muita raskaana olevia jolla useampi lapsi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
miten jaksatte? todella raskasta ollut viime viikot... mulla täällä vilistää 4 ja 5 vuotiaat lapset ja nyt rv 39, huoh!!! ei taho jaksaa ja hermot on niin pirun kireellä! itkettää välistä ja muuteni tunteet menee vuoristorataa! hermostuttaa joka ikinen pienikin kitinä ja marina ja tuo iänikuinen tappelu. nytkin sataa eikä nuilla oo mitään tekemistä! ja ulos heitä en uskalla kerrostalossa laittaa... tietenkin pelaan ym mut en jaksais koko ajan. välillä leikit sujuu mut riitaa tulee heillä mistä milloinkin! tulis tuo vauva jo ulos ku supistelee ja ei saa nukuttua ym, huoh!!! pakko oli avutua vähän johkin! onko kohtalotovereita? välistä tuntuu et jos oisin arvannu tän kaiken en ois jaksanu ruveta taas tähän mahaaikaan... jospa tää kaikki ois pian ohi! ja sais voimia vaan jostakin lisää!

nyt on pakko kommentoida, että vielä raskaammaks muuttuu, kun se vauva sieltä syntyy...isommat on mustasukkasia sinusta ja sinun ajasta sekä vauvasta, tappelevat vielä enemmän, vauva valvottaa yöllä ja hyvässä lykyssä isommatkin alkaa heräilemään öisin tyyliin "äitiiiii, pissattaa, janottaa, pelottaa, tuu viereen....."
Sit ne alkaa vauvailemaan, eivät syö, haluaa samaa "palvelua" kun vauvakin...ja iskä ei siihen hommaan kelpaa...

että silleen, näin meillä ainakin

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
nyt on pakko kommentoida, että vielä raskaammaks muuttuu, kun se vauva sieltä syntyy...isommat on mustasukkasia sinusta ja sinun ajasta sekä vauvasta, tappelevat vielä enemmän, vauva valvottaa yöllä ja hyvässä lykyssä isommatkin alkaa heräilemään öisin tyyliin "äitiiiii, pissattaa, janottaa, pelottaa, tuu viereen....."
Sit ne alkaa vauvailemaan, eivät syö, haluaa samaa "palvelua" kun vauvakin...ja iskä ei siihen hommaan kelpaa...

No eihän se nyt tarkota sitä, et jos teillä ei oikeen oo sujunu niin ei sitten muillakaan! Mä ainakin uskon, et selvitään ihan hyvin vauva ajasta esikoisen kanssa. Tottakai varmaan tulee vaikeitakin aikojan, mut niitä nyt vaan tulee aina. Elämä on semmosta.

Jep...tuo on jo takanapäin, mutta mä lähdinki just rv39 odotteleen synnytystä pois kotoa...oli tilanne tosiaan semmonen, etten muuta enää tehny ko raivosin ja vahtasin suppareita kellosta...no pari viikkoahan siinä vielä meni enneku vauva syntyi, mutta sain levätä.

Enpä voi muuta sanoa, ku koittakaa kestää...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

No juu, ei se kaikilla näin mene :whistle:

Tällä kertaa minua kyllä kotona pidetään kuin kukkaa kämmenellä. 15-vuotias havahtuu itse mukaan kantamaan ostokset "kun ethän sinä saa siltä mahaltas niitä maitoja raijattua", pienin on kirjoittanut sadun vauvalle, keskimmäinen on myös suloinen, mutta hehän ovat jo isoja poikia. Toista oli silloin, kun oli 1,5-vuotias ja 3-vuotias ja odotin kuopusta. Se oli vaikeaa, varsinkin kun istukka oli kiinnittynyt kohdunsuulle ja en voinut kantaa enkä nostella lapsia.

Toisaalta raskauden fyysisen jaksamisen kanssa on tässä iässä jo vaikeampaa. Pitäisi jättää nuoremmille tämä vauvanteko.

Piika-äiti

Yhteistyössä