Muita jotka vihaavat kerrostalossa asumista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Itseäni ei moikkaaminen häiritse ja moikkaan kyllä naapureille, vaikka omakotitalossa asunkin. Kerrostalossa asuminen on muuten vaan rasittavaa.

Itse en oikein ymmärrä, miten kohtelias tervehdys voi olla joillekkin niin ylitsepääsemättömän vaikeaa. Työpaikallani on mies, joka minut tai muita työpaikan naisia nähdessään luikertelee aina pakoon. Yleensä se tuijottaa lattiaan tai luimistelee seinänviertä. Tuntuu tosi omituiselle. Itse olen tottunut siihen, että miehet kyllä tervehtii ja yleensä vaivautuu avaamaan oven tai osoittavat jotenkin huomiota. Aluksi tervehdin aina tätä luimistelijaa, kun se tuli jossain pakosti vastaan, mutta kahden vuoden jälkeen en enää jaksanut vaivautua. Ajattelin, että antaa sen olla. Jotenkin alkoi käymään sääliksi koko tyyppiä.

Itseäni ei moikkaaminen häiritse ja moikkaan kyllä naapureille, vaikka omakotitalossa asunkin. Kerrostalossa asuminen on muuten vaan rasittavaa.

Itse en oikein ymmärrä, miten kohtelias tervehdys voi olla joillekkin niin ylitsepääsemättömän vaikeaa. Työpaikallani on mies, joka minut tai muita työpaikan naisia nähdessään luikertelee aina pakoon. Yleensä se tuijottaa lattiaan tai luimistelee seinänviertä. Tuntuu tosi omituiselle. Itse olen tottunut siihen, että miehet kyllä tervehtii ja yleensä vaivautuu avaamaan oven tai osoittavat jotenkin huomiota. Aluksi tervehdin aina tätä luimistelijaa, kun se tuli jossain pakosti vastaan, mutta kahden vuoden jälkeen en enää jaksanut vaivautua. Ajattelin, että antaa sen olla. Jotenkin alkoi käymään sääliksi koko tyyppiä.

Tuli mieleen mun esikoinen joka katselee AINA julkisilla paikoilla lattiaan. Se ei osaa tarpeeksi nopeasti kelata päässään että tää on tuttu, tätä pitää tervehtiä. Jonkinnäköinen kasvosokeus siis. Ja kun mieluummin viettää aikaa omissa oloissa ja yksikseen, ei halua moikata kaikkiakaan koska sit joku voi tulla vaikka jutteleman.

No eihän se nyt niin kovin kummallista ole, jos kerrostalossa asuva ei moikkaa naapuriaan. Menee kai ihan normaalin rajoihin kuitenkin? Mutta jos omakotitalossa asuva kävelee postilaatikolleen tuppisuuna, eikä edes katso päin kun se naapuri tulee vastaan, niin se on jotenkin kummallista. Sitäpaitsi omakotitaloissa naapureiden kanssa pitää pakostakin olla usein tekemisissä, esim. yhteisten teiden kunnossapidosta, lumitöistä, aidoista, puiden/ pensaiden kaadosta, postilaatikon tyhjäämisestä kun ollaan matkoilla jne jne. Kerrostalossa voit ihan rauhassa olla tuntematon. Ei kukaan edes ihmettele.
No kerrostalossa vasta "pakosti" pitääkin olla tekemisissä. Niiden toisten asukkaiden kanssa satutaan tekemään kaikki taloyhtiön _yhteiset_ päätökset.

Tuli mieleen mun esikoinen joka katselee AINA julkisilla paikoilla lattiaan. Se ei osaa tarpeeksi nopeasti kelata päässään että tää on tuttu, tätä pitää tervehtiä. Jonkinnäköinen kasvosokeus siis. Ja kun mieluummin viettää aikaa omissa oloissa ja yksikseen, ei halua moikata kaikkiakaan koska sit joku voi tulla vaikka jutteleman.

No tuo on vähän eri asia. Ei julkisella paikalla tarvitsekkaan huomioida ihmisiä.
Se on täällä duunissa vähän eri asia, kun näet täällä liikkuvia ihmisiä päivittäin, niin tuntuuhan se vähän oudolle, että aikuinen ihminen luimii pitkin seiniä kun tietää aivan varmaksi, että vastaantulija on 99% todennäköisyydellä joku työtoveri, jota tarvitsee vain tervehtiä.

No tuo on vähän eri asia. Ei julkisella paikalla tarvitsekkaan huomioida ihmisiä.
Se on täällä duunissa vähän eri asia, kun näet täällä liikkuvia ihmisiä päivittäin, niin tuntuuhan se vähän oudolle, että aikuinen ihminen luimii pitkin seiniä kun tietää aivan varmaksi, että vastaantulija on 99% todennäköisyydellä joku työtoveri, jota tarvitsee vain tervehtiä.

Töissä on toki eri kuin julkinen paikka.
Mutta en tiedä miten työkavereita tulisi verrata kerrostalon asukkaisiin jotka on joillekin ihan "ei ketään".

On aika surullista jos kaikilta vaaditaan samoja tapoja, joilla ei ole pidemmänpäälle itse pakotetulle minkäänlaista iloa. Eikö moi kuuluisi sanoa hyvässä mielessä ja silloin kun siltä tuntuu?

Sanooko ihmiset yleensäkin asioita vain tavalla joita ajattelevat toisen odottavan?
Tai kokeeko he velvollisuudekseen vain miellyttää toisia?

Töissä on toki eri kuin julkinen paikka.
Mutta en tiedä miten työkavereita tulisi verrata kerrostalon asukkaisiin jotka on joillekin ihan "ei ketään".

On aika surullista jos kaikilta vaaditaan samoja tapoja, joilla ei ole pidemmänpäälle itse pakotetulle minkäänlaista iloa. Eikö moi kuuluisi sanoa hyvässä mielessä ja silloin kun siltä tuntuu?

Sanooko ihmiset yleensäkin asioita vain tavalla joita ajattelevat toisen odottavan?
Tai kokeeko he velvollisuudekseen vain miellyttää toisia?

No en mä jää sätkimään tunniksi, jos joku jossain ei tervehdi. Sinällään se on kuitenkin hassua, että sellainenkin yksinkertainen sana voi olla niin vaikea, ettei kertakaikkiaan pysty tervehtimään naapuriaan tai työtoveriaan.
Itse tuppaan tervehtimään kaikkia työpaikan käytävillä ja omilla hoodeilla, koska mulla ei yleensä ole hajuakaan siitä, että pitäiskö mun tunnistaa vastaantuleva henkilö vai ei.

No en mä jää sätkimään tunniksi, jos joku jossain ei tervehdi. Sinällään se on kuitenkin hassua, että sellainenkin yksinkertainen sana voi olla niin vaikea, ettei kertakaikkiaan pysty tervehtimään naapuriaan tai työtoveriaan.
Itse tuppaan tervehtimään kaikkia työpaikan käytävillä ja omilla hoodeilla, koska mulla ei yleensä ole hajuakaan siitä, että pitäiskö mun tunnistaa vastaantuleva henkilö vai ei.

En usko että kyse on sitä ettei kertakaikkiaan pysty.

Vaan kertakaikkiaan se ei tule luonnostaan eikä kiinnosta.

Joten ymmärrän hyvin :)

No jos sattuu vaikka asumaan vuokralla niin kyllähän ne päätökset tuppaa tekemään asunnon omistaja.
Niin, sama varmaan pätee siihen jos on omakotitalossa vuokralla? Ei omakotitalovuokralainen päätä teiden hoidoista ja lumitöistä, eikä tarvitse olla naapureiden kanssa tekemisissä. Jos taas omistaa talon tai asunnon niin tietysti joutuu tekemään päätöksiä, eritoten kerrostaloasuja joutuu tällöin olla tekemisissä naapureidensa kanssa.

Mä annoin ensimmäisenä itsestäni jokaselle moikkaavalle niin nyrpeän ja tylsän kuvan että tajus nopeesti jättää rauhaan :D

Esitän vaan sellaista ihmistä etten muka muutenkaan ole sosiaalinen, ja täydestä menee.

Varmaan ihmettelee ja vihaa mua xD Mutta saa olla rauhassa!

Kun joku moikkaa niin vaivautunu ilme vaan naamalle tai huppu päähän ja "esittää esittävänsä ettei huomannut" Whou.

Taidat olla meidän naapuri. Mikä siinä tervehtimisessä on niin vaikeaa?

Voi voi, kun opettelisit lukemaan niin ymmärtäisit että en ole syräytynyt ja minulla on paljon tuttuja joita moikkaan :)
Lisäyksenä kaupan kassat anteeksit ja kiitoksit ja mitä nyt oli.

Nää on sellaisia asioita jotka lähtee itsestä. Ei mun hyvi kasvatettuna on paljon käytöstapoja eikä se että en moikkaa naapureita joita en tunne enkä haluakkaan saa minua moikkailemaan heille tee minusta yhtään sinua huonompaa :)

Sääli sairautesi mutta kummankohan niskoilla on hoitaa tuo tilanne? Sinuna lisäisin itsevarmuutta tai hyväksyisin sen ettei kaikki moikkaa. Katsos varmuus itsestä on sitä ettei aina tarvitse tehdä asioita vain koska jotkut muut olettavat niin, tai vaativat sitä sinulta ;)

Musta on nolompaa kävellä nyrpeänä ohi kuin vastata toisen moikkaukseen. Kyllä se vastaus tulee väkisin hyvin kasvatetulta ihmiseltä.

Meidän naapurissakin asuu joku muija, joka huutaa miehelleen ja lapsilleen niin kovaa, että joka sana kuuluu seinän läpi ja tiedetään heidän yksityisimmätkin asiat. SE ON NOLOA! Mutta käytävässä ei silti moikata. Ihme, ettei kehtaa näyttää naamaansa niiden huutosessioiden jälkeen.

Yhteistyössä