muita työttömiä täällä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "nils"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"nils"

Vieras
Valmistuin nyt keväällä 2011 lähihoitajaksi ja kesällä olinkin töissä eräässä vanhainkodissa. asun sen verran pienellä paikkakunnalla ettei täällä hirveästi ole mitään, mutta alkaa kyllä ahdistaa tämä työttömyys ja työkkäristä tulee työtarjouksia 100km päästä, ja vielä 3-vuorotöitä! eikä ole edes omaa autoa käytössä.
Kyllä niin paljon pistää v*tuttamaan tämä tilanne, olen hakenut todella moniin paikkoihin töihin ja käynyt parissa haastattelussakin, mutta tuntuu, että töihin otetaan vaan jotain vanhempia kokeneempia tai sitten niitä sijaisia ketkä ennenkin ovat olleet paikassa töissä. Olen siis 20vuotias.
Olen yrittänyt hakea töitä myös ihan eri aloilta, esimerkiksi jostain kaupasta ja liikkeistä mutta ei niin ei. Aina tulee vastaus että valitettavasti ei meillä tällä hetkellä tarvita työntekijää.
En enää tiedä mitä pitäisi tehdä. Ahdistaa.

No etkö vois mennä esim. työkkärin tukitöihin? Saisit sitä kautta kokemusta ja ehkä huomaisivat työpaikassa, että olet hyvä ja ahkera työntekijä ja se saattais poikia sinulle vakityön?

En ole kuullutkaan työkkärin tukitöistä? mitäs se tarkoittaa? Ja mistä niitä työharjoittelupaikkoja voisi sitten saada? :/ Olen ihan hukassa ja tuntuu niin kamalalta :( Eikä tuo lähihoitajan ammattikaan tunnu niin kovin oikealta itselle

Menet ihan kuule työkkäriin kyselemään =)
Työharjoittelu tai mikä onkaan nimeltään, niin saat työmarkkinatuen + 9e/pv verotonta.
Suosittelen hakemaan tuollaiseen.
Tai sitten kyselet onko työkkärin kautta jotain koulutusta alkamassa, tai sitten kyselet ihan nuorisoasteen kouluista vapaita paikkoja tälle syksylle.

Yhteistyössä