Muita yliaikaisia?

  • Viestiketjun aloittaja Raivotar
  • Ensimmäinen viesti
Raivotar
Täällä menossa rv 40+4 eikä merkkiäkään synnytyksestä, ei supistuksia, ei limatulppia, ei mitään. Alkaa hermot olla tosi kireällä, ärisen miehelle ja jopa kävelylenkillä jupisen vastaantulijoille vihaisesti. Välillä itkettää, useimmiten vain raivoan. Olen niin kypsä kantamaan tätä valtavaa mahaa ja kyttäämään joka oiretta, että josko jo tulisi lähtö. Sukulaiset ja kaverit pommittavat viesteillä, että eikö vieläkään. <:( No ei!! Kohta varmaan mottasen seuraavaa vastaantulijaa naamaan tai sitten en uskalla enää poistua kotoa ja pitää pyytää mieskin jonnekin yökylään, kun ei ole turvassa kotona täällä raivottaren kanssa. :( En jaksa enää väkisin keksiä mitään tekemistä, kun vauvan vaatteet on jo pesty, olen lukenut lukemattomia kirjoja ja lehtiä, nettiä on koluttu jne. Lisäksi pelkään, että vauvasta kasvaa kauhea monsteri, joka ei mahdu tulemaan edes alakautta ulos tai sitten repeän pahasti. :( Esikoista siis odotan.

Onko täällä kohtalotovereita joiden kanssa yhdessä raivota?
 
Jepa1
kokeile nyt vielä ihmeessä niitä ässä sääntöjä (sauna, seksi, siivous), jos niistä olisi apua. Uskon, että se vuokralainen tulee sieltä pian! Koita vähän rentoutua, jos se antais jotakin syytä alkaa tapahtumiin.
Joskus olen jonkun kuullut sanovan, että rappusten kiipeäminen on saanut hyvät supistukset aikaiseksi!
 
Kolmen Äippä, kirjautumati
Jeps...kannattaa koittaa erityisesti tota siivousta ja seksiä!
Mutta vältä sitä neljättä ässää, eli salmiakkia.
Nostaa verenpaineen kauheeksi ja tulee tuskainen olo.

En tosta yliaikaisuudesta niin tiedä, raskaushan voi kestää jopa 42 viikkoa,
mutta keskimääräinen kesto on 40 vk.

Rentoudu, älä kyttää oireita. Laita känny äänettömälle ja
Ota lämmin, pitkä suihku ja nauti vielä
siitä massupallerosta kun vielä hetken voit.

( joo, tiedän; helvetin helppo sanoa täältä, kun itse ei ole siinä tilanteessa )
Ei se vauva ainakaan sinne jää, se on varma ;o)
 
tiittuska
Meillä vauva syntyi rv 40+2 ihan yllättäen, siis mullakaan ei ollut MITÄÄN merkkejä synnytyksestä ennen sitä. En edes tiennyt miltä supistus tuntuu. Sitten meni lapsivedet rv 40+1 illalla ja siitä 6 tunnin päästä alkoivat supistukset. Eli sullekin voi käydä niin, että se vaan alkaa ihan yhtäkkiä... :) Tsemppiä!!! Sinä päivänä kun lapsivedet illalla menivät olin käynyt aamulla neuvolassa, päivällä shoppailemassa kaupungilla, ruokakaupassa ja illalla vielä saunassa. Saunan jälkeen sitten lirahtikin heti jalalle vettä. Kokeile siis tehdä kaikenlaista MUKAVAA, mutta älä rehki liikaa, siitä tulee vain huono olo. Ja ihan totta, jälkeenpäin ajateltuna ne viimepäivät olivat kuin olivatkin jotenkin ihania, vaikka olo oli pinkeä ja närästi kauheasti. Nauti siis vielä jos vaan suinkin voit. Kohta et saa enää levätä silloin kun haluat. :)
 
Raivotar
Argh, eniten ottaa päähän juuri tuo "ei sinne kukaan ole vielä jäänyt"- "vitsi" jonka kaikki soittajat keksivät jossain puhelun vaiheessa sanoa. Ja aina pitäisi jaksaa nauraa, että niinpä.

Ässiä on kyllä jo kokeiltu, ei mitään apua.

Ja ei, en todellakaan enää nauti tästä valtavasta mahasta ja valaan ulkonäöstä!!

Eikö täällä ole yhtään kohtalotoveria?? En jaksaisi enää yhtään hyväntahtoiseksi tarkoitettua kommenttia, jotka lähinnä vaan kiristää pinnaa..

 
kohtalotoveri
Täällä on jo rv 41+4 menossa eli 11 päivää yli lasketunajan.Yliaikaiseksi sanotaan,vasta 42 vkon jälkeen.Ja mulla on yliaikaiskontrolli vasta maanantaille eli sillon todellakin 42+1 vko menossa...
Tää on kyllä mulle tuttua,ku edelliset syntyny 41+6,41+3 ja 42+0 vkoilla.Mutta silti sitä ootti,että jospa tää tulis aiemmin.
Limaa on tullu jo viikon verran,mut se on kai vaan sitkeää valkovuotoa,ku ei oo veristä.Synnytyssupistuksia ootellaan!
 
Raivotar
Tiittuska ehti väliin. Täytyy toivoa, että mulle kävisi samalla tavalla ja oireettomuudesta huolimatta vauva syntyisi pian.

Sauna on tarkoitus lämmittää illalla ja tein aamulla pitkän reippaan ulkoilulenkin. Kävelykään ei vaan tunnu enää yhtään kivalta, kun maha on iso ja painaa alapäätä.
 
edellinen jatkaa
Ei oo täälläkään enää hyvät hermot.Joka yö aattelen,että alkasko supistukset nyt,ku edellisiltä alkanu aina yöllä.Mut ei aamulla ihan normaali olo.
Ja kaikkia s-konsteja oon kokeillu,ei auta mitään.
Jotenki oon jo välillä aatellu,että tää vauva ei synny ikinä.Vaikka tiiän,että kyllähän se viimestään käynnistämällä syntyy.Aion siis vaatia käynnistystä sit maanantaina ku sen 15 pv yli la:n.
 
ÖppÖ
Alkuperäinen kirjoittaja Raivotar:
Argh, eniten ottaa päähän juuri tuo "ei sinne kukaan ole vielä jäänyt"- "vitsi" jonka kaikki soittajat keksivät jossain puhelun vaiheessa sanoa. Ja aina pitäisi jaksaa nauraa, että niinpä.

Ässiä on kyllä jo kokeiltu, ei mitään apua.

Ja ei, en todellakaan enää nauti tästä valtavasta mahasta ja valaan ulkonäöstä!!

Eikö täällä ole yhtään kohtalotoveria?? En jaksaisi enää yhtään hyväntahtoiseksi tarkoitettua kommenttia, jotka lähinnä vaan kiristää pinnaa..
Kaikki nää ihmiset tsemittää sua kuitenkin,
ja tajuat vasta jälkikäteen sen, miten muut on olleet sun fiiliksissä mukana.
Ei. Ei aina pidä jaksaa nauraa, kyllä ihmiset tajuaa, et sulla on tukalat oltavat.

Jos ei ole valmis "näyttämään valaalta" , niin miksi edes hankkiutua raskaaksi ?

Toi pinnankiristys ei ainakaan tuo synnytystä lähemmäksi.
Rentoudu. Kuuntele hyvää musiikkia, lue,
sauno rauhassa tai käy suihkussa rentoutumassa.
Se synnytys voi tosiaan tulla ihan yhtäkkiä ajankohtaiseksi.
Rentoudu mahdollisimman paljon ennen sitä.
Sen jälkeen et ehdi enää pitkään aikaan.

Sulje se puhelin, älä vastaa kyselyihin.
Kyllä ne tutut ja sukulaiset sitten saa tietää, kun sen aika on.
Tärkeintä nyt ois toi rentoutuminen, niin jaksat mahdollisesti synnyttääkin paremmin.

JA ei. Ei ne vauvat yhtäkkiä turpoa niin, ettei ulos mahdu.
 
Raivotar
Öppö, voi kiitos. Kylläpäs piristi. Minähän kyselin kohtalotovereita. Mahdatko olla sellainen? Et taatusti ole. Toivottavasti sait kuitenkin hyvän mielen piikikkäästä ja v-mäisestä vastauksestasi.
 
jhgriseopp
Alkuperäinen kirjoittaja ÖppÖ:
Alkuperäinen kirjoittaja Raivotar:
Argh, eniten ottaa päähän juuri tuo "ei sinne kukaan ole vielä jäänyt"- "vitsi" jonka kaikki soittajat keksivät jossain puhelun vaiheessa sanoa. Ja aina pitäisi jaksaa nauraa, että niinpä.

Ässiä on kyllä jo kokeiltu, ei mitään apua.

Ja ei, en todellakaan enää nauti tästä valtavasta mahasta ja valaan ulkonäöstä!!

Eikö täällä ole yhtään kohtalotoveria?? En jaksaisi enää yhtään hyväntahtoiseksi tarkoitettua kommenttia, jotka lähinnä vaan kiristää pinnaa..
Kaikki nää ihmiset tsemittää sua kuitenkin,
ja tajuat vasta jälkikäteen sen, miten muut on olleet sun fiiliksissä mukana.
Ei. Ei aina pidä jaksaa nauraa, kyllä ihmiset tajuaa, et sulla on tukalat oltavat.

Jos ei ole valmis "näyttämään valaalta" , niin miksi edes hankkiutua raskaaksi ?

Toi pinnankiristys ei ainakaan tuo synnytystä lähemmäksi.
Rentoudu. Kuuntele hyvää musiikkia, lue,
sauno rauhassa tai käy suihkussa rentoutumassa.
Se synnytys voi tosiaan tulla ihan yhtäkkiä ajankohtaiseksi.
Rentoudu mahdollisimman paljon ennen sitä.
Sen jälkeen et ehdi enää pitkään aikaan.

Sulje se puhelin, älä vastaa kyselyihin.
Kyllä ne tutut ja sukulaiset sitten saa tietää, kun sen aika on.
Tärkeintä nyt ois toi rentoutuminen, niin jaksat mahdollisesti synnyttääkin paremmin.

JA ei. Ei ne vauvat yhtäkkiä turpoa niin, ettei ulos mahdu.
Ja tässäpä kannustava kommentti. Raskaaksi saa tulla vaikkei haluaisikaan näyttää valaalta, pinnankiristys kuuluu jollain tasolla asiaan ja puhelin välkyttää kyllästymiseen asti, vaikkei olis äänet päälläkään. Sitäpaitsi ap:han jo kertoi tehneensä ihan kaikkea. Näin voi kommentoida vaan joku joka ei todellakaan ole yliajalla tai sitten aika on kullannut muistot ja pahan kerran.
Yliaikaisena on ihan täysi lupa ja oikeus v*****kseen.
 
Öppö
Ole hyvä ;o)
Olen kuitenkin jo 3 kertaa ollut ihan samassa tilanteessa,
joten todellakin tiedän, mitkä on fiilikset.
En ikävä kyllä juuri tällä hetkellä ole samassa tilanteessa kuitenkaan.
 
---
Miksi kysellä mitään, jos kaikki jo valmiiksi ottaa päähän? Kyllä se ipana sieltä aikanaan tulee ja sitten sitä hommaa ja raivoamista on jäljellä enää 20-30 vuotta, jos hyvin sattuu! Luulenpa, että vielä jossain vaiheessa kaipaat niitä puheluitakin.
Relaa tuleva mamma relaa!
 
öökki
ei mulle vaan kukaan soita. Oon aina yksin kotona, kun muilla on menoa, harrastuksia ja kiireitä. Ja tietysti sellasia, johon ei voi tässä kunnossa osallistua eikä pyydetä. Harvemmin kukaan mun vointia kyselee eikä ole kysynyt koko aikana. On pyydetty kyllä ilmoittamaan, kun lapsi on syntynyt. Ai miksi? Ennen ei taida olla mitään asiaa.

Ja kyllä on ollut miehen kanssa puhetta 3 ässästä, mutta ei se ehdi mun kanssa saunaan eikä ole muistanut seksiä viikkokausiin eikä ennenkään muistuttelematta. voiskohan joku muu hoitaa homman? Siivoaminen ei KIINNOSTA. No ehkä kokeilen ensi viikolla. Murrrr.

nimim. rv. 40+x
 
Pointzi
Jos tulevalla mamilla on NY JO pinna noin piukeella,
mitä se on sitten pienen, yötäpäivää kitisevän,
mahdollisesti koliikista tai muusta huudattavasta vaivasta kärsivän nyytin kanssa ?
Voi.
VoiVoi...........Relaa nyt.
 
Kärsimätön
Mulla on just saman verran viikkoja takana kuin ap:llä eli 40+4. Vaikka kuinka yritän ajatella, että ei tää edes oo vielä yliaikaista, että siihen tarvii odottaa vielä yli viikko (huh!), niin ei se kärsimätöntä paljon auta. Hetkittäin saan ajateltua positiivisesti, että synnytyshän voi käynnistyä milloin vain, mutta sitten taas lankean ajattelemaan, että ei tää tunnu syntyvän koskaan. :)

Mulla on ollu supisteluja jo viikolta 24 ja nyt pari viikkoa ne on ollu jo napakampia. Pari kertaa niitä on tullu jopa pari tuntia säännöllisesti, mutta aina ne häviää johonkin. Muita merkkejä ei sitten olekaan. Tosin odottelen ensimmäistäni, joten voi olla, että en osaa kaikkia merkkejä oikein lukea...

Juu, tiedetään, ettei se vauva sinne mahaan jää ja varmasti syntyy viimeistään käynnistettynä, mutta odottavan aika on silti niiiin pitkä. Jos tietäisinkin tarkkaan, että tää vauveli syntyy tasan viikon päästä, olis olo nyt varmaan ihan erilainen. Ei odottais koko ajan, että joko joko... Ja tiedän myös, ettei se nyt varmaan yhdessä viikossa kasva niin kamalan isoksi, että synnytys sen takia olis täysin mahdotonta. Ei näitäkään ajatuksia kuitenkaan saa kokonaan pois päästään pyörimästä.

Olen siis täysin samassa veneessa kanssasi ap. Joka aamu herää siihen tunteeseen, että hitto vie ei tullu tänäkään yönä lähtö. Kärsimätön ihminen on kärsimätön joka asiassa, minkäs sille mahtaa... :) Tsemppiä sulle odotukseen, kyllä se joskus loppuu! ;)
 
kohtalotoveri
Raivottarelle:
mä jatkan vielä, että ymmärrän sua täysin, ku ite ootan tosiaan tällä hetkellä jo 11 pv lask.ajan jälkeen...

Vaikka kuinka tiiän, että kyllä se vauva syntyy ku on sen syntymäpäivä ja ei ne sinne mahaan jää (niinku ei oo meiän edellisetkään jääneet), niin tässä vaiheessa/tilassa alkaa vaan hermostuttaa, ku ei tiiä millon se synnytys todella alkaa.
Ja haluis,että se tapahtuis mahollisimman pian.

Ja vaikka tiiän, et mun kannattais nyt nauttia näistä viimeisistä päivistä ilman vauvaa, ku sen syntyessä on niin kiinni siinä, ettei vapaa-aikaa oo ja nyt pääsee paljo helpommalla, ni silti ei osaa nauttia tästäkään odottelusta...Kyllä se synnytys vaan pyörii mielessä kokoajan.Ja oottaa joka päivä,että joko nyt ja sit pettyy ku ei...

Ja muistan mitä se lask.ajan ylittyminen esikoisen syntyessä oli, kun sitä ei tienny yhtään, että millon synnytys alkaa,ku ei ollu synnytyskokemuksia takana...nyt voi sentään edellisistä päätellä,että varmaan yli menee...Hormoonitki jylläs enemmän sillon,ku oli eka raskaus.
Kyllä mäki oon muita neuvonu sillon ku en oo raskaana ollu,että ota rauhallisesti ja rentoudu,mut nyt ku taas täs ihan viimisillään on,ni muistaa,ettei sitä pysty vaan ottamaan ihan rennosti.

Nyt ku on tosiaan kokemusta lask.ajan ylityksestä useemman kerran,ni on kai sitä vähän rauhallisempi.Mutta just tässä tilassa ei muista aina aatella positiivisesti.
 
naapurin täti
Ei varmaan ole alkuperäisellä yhtään naapuria, ystävää tai
muuta edes suht samassa tilanteessa olevaa, jolle voisi tuntojaan purkaa ?
Vai onko mahdollisesti jo raivonnut niillekin niin,
etteivät enää jaksa kuunnella.....

Vain rentoutuminen auttaa. Suurimmaksi osaksi toi on kaikki siellä oman pään sisällä.
Paitsi se näkyvä iso massu.
Luulen, ettet muiden mielestä kylläkään näytä valaalta.
Et joudu enää kauan odottelemaan, usko pis.


 
triplamamma
"kyllä se sieltä tulee"
"kukaan ei ole mahaan jäänyt"
"rentoudu"
"nauti viimeisistä vapaista hetkistä"

Kyllähän näitä "kannustavia" kommentteja riittää ja niitä oikein tuputetaan vaikka kukaan ei ole pyytänytkään. Näihän se menee, että aika kultaa muistot ja niitä kiireettömiä hetkiä kaipaa sitten, kun on se huutava nyytti sylissä. Harmittaa vaan alkuperäisen puolesta tuollaiset näsäviisaat vastaukset, mutta häiriintyneitä, ilkeitä ja kitkeriä ihmisiähän tämä maa on täysi.

Minä en ole vastaavassa tilassa ollut, kun lapset syntyivät etuajassa, joten en kommentoi olotilastasi mitään. Kunhan vain alkoi ottaa päähän öpöt, pointzit sun muut valopäät.
 
Antaapalaa
Hyvä, että aloitit ketjun. Saat ainakin jonnekin "luvallisesti" purkaa tuntojasi. Luulisi kyllä, että vastaavassa tilanteessa on paljonkin ihmisiä ja samoissa tunnetiloissakin.

Oma vauva syntyi käynnistyksellä 40+3, koska ei ollut kasvanut kuukauteen. Itse harmittelin, etten etukäteen tutustunut imetykseen yhtään, vaan kuvittelin, että se menee tuosta noin. Ei mennyt, vaan sairaalassa aloitettu pullottelu jatkui, koska olin niin epävarma uskallanko olla antamatta lisäruokaa. Sitä oli pakko antaa aluksi, kun vauva oli alle 3 kiloinen ja maito nousi vasta 5 päivänä. Mutta olisin voinut keskittyä siihen etukäteen. Kaiken mahdollisen raskausajan kirjallisuuden luin, mutta vauvanhoitoalalta olisi ollut paljon luettavaa. Ja mahaa minä kaipaan vieläkin, vaikken ikuna päivänä olisi sitä silloin uskonut :)
 
Raivotar
Mukava, että ketju täyttyy provoilusta, mutta siitähän tämä palsta on kuulu. Onneksi muutamava järkeväkin kirjoitus eksynyt joukkoon. Kiitos teille "kohtalotoveri" ja "kärsimätön". Veikkaisinpa, että aika monella odottajalla kiristyy pinna loppuvaiheessa ja varsinkin sitten, kun laskettu aika oli ja meni ja päivät täyttyy pelkästä odottamisesta. Varsinkin esikoista odottavalla, kun ei oikein tiedä minkälaisia oireita odottaa ja missä vaiheessa. Se tuskin tekee kenestäkään huonoa äitiä. Ja voin kertoa, että rentoutuminen ei oikein käskystä onnistu! Te olette varmaan niitä samoja ihania ihmisiä jotka käyvät tuolla lapsettomuuspuolella toitottamassa, että "rentoutukaa, kyllä niitä lapsia sitten tulee aikanaan". Mitä te luulette, että tuollaiset neuvot auttavat? Tai no, niiden tarkoituskin on ilmeisesti ärsyttää.

Nyt lähden täältä pahoittamasta mieltäni lisää.
 
ÖppÖ
Alkuperäinen kirjoittaja Öppö:
Ole hyvä ;o)
Olen kuitenkin jo 3 kertaa ollut ihan samassa tilanteessa,
joten todellakin tiedän, mitkä on fiilikset.
En ikävä kyllä juuri tällä hetkellä ole samassa tilanteessa kuitenkaan.
Ei ollut ÖppÖ:llä ainakaan provoilun tarkoitusta ( eikä tarvetta )
tiedän tasan mikä fiilis on, ja saa v#tuttakin.
Niinhän kaikkia, ainakin jos menee paljon yli.
En tiedä lapsettomuus-palstasta, en siellä ole vieraillut ikinä.

Toivon sinulle silti kaikkea hyvää ja koita nyt hyvä ihminen rentoutua edes hieman.
Teet itsellesi ennenkaikkea asiat helpommaksi...
 

Yhteistyössä