Muita yliaikaisia?

  • Viestiketjun aloittaja Raivotar
  • Ensimmäinen viesti
ÖppÖ
Tiedän, tiedän....sano vielä kuus kertaa niin itsekin varmaan tajuat,
että tosiaan tiedän sen.
Olen todellakin ollut tilanteessa monasti ja oikeesti tiedän,
mitä se on.
Vasta viimeisessä raskaudessa osasin rentoutua oikeasti lopussa,
lapsi syntyi 41+4.

Mutta aidosti, oikeasti toi mainittu asia auttaa,
asiat sujuu jotenkin leppoisammin niin.

 
tytsyt,tytsyt
Alkuperäinen kirjoittaja naapurin täti:
Ei varmaan ole alkuperäisellä yhtään naapuria, ystävää tai
muuta edes suht samassa tilanteessa olevaa, jolle voisi tuntojaan purkaa ?
Vai onko mahdollisesti jo raivonnut niillekin niin,
etteivät enää jaksa kuunnella.....

Vain rentoutuminen auttaa. Suurimmaksi osaksi toi on kaikki siellä oman pään sisällä.
Paitsi se näkyvä iso massu.
Luulen, ettet muiden mielestä kylläkään näytä valaalta.
Et joudu enää kauan odottelemaan, usko pis.
Tästä luulen, että on ihan oikeassa tämä "naapurin täti".
Eikös olisi joku, jolle voisi purkaa tuntojaan, niitä huonojakin,
Ihan "Livenä".
 
Kohtalotoveri (toinen)
Jos et ÖppÖ ole itsekään osannut rentoutua niin miksi sitten tulet tänne esittämään noin näsäviisaita neuvoja ja kommentteja? Ja jos kerran tiedät ettei rentoutuminen ole helppoa, eikä onnistu käskystä niin miksi sitten toistelet samaa?

On hienoa jos on olemassa ihmisiä jotka voivat vain päättää rentoutua ja joilla on niin pitkä pinna, että eivät hermostu mistään ja voivat olla ja elää hetkessä. Kaikkia meitä ei ole moisella luonteella siunattu, minä kiristelin hampaitani jo rv 38 ja nyt rv 41+1 savu vain nousee päästä. Mutta minä olenkin kärsimätön ja tempperamenttinen ihminen enkä sitä rupea anteeksi pyytelemään. Koitan vaan elää itseni kanssa niinkuin parhaaksi pystyn.
 
vvvvvvvvvv
Ja vielä ÖppÖlle: Mulla menossa neljäs ja edelleen v*****ttaa tämä yliaika, joten älä tule omia kokemuksiasi tarjoilemaan ehdottomina totuuksina vaan koeta nähdä metsä puilta. Koska jos ei ole rakentavaa sanottavaa, niin tappelunhan täällä saa aikaiseksi. Kiitos kuitenkin kun jaoit kokemuksesi kanssamme, aina ei vaan asiat ole näin.
 
Hapan
Täältä ainakin löytyy kohtalotoveri ap:lle...
Vielä ei ole menty paljoa yli la:n, vasta siis 40+3. <:/
Ärsyttää, ärsyttää ja ärsyttää kun niin moni muu tuntuu synnyttävän viikoilla 38 & 39. Mulla on nytkin pari tuttua, joilla la vasta huhtikuussa, mutta vauva kainolossa olivat jo viikko-pari sitten. Itse täällä yhä odotan.

TIedän kyllä, että vauvan pitäisi tulla vasta kun on valmis, joten en halua tätä hoputtaa... En silti tajua miksei tämäkin voi tulla hiukka ennemmin tai edes arvioituna ajankohtana?! Tai miksei tämäkin sitten kypsy hiukka nopeammin ilokseni! :-/

Raskauden alussa kuvittelin nauttivani raskaana olosta niin paljon, etten varmaan haluaisi edes masusta eroon... Väärin! Mulla ei ole ollenkaan samat ongelmat kuin muilla... En edes tunne odottavani! Sepä tässä ärsyttää! Elämäni on kuitenkin rajoittunut raskauden johdosta. Ei kunnon masua, ei ole ollut mitään kummallisia mielitekoja, en ole kärsinyt tunnekuohuista ja niiden takia saanut sympatiaa, ei oksennusta, hädin tuskin silloin tällöin tunnen vauvan möyrinnän... Esteitä ei ole oikein mihinkään. Kengän nauhatkin yletän saada solmuun käden käänteessä. Että näinkin voi olla! :0 Haluasin enemmän tajuta huomioda masua ja olla edes hieman huomiota herättä masukas, mutta ei! Edes nyt en saa sitä etuoikeutta! Mieli tekisi kyllä täällä viettää yksi ihana ilta kavereiden seurassa ja syödä (maksaa, juustoja...) ja juoda (viiniä...) hyvin! :9

Sitä odotellessa...

...katkerana...


(Kiitollinen tosin olen "oireettomuudestani", mutta saisi tuo jo tulla... :))
 
Fransiska
Täällä kanssa yksi kohtalotoveri. Nyt menossa rv 41+1 ja olen hemmetin kiukkuinen, turhautunut ja ahdistunut. En halua joutua mihinkään käynnistykseen, mutta eipä tässä ole enää montaa päivää ennen sitä kontrolliaikaa. Pelottaa myös, että jos istukka ei enää toimikaan kunnolla ja se aiheuttaa vauvalle jotain ongelmia. Pelottaa myös se, että vauva vaan kasvaa ja kasvaa, eikä se ainakaan helpota synnytystä.

Ja täytyy kyllä sanoa, että harvinaisen ärsyttäviä vastauksia tänne on tullut. Jos ei ole mitään oikeasti kannustavaa sanottavaa niin minusta sitten voisi olla hiljaa. Ehkä näille fiiliksille osaa nauraa sitten joskus kun on se vauva oikeasti sylissä, mutta nyt ei kyllä pysty repimään tästä tilanteesta minkäänmoista huumoria..:p
 
Kamoon`hei
Toi on todella outoa, ettei voi nauttia raskaudestaan vaan toivoo
sen loppuvan mahdollisismman pian !

Ja vauvat ei kasva mastodonteiksi viikossa, vaikka siellä oiskin senverta yli.
Ne kun tulee sitte kun ovat valmiita.
 
Fransiska
Tuo viimeinen viesti on juuri sellainen, joka olisi kannattanut jättää kirjoittamatta. Kuinka moni raskaudesta oikeasti loppuvaiheessa "nauttii"?! Olisi mukava kuulla Kamoon'hein oma tilanne. Onko sinulla itselläsi kokemusta lasketun ajan ylittämisestä reippaasti? Oletko "nauttinut" siitä ajasta?
 
Edellinen
Piti vielä lisätä, että kaikki vauvat eivät tule itsekseen ulos vaan synnytys pitää käynnistää. Eli jotkut vauvat eivät ole koskaan valmiita. Istukan toiminta heikkenee, sydänäänet laskevat ym mutta silti vauva ei tule ulos itsekseen.
 
Fransiska
Hienoa, että olet osannut nauttia. Minä en osaa nauttia unettomuudesta, närästyksestä, valtavasta mahasta, tukalasta olosta, liitoskivuista ym, kun tiedän vauvan olevan täysin valmis, mutta hän ei vaan ymmärrä tulla ulos. Mahtaa olla mukavaa tulla tänne moralisoimaan muiden fiiliksiä, ehkä aika on kullannut muistot tai sitten et ole koskaan yliaikaisuutta edes kokenut. Täällähän voi keksiä mitä vaan.
 
Ei maksa vaivaa
Ei noille provoilijoille kannata edes vastata. Heillä on aina "monta" kokemusta milloin mistäkin ja kaikki sujunut kuin lasten leikki. Yrittävät vain ärsyttää.
 
Häh?
Siis ettehän te ees oo mitään yliaikaisia. Normaali raskauden kesto on 38-42 viikkoo, sen jälkeen on yliaikainen. Hirveetä ruikutusta ihan luonnollisesta asiasta.
No ite oon vasta rv 38+0, ja esikoinen syntyi jo rv 37+1, joten kokemusta ei ole. Ihan rehellisesti sanottuna, jos tää pikkukakkonen aikoo olla lähellekään laskettua aikaa niin erittäin todennäköisesti mustakin tulee samanlainen kärttyinen ruikuttajaeukko kuin teistä. Vaivaa tuo unettomuus, närästys sun muut jo tässä vaiheessa niin pirusti.
 
*kesäheinä*
Mistä se teijän vitutus johtuu? Mulla eka synty 41+4 ja toka 40+3. Ekassa ainoo asia mikä "vitutti" oli 24 lisäkiloa, turvonneet jalat ja eniten se, kun roikuin täällä keskustelupalstalla ja tuntu, että KAIKKI muut on jo saanu vauvansa. Toisessa raskaudessa otti päähän liitoskivut, jotka oli pahoja puolesta välistä lähtien ja kuukautta ennen laskettua aikaa tuntu, että synnytän päivänä minä hyvänsä. Näin jälkikäteen, en olis synnyttäny yhtään aikasemmin. Kakkonenki olis saanu vielä hetken kasvaa mahassa. Närästykseen on lääke, unettomuus on ehkä itestä kiinni, varsinki esikoista odottavilla. Koittakaa nukkua yöllä, vaikka pissalla pitääki ravata koko ajan. Ottakaa rennietä, tai hommatkaa reseptillä olevaa litkua, nukkukaa puoli istuvassa asennossa. Jos monta viikkoa hilluu yöllä pystyssä, todennäkösesti vauvaki hilluu syntyessään öisin.
 
Ei maksa vaivaa
Niin, sehän on varsin vaivatonta vain pakottaa itsensä nukkumaan jos ei nukuta ja vauva potkii yöt. Jeps. Sinä et totisesti ole kärsinyt unettomuudesta jos puhut noin tyhmiä. Ja mistäkö vitutus johtuu? Lue tosta ylhäältä vai onko sisälukutaidossa puutteita?

Ja mitä teitä muiden vitutus häiritsee? Pysykää poissa tästä ketjusta jos ei ole lasketun ajan ylittämisestä kokemusta.

Ja "Häh", ihan turha tulla sitten tänne ruikuttamaan niin "luonnollisesta" asiasta jos vauva ei synny laskettuun aikaan mennessä. Kärsit vain itseksesi sitten, täältä et saa sympatiaa. Tietääkseni ihmiset ruikuttavat aika monesta "luonnollisesta" asiasta, kuten flunssasta, lihavuudesta, masennuksesta, peräpukamista, lapsettomuudesta ym ym. Menetkö heille sanomaan, että mitäs ruikutat, ihan luonnollistahan se on, että joskus tulee peräpukamia??!

 
*kesäheinä*
No voi juma! Justhan vissiiin kerroin paljonko itellä on menny yli!!! Toivottavasti lapsenne syntyy mahdollisimman pian, niin pääsette vitutuksesta äkkiä eroon. Enkä ookkaan unettomuudesta kärsiny, kun vasta sitte ku lapset on ollu mahan ulkopuolella. Mulla on vissiin käyny säkä, kun vauvat on potkinu päivisin ja yöllä oon ollu niin uninen, ettei oo tarvinnu vauvan liikkeiden takia valvoa. Voi sitä vitutusta, kun se vauva on ulkona, synnytys ei meekkään suunnitelmien mukaan, raskauskilot ei lähe heti, vauva ei nukukkaan suoraan öitä putkeen, vaan vaatii huomiota 2-4 tunnin välein on yö tai päivä, kaikki soittelee ja kysyy miten menee...... On se elämä niin perseestä. Ja tohon nukkumiseen: niin kauan kun on äitiyslomalla itekseen, on mahdollisuus nukkua vaikka päivällä ja aamullakin niin pitkään ku huvittaa. Sitte kun siinä on toinen lapsi, joka herää joka aamu 07.00, eikä nuku enää päikkäreitä ei voi vaan mennä nukkumaan ja elää itsekkäästi. Esikoisen odottajalla on mahdollisuus sellaseen itsekkyyteen.
 
afsdfd
Käsittämätöntä miten tällä palstalla mikään keskustelu ei pysy aisoissa... Ap pyysi vain keskusteluseuraa ihmisistä, joilla on samat fiilikset kuin hänellä. Aina löytyy niitä, joiden on pakko tulla ilkeästi kommentoimaan toisten keskustelualoituksia. Edelleenkään kaikkien ei tarvitse lukea kaikkia ketjuja. Me ollaan kaikki erilaisia ja reagoidaan eri tavalla eri tilanteisiin. Kenenkään ei silti ole pakko olla ilkeä toisille, mölyt voi pitää myös mahassaan niin, ettei tarvitse tulla loukkaamaan muiden ihmisten tunteita.
 
jaajaa......
Mulla on vähän saman tapaisia mietteitä kuin esim. kesäheinällä. Jos ihmisestä tulee noin vittumainen, ilkeä, töykeä, hermonsa menettänyt noita-akka vain sen takia, että menee muutamalla päivällä yli lasketun ajan, niin mitenköhän sitten vauvan synnyttyä? Luuletteko, että silloin on helpompi nukkua?
Ei mun tuttavapiirissä ole kukaan muuttunut tuollaiseksi hirviöksi, vaikka lasketun ajan yli ois mennyt. Joo jokainen reagoi eri tavalla eri juttuihin, luonnostaan kamalat ihmiset muuttuvat entistä kamalammiksi ja me normaalit ihmiset osataan silti olla ihmismäisiä ja käytöstavat omaavia vaikka joku vituttaiskin.

Veikkaan, että teillä ei ole kärsivällisyyttä imettää jos se ei heti suju, vauva joutuu isovanhempien hoitoon jo pariviikkoisena kun ettehän te ite jaksa kakaraanne hoitaa ja viimeistään 10kk sitten päiväkotiin. Voivoivoi kun ootte säälittäviä. Tai ainakin teidän miehiä käy sääliksi kun joutuvat tollasia katteleen ja kuunteleen.
 
tätämäkinpelkään
jaajaa..."Veikkaan, että teillä ei ole kärsivällisyyttä imettää jos se ei heti suju, vauva joutuu isovanhempien hoitoon jo pariviikkoisena kun ettehän te ite jaksa kakaraanne hoitaa ja viimeistään 10kk sitten päiväkotiin. Voivoivoi kun ootte säälittäviä. Tai ainakin teidän miehiä käy sääliksi kun joutuvat tollasia katteleen ja kuunteleen."

Aivan. Tätä mäkin pelkään, tai sitten nämä masentuu niiiiiiiiiin kovasti,
kun joutuvat kakkavaippoja vaihtamaan ja yöt valvomaan.
Kestääkö kärsivällisyys ?? !
Aamukahvin rauhassa juonnista ei tietoakaan, kun vauva huutaa ruokaa, hellyyttä, märkää vaippaa tai muuta...kestääkö kärsivällisyys ?? !
Ja joskus joutuvat jopa odottamaan että vauva herää päiväunilta,
ennenkuin pääsee shoppailemaan tms....kestääkö kärsivällisyys ?? !

Jos Veetutus on jo tota luokkaa, niin kyllä pahoin pelkään,
että ei.
Anoppi-parka, miesparka, Mummiparka ja sisarusparathan siinä joutuu kärsimään....
voevoe >:-(
 
Kohtalotoveri
On täällä kyllä v-mäisiä ihmisiä. Ei niinkään nämä loppuraskaudessa hermonsa menettäneet vaan nämä näsäviisaat kommentoijat. Jotenkin vähän tuntuu, että kyseessä saattaisi olla yksi ja sama tyyppi, joka vain vaihtaa nimimerkkiä (ÖppÖ, Kamoonhei ym.). No, huvinsa kullakin, mutta kyllä mua säälittää noin v-mäisten akkojen miehet, anopit, lapset ym. Jos ei osaa pitää v-mäistä turpaansa pois keskusteluista, joissa heitä ei kaivata. Jos ei ole hiukkaakaan empatiakykyä, ainoastaan kyky päästään suustaan myrkkyä. Mahdatte olla tyytyväisiä itseenne ja elämäänne, sääliksi käy.
 
Oonamaria
Tässä ketjussa kärjistyy tämän palstan ongelma eli se ettei tänne tarvitse rekisteröityä. Kukaan ei kehtaa yhden ja saman nimimerkin takaa kettuilla muille, vierailijana ja nimimerkkiä vaihtamalla on niin hemmetin helppoa purkaa omia sisäisiä patoutumiaan ja kitkeryyttään. Esim. jaajaa peräänkuuluttaa hyviä käytöstapoja, mutta missä hänen omat käytöstapansa ovat? Hyviin käytöstapoihin kuuluu pitää suunsa kiinni silloin kun ei ole mitään hyvää sanottavaa, eikä maalailla piruja seinille ja ilkeillä.

Kannattaa siirtyä hakemaan niitä kohtalotovereita sellaisille palstoille joissa on rekisteröitysmispakko. Sellaisilla palstoilla nämä ilkeilijät eivät pyöri tai ainakin osaavat pitää kielensä kurissa.
 
onpa tekstiä...
Onpa täällä kärttyisiä odottajia, ei voi muuta sanoa. Saisi suunne ja mielenne pestä saippualla. Jatkuukohan tuollainen kielenkäyttö kun vauvanne ovat syntyneet? Toivottavasti ei. Taitaa olla yliagressiivisuutta liikkeellä. Mun mielestä täällä on ollut paljon hyviä kommentteja, jotka yrittävät saada teille yliaikaisille toisenlaistakin näkökulmaa. Itse ajattelen, että kyllä sitä on ihminen uskomattoman kärsimätön, jos ei jaksa yhtä tai kahta ylimääräistä viikkoa odottaa. Kyllä sitä kärsivällisyyttä vasta aletaan koetella sitten kun vauvanne ovat syntyneet.

Saisitte olla iloisia kun olette ylipäänsä raskaana ja pian teillä on nyyttinne kainalossa. Tuollainen v-kielenkäyttö ei ainakaan auta mihinkään. Menkää itseenne!!!
 

Yhteistyössä