Mulla ei ole mitään tuloja millä osallistua perheen elatukseen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei tuloja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei tuloja

Vieras
Kun olen yrittäjän puoliso en saa edes työmarkkinatukea. Mitään töitä ei löydy ei edes työllistämistukipaikkaa. Olen ollut yhteydessä kelaan ja työkkäriin. Nyt en tiedä mitä tehdä?rahaa tarvittaisiin.

tukipaikkoja löytyy varmasti, kun itse käyt kertomassa että yrittäjä saa ilmaisen työpanoksen sinusta. Itse en aio moiseen ryhtyä, ennen kuin näen nälkää.

eikö miehesi firmassa riittäisi sinullekin työtä?

Mulla ei ole ammattia ja siksi vaikea työllistyä. Olen tehnyt tatuointeja (itse opettelin mieheeni ja itseeni :)) ja hoitanut lapsia ja siivonnut tuttujen ja tutun tuttujen luona, laikannut hiuksia ja ollut marjanpoimijana kesäisin.. Verottajalle ei tarvitse maksaa jos tienaa alle 8000€/vuosi..

tukipaikkoja löytyy varmasti, kun itse käyt kertomassa että yrittäjä saa ilmaisen työpanoksen sinusta. Itse en aio moiseen ryhtyä, ennen kuin näen nälkää.

eikö miehesi firmassa riittäisi sinullekin työtä?

Miehellä pienet tulot firmansa kautta eikä pysty mua työllistämään. Olen hakenut paikkaa ja kertonut että minut saa ilmaiseksi työntekijäksi silti en ole työpaikkaa saanut. Ikä vissiin suurin este kun olen jo keski-ikäinen.

Sä ylläpidät kotia ja hoidat lapsenne- mahdollistat miehen yrittämisen.

Ei sitäkään pidä väheksyä.

Kaikki keräily ja kirppismyynti on plussaa ottaen huomioon että et itse ostele turhaa vaan vain sen mitä on tarpeen.

Tilanne on tuttu, erotuksena että minä itsekin olen yrittäjä.

"Mulla ei ole ammattia...... Olen tehnyt tatuointeja (itse opettelin mieheeni ja itseeni).."

Jos on ottanut elämäntavoitteekseen luuseriuden, niin kannattaako itkeä sitä, että on looseri?
Kuka ottaa mihinkään työhön, jossa mitenkään ollaan ihmisten kanssa tekemisissä (eli erittäin suureen osaan töistä) ketään jolla on itsetehtyä "opettelu"tatuointeja (tai mitään tatuointeja)näkyvissä?

Jos sinun ammatti on sellainen jota voi korottaa, saat työkkärirahan myös omaehtoiseen koulutukseen, eli voit mennä mihin kouluun tahansa ja maksetaan myös ylläpitokorvaus.

[QUOTE="vieras";23921752]Jos sinun ammatti on sellainen jota voi korottaa, saat työkkärirahan myös omaehtoiseen koulutukseen, eli voit mennä mihin kouluun tahansa ja maksetaan myös ylläpitokorvaus.[/QUOTE]

sitten pitäisi opiskella 100km päässä jos edes sinne kouluun pääsisi, kun paperini ei ole mitenkään loistavat.

[QUOTE="vieras";23921790]Siellä koulussa on varmaankin myös aikuisopiskelumahdollisuus monimuotona, jolloin opiskelu tapahtuu lähinnä kotona ja kontakstit on kerran kuussa muutaman päivän.[/QUOTE]

Täytyy katsoa jos sinne pääsisi. Ikää kyllä mulla jo melkoisesti.

Yhteistyössä