Muita jotka keskenmenon jälkeen antoivat heti mahdollisuuden uudelle raskaudelle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jjjjjjj
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jjjjjjj

Vieras
Odotettiin siis vain jälkivuoto ja päädyttiin siihen että ehkäiyä ei käytetä vaikka ensimmäisiä kuukautisia ei vielä ole tullutkaan. Kahdella lääkärillä kävin keskenmenon vuoksi ja toinen sanoi, että ei tarvetta fyysisesti odotella (mikäli henkisesti on valmis) ja toinen pyysi odottamaan kahdet kuukautiset. Päädyimme nyt kuitenkin siihen, että ei odotella, että kai luonto tietää milloin kroppa on valmis uuteen raskauteen. Onko muita saman päätöksen tehneitä? Meillä siis vaikeuksia ollut raskaaksi tulemisen kanssa, eikä haluta hukata yhtään mahdollisuutta.

Edellistä lasta kun yritettiin, emme pitäneet taukoa keskenmenon jälkeen. Sama juttu nyt, alkuraskauden keskenmenosta on kaksi viikkoa aikaa, jatkamme yritystä normaalisti.

Joskus on perusteltu kuukauden taukoa sillä, että olisi helpompi laskea raskausviikot jos tärppääkin heti uudelleen. Mutta se on vissiin aika pitkälti poistunut käytäntö kun jokatapauksessa tehdään alkuraskauden ultra. En ole kuullut koskaan, että pitäisi odottaa 2kk. Sanoiko lääkäri syytä?

ei kummemmpin odoteltu mut lääkäri kyllä tarkasti ensin että kohtu on tyhjentynyt kokonaan ettei sitten tule tulehduksia...seuraavasta kierrosta tärppäs.
Ja nyt mulla on tuo muutaman kuukauden ikäinen vauva sylissä. (vuosi sitten oli keskenmeno)

Alkuperäinen kirjoittaja Tapiontytär;22263269:
Edellistä lasta kun yritettiin, emme pitäneet taukoa keskenmenon jälkeen. Sama juttu nyt, alkuraskauden keskenmenosta on kaksi viikkoa aikaa, jatkamme yritystä normaalisti.

Joskus on perusteltu kuukauden taukoa sillä, että olisi helpompi laskea raskausviikot jos tärppääkin heti uudelleen. Mutta se on vissiin aika pitkälti poistunut käytäntö kun jokatapauksessa tehdään alkuraskauden ultra. En ole kuullut koskaan, että pitäisi odottaa 2kk. Sanoiko lääkäri syytä?

Ei sanonut muuta syytä kuin, että kohtu ehtii palautua keskenmenosta. Mulla on tarkistettu myös ultralla että kohdun pitäisi olla tyhjä. Ja sairaalassa tyhjennys tehtiinkin, koska olin rv13. Istukka ja sikiö tuli lääkärin pöydälle tutkimuksen aikana.

Eka oli tuulimuna, havaittiin rv 12+ ja kaavittiin. Tulin raskaaksi noin 8vkoa kaavinnasta, kuukautisia ei ehtinyt välissä tulemaan.
Toka oli alkuraskauden km, rv 5+, tulin noin 3 viikkoa siitä raskaaksi uudestaan.

[QUOTE="keiju";22263471]pidettiin taukoa 6kk lääkärin pyynnöstä[/QUOTE]

sanoiko lääkäri sulle jotain syytä noin pitkään taukoon? Meillä edellinen raskaus oli tuulimuna ja sen tyhjentyminen jäi kesken ja siitä seurasi kohtutulehdus. Silloin mekin käytettiin ehkäisyä lääkärin pyynnöstä 3kk ajan. Mutta nyt siis pitäisi kohdun olla tyhjä.

[QUOTE="keiju";22263471]pidettiin taukoa 6kk lääkärin pyynnöstä[/QUOTE]
Mulle sanoi yleislääkäri ulkomailla ihan samaa. Olin ihmeissäni.

Noh, spontaani keskenmeno oli ja seuraavasta kierrosta tulin raskaaksi eikä ollut ongelmia.

Ei mulle edes puhuttu mistään odottelun tarpeesta mitään ja ei me kyl mitään ehkäsyä sillon käytettykään.

Sama täälä.

Se keskenmenoki meni kyllä kaikinpuolin hyvin, kohtu tyhjeni nopeasti itsekseen, viikkoja ei ollu sillon ku vaan 6+6. Et en tiedä voiko vaikuttaa tällaiset asiat..?
Ei kuitenkaan napannu sit heti uudestaan, meni pitkä aika.

Tuulimuna ei tullut ulos itsekseen, sain lääkkeet tyhjennykseen ja sitten kuitenkin jouduin kaavintaan. Saman tien yritettiin uutta raskautta, siinä välissä oli viikon välein kaksi vuotoa, toinen ilmeisesti jälkivuoto ja toinen kuukautiset, sitten ei enää kuukautisia tullutkaan ja tuossa tuo istuskelee vieressä ja katselee piirrettyjä.

Lääkäri sanoi että keskenmenon jälkeen voi raskautua helpommin, kun kroppa on tavallaan jo hiukan valmiustilassa.

Yhteistyössä