Mulla alkaa oleen joulun valmistelu hyvällä mallilla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mejan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Mejan

Aktiivinen jäsen
13.01.2006
1 171
0
36
Ihanaa, kaikki lahjat ostettu ja paketoitu, kämppä koristeltu sopivan jouluseks, laatikot tehty :xmas: ... enää pitää hommata kuuseen tähti, ja kinkku (plus muut tärkeet safkat), mut ne ei onneks oo ihan vielä ajankohtasia :) mahtavaa olla kerrankin ajoissa :D :saint:

On mullaki ihan hyvällä mallilla. Teen vähitellen pitkin syksyä jouluhommia. Joitain kutomisia jouluksi vielä on kesken, mutta se on mun harrastus. On kiva, ku ei tarvi ressaita sitte viime hetkellä.

Alkuperäinen kirjoittaja Pastori:
Kah, täydellinen vastakohta :wave:

noh, viimevuonna juoksin hikipäässä kaks päivää ennen joulua ku oli kaikki lahjat ostamatta, kämppää en jaksanut koristell millään lailla, eikä se kyllä haitannutkaan kun joulu oltiin muualla.. mutta nyt halusin olla ajoissa ja laittaa kivan joulun tänne, ihan vaan ton tenavan takia :) ja eipähän tarvi enää ressata mistään :D

mulla vielä lahjoja jonkun verran ostamatta mutta en koskaan panikoi niiden kanssa,en ole mitään hermostuvaa tyyppiä joka ahistuu ku pitää jotain löytää.
mä luotan aina et mä löydän taatusti jotain passeleli kaikille.

ja paketointi....en ikinä paketoi kuin vasta aatonaattona.

mä alotin viikko sitten joulun laittamisen kaivamalla jouluvalot esille,mut tääl on pistorasiat niin vammasesti että minkään valon piuha ei riitä, ei ulkona eikä sisällä :headwall: yks jatkojohto löytyy,mut meni niin hermo et annoin olla,katsellaan myöhemmin :xmas:

Mekin saatiin eilen kaikki lahjat ostettua ja paketoitua. Muutama joulukortti on vielä tekemättä.
Koristeet on laitettu (ts.valot. Tontut ja liinat yms.laitan vasta joulusiivouksen jälkeen.)

Alkuperäinen kirjoittaja kuha:
mä alotin viikko sitten joulun laittamisen kaivamalla jouluvalot esille,mut tääl on pistorasiat niin vammasesti että minkään valon piuha ei riitä, ei ulkona eikä sisällä :headwall: yks jatkojohto löytyy,mut meni niin hermo et annoin olla,katsellaan myöhemmin :xmas:

meillä vähä sama vika.. parvekkeella olevien valojen johto on pitäny vetää partsin oven ali ja tänne sisälle töpseliin, koska parvekkeella ei oo töpseliä |O ja sisällä olvet valot (valokartio ja lasipurkissa olevat valot) etsii vielä paikkaansa, juuri siksi koska pistorasioita on tosi huonosti joten jatkojohto pitää käydä ostaas :kieh:

Mulla on noin 1/3 lahjoista hankittuna, paketissa ei vielä yksikään. Joulusiivouskin on vielä vaiheessa, mutta tän kämpän nyt joutuu siivoamaan vielä ennen joulua monta monituista kertaa. Jouluruokia en tee etukäteen vaan vasta aatonaattona aloitan.Me vietetään joulua nyyttäriperiaatteella joko systerin tai mun vanhempieni luona, joten kaikkia sapuskoita ei tarvitsekaan tehdä. Joulupäiväksi pitää jotain varata, mutta tänä vuonna se ei välttämättä ole jouluruiokaa. Tapanina tilataankin jo pitsat.

kehtaankohan edes kirjoittaa.. jululeivonnaiset tehty, koristelut suoritettu. lahjat hankittu ja paketoitu, kuusikin koristeltiin äsken :ashamed: puolustukseksi sanon et kuusi on jo siks meillä nyt et ollaan koko ens viikonloppu ja sitä seuraavakin pois kotoa ja joulun pyhät menee myös muualla joten halutaan kotonakin nauttia siitä. :D sauna on kyl viel pesemättä..

mun tekis kauheesti jo mieli ottaa toi meidän ihq muovikuusi sisälle ja koristella se :ashamed: taidettiin viime vuonnakin laittaa se jo pari viikkoo ennen joulua :ashamed:
mut toisaalta ei siin musta mitää hävettävää oo,kaunishan se on katsella ja tuo tunnelmaa kotiin tän synkän paskakelin keskelle :)

Meillä paikkoja siivoiltu pikkuhiljaa. Kaapit siivottu, sekä hyllyt ja kaapinovet putsattu. Pari joulukoristetta jo laitettu, loput ilmestyy pikkuhiljaa neidin joulukalenteri-pussukasta =)
Laatikot tehty, lahjat LÄHES kaikki ostettu ja paketoitu. Kuusi odottelee vanhempieni luona, samoten kinkku on siellä pakasteessa.
Pipareita vielä vähän lähempänä leivotaan, sekä torttuja sitten aatonaattona. Silloin paistetaan myös kinkku =) :p

Miten muuten teillä, kierrättekö sukulaisia joilla ette käy varsinaisesti joulun aikaan, näin ennen joulua ? =)
Me mennään ens viikonloppuna miehen mummin+muiden sukulaisten luo, seuraavana vkl:na minun isovanhempien luo, ja aattona minun vanhemmille, joulupäivänä anopille ja tapaninpäivänä appiukolle =)

Alkuperäinen kirjoittaja kuha:
mun tekis kauheesti jo mieli ottaa toi meidän ihq muovikuusi sisälle ja koristella se :ashamed: taidettiin viime vuonnakin laittaa se jo pari viikkoo ennen joulua :ashamed:
mut toisaalta ei siin musta mitää hävettävää oo,kaunishan se on katsella ja tuo tunnelmaa kotiin tän synkän paskakelin keskelle :)

samaa mieltä.. meillä on aito kuusi :D saa imuroitavaa :whistle:

Mä stressasin tuossa marraskuun lopussa joulusiivoa, nyt olen taas siinä vaiheessa etten ole tehnyt mitään enää, vaikka muutama joulusiivoushomma on vielä kesken. Tänään leivoin kaikki joulupiparit ja pari pellillistä joulutorttujakin syötäväksi. Tuo itsenäisyyspäivä aina katkaisee joulukiirettä kun juhlimme sitä ja tänä vuonna vielä pikkujouluttelimme sen jälkeen. Nyt ollaan miehen kanssa aivan raatoja, mutta meinaan silti saada joulukortit postitusvalmiiksi huomiseksi eli niitä sitten tässä teen the joulukalenterin ja suihkussakäynnin jälkeen. Lahjat olis jo valmiina, yksi ainoa puuttuu, mutta mies ostaa sen tänään ei ehtinyt tarpeeks ajoissa kauppaan. Niin ja itse odottelen tilaamaani villaa, että saan tehdä vielä askarteluja. Turkuun olen menossa jouluostoksille vasta 15. päivä tänä vuonna joten saan ostella ihan rauhassa vaan jotain kivaa jos löydän kun kaikki tärkeä on jo hankittuna. Piparien koristelut ja karkkitehtailu pitää tehdä pois päiväjärjestyksestä varmaan ens perjantaina. Vimppaviikolla ennen joulua mulla oli pari vapaapäivää joten se pyhitetään sitten viimeisiin leipomuksiin ja kaupassakäyntiin.

Alkuperäinen kirjoittaja TearsNoMore:
Miten muuten teillä, kierrättekö sukulaisia joilla ette käy varsinaisesti joulun aikaan, näin ennen joulua ? =)
Me mennään ens viikonloppuna miehen mummin+muiden sukulaisten luo, seuraavana vkl:na minun isovanhempien luo, ja aattona minun vanhemmille, joulupäivänä anopille ja tapaninpäivänä appiukolle =)
Ei kierretä, koska täällä asuvat sukulaiset tulevat istumaan samaan joulupöytään kanssamme. Mun "ottopoikani" tulee varmaan piipahtamaan joulun alla, jotta saan annettua hänen lahjansa.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Ei kierretä, koska täällä asuvat sukulaiset tulevat istumaan samaan joulupöytään kanssamme. Mun "ottopoikani" tulee varmaan piipahtamaan joulun alla, jotta saan annettua hänen lahjansa.

Hmmm... Voiskin koittaa vuosien mittaa saada hommat sumplittua niin että vaikka viikonloppuna ennen aattoa järjestäis meillä "pikkujoulun" ja kaikki tulis sinne, ei tarvis kiertää montaa päivää :D

Hmmm... Voiskin koittaa vuosien mittaa saada hommat sumplittua niin että vaikka viikonloppuna ennen aattoa järjestäis meillä "pikkujoulun" ja kaikki tulis sinne, ei tarvis kiertää montaa päivää :D
Oli meilläkin rumba silloin, kun lapset oli pieniä. Mutta ei enää. Laitan lahjoja lähinnä vain lähisuvulle ja lähisuku viettää joulua meidän kanssa. Noh, siskonpoika menee jouluksi morsiamensa ja tämän vanhempien kanssa mökille ja käy varmasti hakemassa (asuu tuossa 150 metrin päässä) lahjansa ennen lähtöään.

Alkuperäinen kirjoittaja Mejan:
Kah, täydellinen vastakohta :wave:

noh, viimevuonna juoksin hikipäässä kaks päivää ennen joulua ku oli kaikki lahjat ostamatta, kämppää en jaksanut koristell millään lailla, eikä se kyllä haitannutkaan kun joulu oltiin muualla.. mutta nyt halusin olla ajoissa ja laittaa kivan joulun tänne, ihan vaan ton tenavan takia :) ja eipähän tarvi enää ressata mistään :D

Minä ajattelin tänä jouluna asian niin, että en sen kummemmin aio panostaa koko jouluun kun sen joutuu viettämään betonilähiössä. Tai joutuu ja joutuu, nyt on vaan sovittu niin. Jotenkin jouluna kaipaisi maalaistunnelmaa ja nipistävää pakkasta. Viime jouluna kaikki oli niin vimpan päälle ja mulla oli joulukortitkin tehty sekä kirjoitettu jo lokakuussa.. Ja tänä jouluna olen yh ja meille saapuu joulua viettämään lapsen isä, lapsen isän sukua muutenkin.. Hippusen ahdistaa, mutta kyllä tämä tästä :D

Ja tänä jouluna olen yh ja meille saapuu joulua viettämään lapsen isä, lapsen isän sukua muutenkin.. Hippusen ahdistaa, mutta kyllä tämä tästä :D
Mulla on eka joulu, jolloin junnu on mun kanssa jouluna mutta exä ei.

Yhteistyössä