Mulla on 100 euron seteli hukassa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ei jumalauta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Ei jumalauta

Vieras
Olin reissussa, ja jemmasin tuon setelin meikkipussukkaani, jossa säilytin koruja. Pidin sitä siis hätävarana. En tarvinnut sitä, joten raha matkasi kotiin asti pussukassa. Vielä viikko sitten se oli siinä pussukassa, mutta nyt kun aloin ottaa sitä lompakkooni, se oli hävinnyt.

SIIS MITÄ V-TTUA! Kävin läpi kaikki kuitit, ihan kaiken, josta olisi selvinnyt olenko tuhlannut rahan. Mutta en ole. Meillä ei ole käynyt ketään, joka sen olisi voinut pölliä, vauva on niin pieni ettei lastakaan voi "syyttää ", joten on kaksi vaihtoehtoa
1. olen käyttänyt sen johonkin - mutta tuskin unohtaisin noin isoa ostosta, ja jos olisin pienempää ostanut, olisihan mulla vaihtorahoja.
2. mies olisi sen ottanut, mutta ei todellakaan ole hänen tapaistaan ja miksi ihmeessä varastaisi minulta - täysin absurdi ja naurettava ajatus.

Ei ole voinut pudota mihinkään, koska ko. pussukassa on ollut koruja (meikkipussi mulla erikseen), joita en ole reissun jälkeen käyttänyt. Pussukka ollut koko ajan tuossa pöydällä, eikä sitä ole liikuteltu tai siihen koskettu. Ja jos olisikin pudonnut, kyllähän se tässä huoneessa olisi. Mutta ei ole. :/

Alkuperäinen kirjoittaja Ei jumalauta:
Ei ole voinut pudota mihinkään, koska ko. pussukassa on ollut koruja (meikkipussi mulla erikseen), joita en ole reissun jälkeen käyttänyt. Pussukka ollut koko ajan tuossa pöydällä, eikä sitä ole liikuteltu tai siihen koskettu. Ja jos olisikin pudonnut, kyllähän se tässä huoneessa olisi. Mutta ei ole. :/

eli 2

Mieti koska viimeksi kävit tuolla pussukalla, onko vko takaperin viimeisin kerta. Missä tilanteessa oli ja mitä teit? Mene järjestäin hitaasti keskittyen taaksepäin päiviä.

valitettavasti olen sitä mieltä että mies on ainut vaihtoehto. Itse elin vuosia suhteessa,jossa mies ei olisi voinut tehdä mitään sellaista ja näin kappas vaan olikin.

Minulla oli jokin aika sitten (reissun jälkeen) lompakossani 20 euron ja kympin seteleitä, ja muistelen nyt kiivaasti, että ostinko tuolla satkulla jotain ja sain vaihtorahat, jotka olen kuluttanut esim. bensaan tai muuhun "näkymättömään", mutta mulla on joku parin viikon black out. :o Nyt mulla ei kuitenkaan ole noita pienempiäkään seteleitä, eli voi olla hyvin mahdollista et oon jotain ostanut, mutta... miks mä en muista... Ihan hirveetä!

Alkuperäinen kirjoittaja Ei jumalauta:
Minulla oli jokin aika sitten (reissun jälkeen) lompakossani 20 euron ja kympin seteleitä, ja muistelen nyt kiivaasti, että ostinko tuolla satkulla jotain ja sain vaihtorahat, jotka olen kuluttanut esim. bensaan tai muuhun "näkymättömään", mutta mulla on joku parin viikon black out. :o Nyt mulla ei kuitenkaan ole noita pienempiäkään seteleitä, eli voi olla hyvin mahdollista et oon jotain ostanut, mutta... miks mä en muista... Ihan hirveetä!

Kuulostaa siltä että olet itse käyttänyt rahan. Ehkä se vielä muistuu mieleen. Voithan mieheltä tiedustella että mitähän sille rahalle on tapahtunut, mutta älä ala syyttelemään, taitaa olla viaton rahan katoamiseen...

Alkuperäinen kirjoittaja Joxu:
Kannattasko nyt varmuuden vuoks kysästä mieheltäs ekaks?

Kysyin heti ensimmäiseksi mieheltäni, että onko nähnyt sitä rahaa, tai muistaako että olisin käyttänyt sen johonkin. Mies ei muistanut, että olisin maksanut käteisellä, vaan että olen maksanut aina kortilla. Paitsi bensaa olen tankannut käteisellä, mutta en todellakaan koko rahalla.

Alkuperäinen kirjoittaja r:
olitteko reissussa hotellissa vai missä? meill äjoskus siivoja pölli rahaa "kätköstä" jonka löyti

Joo, mutta siis ei ollut kadonnut reissulla, koska oli minulla vielä kotiin tullessani.

Ja se ratkesi nyt, että mihin se on mennyt: ruokakauppaan. (Pengoin roskapussit eli tyhjät kauppakassit ja löysin kuitin.) En muistanut käyttäneeni rahaa kauppaan, koska mies kävi kaupassa ja annoin rahan hänelle. Ihana mieskin vähän säikähti, kun totesin, että "nyt sä oot kyllä valehdellut mulle, ettet ole nähnytkään koko rahaa." :D Raukka! Mutta onneksi selvisi. Loput, mitä rahasta jäi, olen käyttänyt bensaan.

Oletkohan siirtänyt sen pussukasta ajatuksissasi johonkin toiseen jemmaan. Palaa nyt mielessäsi siihen tilanteeseen, kun olet tullut kotiin ja avannut pussukan ja nähnyt vielä rahan siellä - mitä sitten tapahtui? Mitä sulla oli mielessä siinä tilanteessa? Mihin "varmaan talteen" olisit voinut rahan siirtää?

Mulla saattaisi hyvinkin käydä niin, että pussukkaa avatessani vilkaisen ikkunasta ulos ja huomaan kuinka ulkona tuulee ja mietin, että pitääkin ostaa uusi syystakki, voisin käydä ostoksilla vaikka samalla kun vien nuo kirjeet postiin ja kappas, tuossahan onkin tuo matkaraha, laitanpa sen vaikka tuonne lipaston laatikkoon missä ne kirjeet ovat, niin muistan ottaa mukaan -> hetken kuluttua en kuitenkaan muista, mihin fiksuun paikkaan olen rahan laittanut :D.

Katso myös kaikkein loogisimmat paikat mihin laittaisit ison setelin. Mä olen monesti ollut niin epäluottavainen omaan fiksuuteeni, että olen etsinyt asioita vain sieltä, missä niiden ei kuuluisi olla ja löytänyt ne lopulta ihan oikeilta paikoiltaan :laugh:

Yhteistyössä