muita keillä ollut vesirokko 2 kertaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miranda83
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Miranda83

Aktiivinen jäsen
28.07.2009
1 033
0
36
Kangasala
moi!
meillä tuli 5 vanhalle vesirokko toisen kerran pari viikkoo sitten,sairasti tosi lievänä sen, ei ollut kuumetta yhtään näppyjä ehkä sata-200..
6,5kk vauvalla ollut nyt 2 päivää vesirokko,sillä taas varmaan joku tuhat :/ ja kuumetta 39-40.
huomasin tänään aamulla itelläkin näppyjä,laskeskelin äsken niitä on nyt 18...
mulla on kans ollut pienenä vesirokko. niinkuin meidän 5 veellä. meille näköjään sit tuli toiseen kertaan.
meidän 8-vanhalle pojalle ei ainakaan ole tullut toista kertaa,en usko et tuleekaan.

oletteko sairastaneet ekan vesirokon lievenä ja toisen myös?
tai oletteko sairastaneet toisen lievänä?

Vesirokon voi saada vain kerran. Poikkeuksena on jos sairastaa sen ekalla kerralla lievänä, sillon sen voi saada uudestaan.
Mies on sairastanu vesirokon lapsena ja luuli olevansa turvassa. Mutta sai sen uudestaan, ja niin rajuna että sanoi ettei koskaan ole ollut niin sairas kuin tuolloin! Eli ilmeisesti ollut sitten liian lievä pienenä.

Alkuperäinen kirjoittaja siis:
vesirokollehan tulee vastustuskykyseks...ei sitä voi sairastaa ku kerran

kyllä voi. juuri juttelin lääkärinkin kanssa. ja näköjään tulee..onhan se todistettu jo :)
meillä on tällä hetkellä varmaan muutenkin huono vastustuskyky kun sairastettu noita tauteja mm. rsv..
sillonkun tuolla meidän 5v:llä ja 8:veellä oli se n.5 vuotta sitten, säästyin siltä silloin.. itellä ollu muistaakseni 4-6vanhana..

mulle ohjattiin heti lääkäriin ja joku kuuri pääl niin nopeaan kuin mahdollista oli tunnneista kysymys että kuuri auttoi ja en ollut osastolla kovin kaun.
aikuisella ei ole leikin asia.

mitäs tietääkö kukaan saankohan syödä kortisonia nyt kun/jos mulle tulee se vesirokko isompana/pahana? tänään meinaan aamulla aikasin aloitin kuurin taas.. en silloin tiennyt noista näpyistä vielä. mulla on ne kortisonit tohon tulehtuneeseen ihottuma käteen..

Alkuperäinen kirjoittaja Miranda83:
mitäs tietääkö kukaan saankohan syödä kortisonia nyt kun/jos mulle tulee se vesirokko isompana/pahana? tänään meinaan aamulla aikasin aloitin kuurin taas.. en silloin tiennyt noista näpyistä vielä. mulla on ne kortisonit tohon tulehtuneeseen ihottuma käteen..

on varmaan ihan samantekevää.. mietin myös, et jos nyt vedän tän kuurin loppuun parantaakohan noi kortisonit sit tota vesirokkoo samalla :)
2 kärpästä yhdellä iskulla :D

Täällä yksi, jolla on ollut kaksi kertaa. Ensimmäisen kerran tuli lievänä ja äiti oli iloinen, kun pääsi niin vähällä. Seuraavan kerran tuli muutaman vuoden päästä ja sitten se tulikin kunnolla, jälkitaudin kera...

Alkuperäinen kirjoittaja äippä:
mulle ohjattiin heti lääkäriin ja joku kuuri pääl niin nopeaan kuin mahdollista oli tunnneista kysymys että kuuri auttoi ja en ollut osastolla kovin kaun.
aikuisella ei ole leikin asia.

niiin mutta sulla oli sen ekan kerran varmaan?

toisen. lapsena oli muutamat kellukat siel tääl sisi selvä vesirokko kuitenki.

Alkuperäinen kirjoittaja BootyPeppi:
Olen sairastanut 3 kertaa. Ja kun lapsilleni tuli vesirokko minut suljettiin pois heidän läheltään koko sairaus ajaksi :(

minkälaisena sulla oli se? oliko kaikki lievinä?

Mä jo unohdin, et olen kirjottanut tänne. Juu kaikki kerrat oli lieviä. Viimeksi tuli vain kolme näppyäkin. Mun Ima sairasti vesirokon kun odotti mua ja siksi siis sairastan sen uudestaan ja uudestaan.

BootyPeppi en ole ennen kuullutkaan että siinä voi käydä noin :/
harmillista sulle, toivottavasti et "törmää" enää vesiroikkoisiin.

ja kiitos kaikille vastauksista! :D
itelle ei ole vielä tullut lisää,tai en ole huomannut, toivottavasti menis näillä ohi.
kauhea päänsärky tosin tuli,aivan kaamea! |O :)

Yhteistyössä