Mulla kilpirauhasen vajaatoiminnan oireita, t4v just viitearvojen sisällä. Lääkäri halus laittaa mut psykologille..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mainio Manu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mäkin kävin hyvällä yksityisellä lääkärillä ja samankaltaisin lukemin sain lääkitykset vaikka oli arvojen sisällä. Ei kuitenkaan auttanut ja meni liikatoiminnan puolellekin (ei mitattu mutta sen huomasi). Nyt sit jatketaan ennallaan ilman lääkitystä mut tulipahan kokeiltua.

Ei se oikeasti tarkoita sitä että sulla olisi noissa häikkää. Mulla oli kans kaikki oireet ja t4v 10-12 välillä heilui. Sain koelääkityksen ja ei mitään vaikutusta.
Nyt tosiaan huomattu että oireet johtuu mt-syistä.

Oletko ihan varma ettei esimlpsuuteesi liity traumaa jota nyt pusket pihalle?
Suosittelen psykologin arviota lämpimästi!!

Mul alko ittel oireet jo toukokuus hiustenlähdäl ja pikku hiljaa aivojen puuroutumisel myöskin muisti mitä huonoin. Hiuksii lähti niin pal etten mihinkään kehdannu mennå enkä hiuksia auki pitäny loppujenlopuks lähes puolet paksuudesta lähti. Se tsh (vai ths) arvo oli sit sillin 0,9.lääkäri rupes kyselee et miten mä jaksan ja auttaako mies paljon lasten kanssa lapset oli sillon 6kk ja 3v. No nyt sit alettiin tutkii tooooosi kovia ylävatsakipuja ja kerroin kaikist oireist, lisäksi toykokuusta tullut järjetön väsy ei mitään jaksa ja hikoilu ja kylmäolo.. arvot.oli sit noussu yli 4 en tarkkaa arvoo muista enään. Lääkäripä päätti että seuraillaan. Täl hetkelkin kämppä sekasin kun mikä pyykkikasa kasvaa ja on suuri työ että saan lapset hoidettuu ja ruuan tehtyy.. mä en käsitä.eikö.se sielt koneeltaan nää et on ollu oireita ja epäily varsinkin kun huomas ja kertoi tuon mitä arvo ollu toukokuussa. Huoh. Tää kilpirauhas juttu on kyl sellanen et kannattais varmaan etsiä joku asiasta enemmän tietävä lekuri ja mennä sinne..

Anteeksi, etten aiemmin ehtinyt vastata. Keskenmenon jälkeen oli lääkäriaika ja paikalle sattui toinen lääkäri joka epäili mun arvojen mahdollisesti vaikuttaneen keskenmenoon. Sanoi, että voisin yrittää keskustella lääkityksestä mun omalääkärin kanssa uudelleen. Varasin ajan ja pyysin omalääkäriä juttelemaan tän toisen lääkärin kanssa jolla oli kokemusta kilppariarvoista. Puhuivat hetken ja sain reseptin. Mutta mulla oli siis tuuriakin tässä mukana.

Mullakin keskenmeno tullut juuri pari viikkoa sitten.. ja sillä nyt mietinkin, että jos en saa lääkitystä niin tuleeko keskenmenoja enemmänkin. Kun en tahtois sitä enää ikinä kokea.

Ja tää sama lääkäri hoiti mun keskenmenon, sen takia on nyt nähtykin useasti parin viikon aikana. En kuulemma edes näytä sellaiseselta, jolla olis kilpirauhasen vajaatoiminta. Hän kuulemma tunnistaa sellasen ulkonäöstä.

[QUOTE="vieras";29002373]Ei se oikeasti tarkoita sitä että sulla olisi noissa häikkää. Mulla oli kans kaikki oireet ja t4v 10-12 välillä heilui. Sain koelääkityksen ja ei mitään vaikutusta.
Nyt tosiaan huomattu että oireet johtuu mt-syistä.

Oletko ihan varma ettei esimlpsuuteesi liity traumaa jota nyt pusket pihalle?
Suosittelen psykologin arviota lämpimästi!![/QUOTE]

No onhan tuolla tapahtunut vähän kaikenlaista. Lapsuudessa siis. Mutta en jotenkin jaksa uskoa, että lapsuuden tapahtumat vaikuttais tällä tavalla? :snotty: Kun en kuitenkaan ole masentunut.

Hei, itselle aloitettiin Thyroxin-lääkitys T4V:n ollessa 9 (viiteväli 9-19), TSH oli jotain 2.5. Oireita oli hirveesti, palelua, ummetusta, painonnousua, hiusten lähtöä, ihon kuivumista, ankaraa väsymystä (nukuin melkein koko ajan) ja muisti pätki ja ajatus.... Ja lääkitys todella auttoi, nyt syönyt nelisen vuotta...

Tänään sain koelääkityksen. :D Ilmeisesti sai lääkäriin vipinää, kun oli kuullut mihin olin soittanut...

Eli nyt mennään 25mikrogramman annostuksella ja jos ei auta niin sitten 50mikrogrammaa.. Toivotaan, että alkaa tehota!

Itse sain kilpirauhasen vajaatoimintaan ja moninaisiin oireisiin asiantuntevan avun täältä: www.shankar.fi Oikeilla ravintolisillä oireet pysyvät hyvin kurissa ja tällä hetkellä olo on kutakuinkin normaali, eli tuntuu mahtavalta pitkän ja raskaan ajan jälkeen. :)

Mä oon kärsinyt oireista jo kolmisen vuotta ja tää viiminen vuos on ollu suoraan sanoen täyttä helvettiä oireiden kannalta ja painoa tullu puolessa vuodessa 10-15kg.. Kävin viimeviikolla kilpparikokeissa ja tsh oli 4 ja t4v 14,9 terveyskeskuslääkärin mielestä kaikki ok eikä tarvetta lääkitykselle, itse olen kyllä eri mieltä, mä oon aivan loppu taistelemaan noitten tk lääkäreiden kanssa että saisin edes koelääkityksen, soitan tänään aikaa yksityiselle

Yhteistyössä