Mulla hajoaa pää nyt ihan justiinsa! Tekisi mieli ottaa ja lähteä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Piittala
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Piittala

Vieras
Vauva 7vko ja esikoinen 4v. Mulla hajoaa pää ihan justiinsa tähän kotona olemiseen, tekisi mieli ottaa ja lähteä pois pidemmäksi aikaa tai jättää koko helvetin paletti tähän ja nostaa kytkintä :( Ahdistaa niin paljon olla kotona etten tiedä miten selviän tulevasta vuodesta :( Kadun jopa sitä, että meille tuli toinen lapsi, siksi sitä ollaan tässä jamassa :(

Miehelle olen suunnattoman kateellinen kun hän saa aamuisin lähteä töihin, työ on aika vapaata, siinä pääsee liikkumaan ja tapaamaan muita ihmisiä. Ollaan miehen kanssa samalla alalla, joten tiedän miten mukavaa oikeasti on olla töissä.

Antakaa vinkkejä miten selviän tulevasta vuodesta! Inhoan kävellä ympäriinsä rattaiden kanssa enkä tykkää istua puiston reunalla keskustelemassa muiden äitien kanssa kakan koostumuksesta. 4v menee syksyllä taas tarhaan joten olen kaksin vauvan kanssa.

lämä ei ole enään muuta kuin lasten hoitoa ja kotitöitä ja voi miten vihaankaan tätä!!!

Mulla sama juttu.. aina haaveillut olevani kotiäiti, mut ei tää sopinutkaan mulle, tai ainakaan näin kauan. Kohta oon ollu kolme vuotta kotona ja nyt on ä-loma vielä kesken, joten kotona olo jatkuu. Oon yksinäinen, kyllästynyt ja tylsistynyt. Kaipaan vauhtia päiviin... elämä on yhtä siivousta ja yksinoloa. Kaikki kaverit töissä ja uusia kavereita en oikein tahdo saada. Yritän kyllä keksiä joka päivälle tekemistä, mutta alkaa mielikuvitus loppua. Ei kiinnosta myöskään istua leikkipuistoissa, ei ainakaan joka pävä. Nyt päivän kohokohta on kaupassa käynti, jonne kohta lähden. Jipii mitä elämää :( :( :( :( .

Minä en oikein osaa neuvoa, kun itse olen enemmän kotona lasten kanssa viihtyvää sorttia. Ajattelin vaan kysyä, että voisiko päivistäsi tehdä jollain tavalla virkistävämpiä? Onko sulla ystäviä, joiden kanssa käydä esim. kahvittelemassa vauvan kanssa.

Jos jäät neljän seinän sisään, alkaa elämäsi todellakin pyöriä vain niissä kotitöissä ja vauvan kakan koostiksissa yms. Ystävien tapaaminen, shoppailukierrokset vauvan kanssa yms. kiva puuha ainakin piristää hetkeksi.

Kaikki ei vaan ole kotona viihtyvää sorttia, kuten ei myöskään kaikki ole kotona oloa inhoavaa sorttia. Sulla nyt vaan on sellainen tilanne, että kotona olet ja sillä siisti. Tee siitä ajasta tavalla tai toisella mieluisampi. Elämän EI tarvitse olla pelkkiä kotiöitä! Ei edes kotiäidillä.

Mä lähdin lukemaan pitkää matematiikkaa jotta elämä ei olis yhtä ipanaa ja kotia. eihän sieltä kavereita oo saanu, mut ompahan vähän muutakin ajattelemista kun millon seuraava paskavaippa pitäs vaihtaa tai mitätänäänsyötäisi.

Hei, ei äitejä aseen kanssa pakoteta hiekkalaatikon reunalle! Mitäs jos menisit mukaan johonkin toimintaan? En tiedä missä asut, mutta esim. Amnestyn tms. toimintaan voi mennä vauvankin kanssa. Martoissa on myös nykyään nuoriakin ihmisiä, siellä ois aikuista seuraa. Yks mun tuttu rupesi erään poliittisen toimikunnan jäseneksi loppuraskaudesta ja jatkoi hommia äitiyslomallakin.

Täällä sama homma ja nyt ollaan jo avioeron partaalla kun tilanne on kärjistynyt niin pahaksi. Mies on ollut pahalla päällä nyt jo vuoden enkä jaksa enään huonoa parisuhdetta kaiken tämän muun kökön lisäksi. Lastenhoitoapua me ei juuri saada vaikka isovanhemat asuvat vieressä..

Hommaa ensi alkuun vaikka hoitoapua kotiin silloin tällöin. Joku joka on lasten kanssa, että pääset vaikka käymään salilla tai johonkin jumppaan -tai mikä vaan nyt piristäisi. Toviksi kerrallaan. Kaupungille lasten kanssa, käy läpi kaikki mahdolliset vaihtoehdot tapahtumista ja lasten leikkipaikoista perhekerhoihin ja äiti-lapsi -jumppaan. Se on melkein näin kuitenkin tehtävä että pakottaa itseään liikkeelle. Toinen juttu on, että miehesihän voi myös jäädä kotiin ja sä voit mennä töihin. Mene vähintäänkin töihin sitten äitiysloman loputtua tai vaikka aiemminkin jos löytyy hyvä hoitopaikka. Voithan tehdä vaikka kolme-neljä päivää viikossa töitä. Tärkeimpänä neuvona, älä kuuntele muiden mammojen kotkotuksia vaan tee just niin kuin sulle ja sen kautta perheellesi on paras.

Onko sulla tarpeeksi omaa aikaa? Itsekään en ollut kotona viihtyvää sorttia,olin kuitenkin kuopuksen kanssa 2v 3kk kotona (!).Jaksamisen a ja o on säännöllinen oma aika,ei sen tarvitse olla mitään ihmeellistä (lenkkeily? treffit kaverin kanssa?).Tai sit jos oikeasti tuntuu ettei jaksa olla kotona niin pystyisikö mies jäämään kotiin ja sä menisit töihin? Itse teen osa-aikatyötä ja jaksan paljon paremmin nyt kuin kotiäitinä.

Jos olet syksyllä pelkästään vauvan kanssa niin sinuna hankkisin kivoja harrastuksia mm. vauvajoogaa ym nykyään on vaikka mitä tarjolla.Mulla oli ongelmana se,että mulla oli 3 lasta,ei päässyt harrastamaan mitään kotona ollessa.