Muita, jotka tykkää synnytysosaston tunnelmasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tuli vaan tossa mieleen, miten mukava toisaalta olisi viettää siellä muutama päivä. Siis jos kyseessä olisi ihan normaali raskaus, ettei olisi millään lailla sidottu sänkyyn.
Täytellä vaan ristikoita, lukea lehtiä ja katsella telkkaria. Käydä kahviossa herkuttelemassa, syödä tasapainon vuoksi terveellisesti osastolla...
Olenko ihan outo? Jokohan tässä olisi hyviä syitä tehdä lisää lapsia? ;)

Mä en viihtyny sairaalassa,siinä on vaan jokin...kamala sänky ym.ainoa mistä nautin,sai vaan mennä syömään ja vaihtaa vaatteita(tykkäsin siitä yöpaidasta!!sitä "ehkä"kaipaan...),käydä monta kertaa suihkus,makoilla sängys ja pölistä puhelimes,tekemättä yhtään mitään tai kun joku tulee sua kattoon...yx yö tuntuu vähintään viikolta...

Mä oon oikeastaan viihtynyt siellä. Tosin olisin mieluiten ollut huoneessa yksin yön, sillä olen huono nukkumaan jos on ääniä. Viimeisellä kerralla huomasin ottaa korvatulpat mukaan.

Kyllähän siellä muutama päivä menee, mut kun päivät venyy viiteen niin on jo vitsit vähissä. Saas nähdä tän kolmannen kanssa, josko sais nukuttua paremmin kun on tuttu talo ja on tottunut sairaalaelämään työn puolesta. Jos ei aika kulu niin ainahan sitä voi käpsytellä talon toiseen päähän moikkaamaan työkavereita ja kattomaan osaston kiirettä, sen jälkeen on taatusti ihanaa nuuskutella vauvan tuoksua ja vaan olla.

mä ainakin tykkäsin olla sielä (sitten kun vaavi syntyi, prenalla oli yhtä heevettiä). Se on niin ihanaa kun saa ruokaa ilman että se pitää ite laittaa ja ei tarvi murehtia siivoamisesta tms. vaan saa levätä ja keskittyä vauvaan rauhassa ne ekat päivät.

Minä kyllä viihdyin siellä ja ihanat muistot jäi vauvan ja minun ensimmäisistä yhteisistä päivistä. Aina kun ajan sairaalan ohi muistelen lämmöllä sitä ihanuutta (itse synnytyksen tuskat kun unohtuu nopeesti =) )

Mä tykkään olla tosi paljon sairaalassa synnytyksen jälkeen! Ihana olo, saa siellä rauhassa makoilla ja hoidella vauvaa, ei enää paniikkia synnytyksestä. Ruuat tuodaan nenän eteen, ja illalla ihanaa syödä iltapalaa siä niin paljon kun napa vetää! :) Ja se henkilökunta on ainakin mulla ollu aina supermukavaa!

Minulla on joskus ikävä sitä synnytysosaston tunnelmaa, se on jotenkin niin kaukana siitä kodin arjesta. Sellainen utuinen unenomainen tunnelmansa siellä on. Etenkin kahden jälkimmäisen lapsen kanssa olen siitä tunnelmasta nauttinut, sain kummallakin kerralla olla osan ajasta huoneessa yksin vauvani kanssa. Toisella kertaa katselin kesäyön yöttömyyttä, kuuntelin lintujen laulua, toisella kertaa katselin lumisateen leikkiä..ja ennenkaikkea sain tutustua rauhassa uusin aarteisiini. Se kiireettömyys tuntui hyvältä.
Maailma siellä oli ikäänkuin pysähtynyt. Oli vaan aikaa olla siinä , lapsen kanssa. =)

Ultramariini jo upeasti sanailikin synnytysosaston tunnelmasta.

Itsekin kaipaan joskus sitä, utuista, unenomaista, ihan oman maailmansa muodostavaa, hyvällä tavalla pysähtynyttä tunnelmaa.Viimeisellä kerralla oikein pysähdyin siihen tunnelmaan, imin sitä itseeni, kokosin muistikuvia, pieniä onnensirpaleita, uuden elämän ihmetystä, että siitä jäisi jotakin mielenpohjalle kotiinvietäväksi, muisteltavaksi vuosien jälkeen.

tykkäsin kyllä olla TAYSissa. henkilökunta oli ihanaa ja oli mukava tutustua rauhassa pikkuiseen. oltiin viisi päivää osastolla ja kyllä toiseksi viimeisenä päivänä tuli jo kauhea koti-ikävä. mutta jälkeenpäin sinne oon kaipaillut :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Minulla on joskus ikävä sitä synnytysosaston tunnelmaa, se on jotenkin niin kaukana siitä kodin arjesta. Sellainen utuinen unenomainen tunnelmansa siellä on. Etenkin kahden jälkimmäisen lapsen kanssa olen siitä tunnelmasta nauttinut, sain kummallakin kerralla olla osan ajasta huoneessa yksin vauvani kanssa. Toisella kertaa katselin kesäyön yöttömyyttä, kuuntelin lintujen laulua, toisella kertaa katselin lumisateen leikkiä..ja ennenkaikkea sain tutustua rauhassa uusin aarteisiini. Se kiireettömyys tuntui hyvältä.
Maailma siellä oli ikäänkuin pysähtynyt. Oli vaan aikaa olla siinä , lapsen kanssa. =)

näin,kuin minun kynästä--jo neljästi sen ihanuuden saanut kokea,normaalien synnytysten jälkeen,terve vauva vierellä!olen onnekas =) :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:

Mä vaivuin muistojen syövereihin vaikka viimekerrasta onkin vaan 5kk aikaa!Ihan tuli tippa silmään!! :heart:

Yhteistyössä