköistäkin.

minäkään en tiijä, että ottaisinko pakkausta vai rahana. nyt nostat ison mölön asiasta, tuohan on täysin idioottimaista vedota johonkin viikkoihin, se on aivan sama millä viikoilla huomaa raskautensa, mun mielestä se oikeus oltava koko raskauden ajan. kyllä kaikki mutiaiset ynnä muut pakolaiseläti saa avustukset vaikkeivät osais ees hakea niitä. tee valitus.

Yhteistyössä