mulla on ihan idiootti tyhmä olo:( ihan hävettää:( anoppi kylässä ja mies töissä:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyhmäääääää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyhmäääääää

Vieras
tää on ihan hirveetä! anoppi tuli lauantaina ja on tosi mukava ja ystävällinen. Meillä on mennyt hyvin koska mies ollut kotona mut nyt kun se meni aamulla töihin ja lapset meni kouluun oon anopin kanssa kahdestaan kotona. Ollaan kahdestaa yhteen asti kun toinen lapsista tulee kotiin.

Mitä mä teen tai sanon? se ei ymmärrä mitä yritän selittää ja mieskään ei oo nyt sille sitä selventämässä. En oikeesti edes tiedä mistä puhuisin tai mitä tekisin. HUOHH!! tää on ihan älytöntä.

Käytte aamusta jossain kaupassa tms ja sit sanot, et mites, jos rentouduttais ja vuokraatte elokuvan. Annat anopin valita. Menee pari tuntia hyvin ja sit varmaan löytyy jo puhuttavaakin.

jos harrastatte käsitöitä, lykkää sille vermeet eteen. Tai käykää kaupassa ostamassa ne.

Kysele hänen harrastuksistaan, millainen miehesi oli pienenä jne niin siinä kuluu aikaa. Ei kuulustelemalla vaan juttelemalla.

Onko sulla ulkomaalainen anoppi? Tuli sellainen olo.

Jos se ihan suomea osaa, niin puhu jotain ympäripyöreää, small talkia...ja menkää tyyliin kävelylle ja markettiin niin aika kuluu nopeammin. Ja jos se ei osaa suomea etkä sä sen kieltä niin hymyile, puhu puutaheinää, taluta ovesta ulos kanssasi kävelylle.

Luin ton oman tekstin ja se vasta sekopäältä kuulostaakin kun unohdin mainita sen tärkeimmän. Anoppi on ruotsalainen eikä ymmärrä suomea sanaakaan. Englantia osaa sen verran että tilaa kanarialla teguilan:/ mä en osaa puhua ruotsia kuin omalla ukolleni. OPin sitä kyllä koko ajan enemmän ja enemmän mut anopin näin ekaa kertaa jouluna ja nyt toisen kerran.

Luin ton oman tekstin ja se vasta sekopäältä kuulostaakin kun unohdin mainita sen tärkeimmän. Anoppi on ruotsalainen eikä ymmärrä suomea sanaakaan. Englantia osaa sen verran että tilaa kanarialla teguilan:/ mä en osaa puhua ruotsia kuin omalla ukolleni. OPin sitä kyllä koko ajan enemmän ja enemmän mut anopin näin ekaa kertaa jouluna ja nyt toisen kerran.

Etsi sanakirjasta sanat "mennäänkö kävelemään" ... tai menen käymään kaupassa. Ihan varmasti se on anopilla yhtä hailee olo ku sullaki jos ei ole yhteistä kieltä.

No mitä tekisit, jos anoppi ei olisi siellä? Tee samoja juttuja, otat vaan anopin mukaan.

Ja puhut ruotsia sen mitä osaat, kyllä sieltä vastapuolen naamasta yleensä näkee, jos ei ymmärrä tai puhut jotain ihan päättömiä. Ei sen kielen tarvitse olla täydellistä.

No nyt anoppi on saunassa. Kai mun täytyy jotain keksiä kun se sieltä tulee. Mun mies on aivan ihana<3 tajusin sen nyt. Miten ihmeessä se tällästä idioottia jaksaa katella?!?
Me muutetaan kesällä anopin ja apin taloon ja ne siihen meidän naapuriin kun miehellä loppuu työt suomessa. Ehkä mä sit viimeistään opin puhumaan.
Tässä mä nyt google kääntäjällä nopeesti yritän jotain selvitellä:D

Joo nyt kyllä lähdet anopin kanssa käymään jossain kvassa paikassa ja viet pisteet kotiin äkkiä! Vie anoppi vaikka shoppailemaan jos ei muuta :)

Se on miehelleskin PARASTA mahdollista kun äitinsä ja vaimonsa tulevat hyvin toimeen, eikä siihen toimeen tulemiseen yhteistä kieltä tarvita :) oikea asenne vain!

No nyt anoppi on saunassa. Kai mun täytyy jotain keksiä kun se sieltä tulee. Mun mies on aivan ihana<3 tajusin sen nyt. Miten ihmeessä se tällästä idioottia jaksaa katella?!?
Me muutetaan kesällä anopin ja apin taloon ja ne siihen meidän naapuriin kun miehellä loppuu työt suomessa. Ehkä mä sit viimeistään opin puhumaan.
Tässä mä nyt google kääntäjällä nopeesti yritän jotain selvitellä:D

Kirjoita vaikka ruottiks että : " Haluaisin keskustella kanssasi rakas anoppi, mutta en osaa valitettavasti ruotsia :)" ja sitten anoppisi voi vaikka googlen käännösjutulla vastata sinulle jne.

Jos osaa puhua ruotsia omalle miehelleen, niin osaa puhua sitä kenelle tahansa.

Rohkeutta vaan :). Anoppi arvostaa varmaan enemmän sitä, että edes yrittää puhua hänen kanssaan, kuin sitä että on tuppisuuna ja palstailee...

Ja siis on omaa kokemusta. Alussa en mukamas osannut puhua mitään anopin tai muiden kanssa, ainoastaan miehen sisarusten pikkulapsille "osasin" puhua. Kummasti sitä vaan sitten osasi kun rohkaistui ja avasi suunsa.

Viimeksi muokattu:
Jos anoppis on kerta osannut miehesikin tähän maailmaan saattaa, osaa hän takuulla muitakin elekieliä! Ei siihen kommunikointiin aina huulia tarvita. Jos otat takin naulakosta, kengät telineestä (tai sängyn alta) ja lompakon laukusta sekä näytät typerältä niin anoppisi kyllä tajuaa, että ostoksille tahtoisit.

En mä palstailekaan kun nyt kun anoppi on sielllä saunassa. Miehelle on niin helppo puhua ,se vaan tajuaa kaiken vaikka sanoisin joka toisen sanan suomeks. Ei muille voi samaan tapaan puhua.

Voihan puhua, sen samaisen miehen äidille!
Mulla oli samantapainen tilanne kun ensimmäinen poikaystäväni oli ruotsinkielinen ja itse täysin suomenkielinen ja siellä sujuvasti paasasin sitten ruotsia parissa kuukaudessa eikä kukaan katsonut kieroon kun alussa väliin tuli sellasta sian saksaa varmaan että apua :D

Hihih, tiedan tunteen, mun anoppi on Italialainen, eika osaa englantia puhua ja mina en puhu italiaa, joten ollaan valilla kylla aikamoinen parivaljakko!
Neuvona antaisin, etta yrita vaan parhaasi mukaan kommunikoida. Me ollaan oltu nyt reilut pari vuotta naimisissa miehen kanssa, asutaan Amsterdamissa ja miehen perhe asuu Roomassa. Kaydaan siella todella usein, anopin kanssa jopa yhdessa jarjestettiin meidan haat, kaydaan shoppailemassa, ym. vaikka yhteista kielta ei olekaan, ei se ole koskaan ollut ongelma kun kylla sita keinot keksii.

Nyt olen pikkuhiljaa oppinut ymmartamaan italiaa joten meille menee keskustelut niin, etta mamma puhuu italiaa, mina vastaan englanniksi!

Olen menossa Roomaan synnyttamaan, joten tulee asuttua siella nyt 2kk joten varmaan suju kielikin tuon jalkeen :laugh:

Tsemppia vaan ja eikus kommunikoimaan!

Hihih, tiedan tunteen, mun anoppi on Italialainen, eika osaa englantia puhua ja mina en puhu italiaa, joten ollaan valilla kylla aikamoinen parivaljakko!
Neuvona antaisin, etta yrita vaan parhaasi mukaan kommunikoida. Me ollaan oltu nyt reilut pari vuotta naimisissa miehen kanssa, asutaan Amsterdamissa ja miehen perhe asuu Roomassa. Kaydaan siella todella usein, anopin kanssa jopa yhdessa jarjestettiin meidan haat, kaydaan shoppailemassa, ym. vaikka yhteista kielta ei olekaan, ei se ole koskaan ollut ongelma kun kylla sita keinot keksii.

Nyt olen pikkuhiljaa oppinut ymmartamaan italiaa joten meille menee keskustelut niin, etta mamma puhuu italiaa, mina vastaan englanniksi!

Olen menossa Roomaan synnyttamaan, joten tulee asuttua siella nyt 2kk joten varmaan suju kielikin tuon jalkeen :laugh:

Tsemppia vaan ja eikus kommunikoimaan!

Anteeksi kun täältä sivusta kyselen ihan ohi aiheen, miksi et synnytä Hollannissa, miksi Roomassa? Joo, olen utelias :ashamed:

Munkin mielestä tää ois tosi hauskaa jos tää tapahtuis vaikka mun kaverille:D Ajattelin ehdottaa jos mentäis ostoksille tässä aamupalan jälkeen.
EKaa kertaa kun miehen kanssa tavattiin en oikeesti puhunut sille mitään koko yönä enkä vielä aamullakaan. Sit vaan läheteltiin tekstareita koska en uskaltanut puhua puhelimessa. Sit se vaan muutti suomeen ja mun luo eikä oo kyllä edes missää vaiheessa lupaa kysynyt että käykö se.

Anteeksi kun täältä sivusta kyselen ihan ohi aiheen, miksi et synnytä Hollannissa, miksi Roomassa? Joo, olen utelias :ashamed:

Noooh, syita on miljoona, mutta pahkinankuoressa:
Taalla Hollannissa on tosi keskiaikainen koko raskauden seuranta, ym. Esimerkiksi laakaria ei tavata ollenkaan, ainoastaan "katiloita" jotka on kayneet kurssin. Mitaan raskauden ajan seurantaa ei oikeastaan ole, painoa ei ole kertaakaan katsottu, mitaan normaaleja pissatesteja, verikokeita, sokeriseurantaa, ym. ei yhtaan mitaan siis. Ainoa mita on tehty tahan mennessa on verenpaineen mittaus noin 3 kertaa ja vatsan tunnustelu. Taalla tekee ultratkin teknikko, ja meilla esimerkiksi rakenneultrassa sanottiin, etta kaikki on hienosti ja 2 vkoa myohemmin kaytiin Italiassa ultrassa jossa laakari sanoi heti, etta on "placenta previa" eli istukka kohdunsuulla. Taalla sitten taas olivat ihan pollistyneita, etta kuinka ne nyt sen missas..

Synnytykset hoidetaan paaosin kotona, kaikki yrittaa painostaa kotisynnytykseen ja jos et suostu ja vaadit paasta sairaalaan, joudut maksamaan synnytyksen itse ja sinne ei saa lahtea synnytyksen alkaessa, vaan taytyy soittaa katilo kotiin, joka seuraa synnytykseen alkua niin, etta vasta kun olet avautunut tarpeeksi (5cm) alkaa katilo soittelemaan eri sairaaloihin, etta missa on tilaa. Jos ei ole tilaa missaan, jaat kotiin sen katilon kanssa, jos taas on, sairaalaan paastessa saattaa olla liian myohaista saada epiduraalia ym..
Kun vauva on syntynyt, he odottavat tasan 3 tuntia ja passittavat sitten kotiin vauvan kanssa. Ja kylla, riippumatta siita kuinka pahasti olet repeytynyt, ym.

Etta sellaista.. Sen takia siis menen Roomaan, kun siella on sentaan ihan samanlainen systeemi kuin Suomessa. Mainittakoon viela, etta Hollannissa on euroopan korkein vauvakuolleisuus prosentti...

Meni nyt ihan ohi aiheen, anteeksi vaan ap;lle!

:D

Noooh, syita on miljoona, mutta pahkinankuoressa:
Taalla Hollannissa on tosi keskiaikainen koko raskauden seuranta, ym. Esimerkiksi laakaria ei tavata ollenkaan, ainoastaan "katiloita" jotka on kayneet kurssin. Mitaan raskauden ajan seurantaa ei oikeastaan ole, painoa ei ole kertaakaan katsottu, mitaan normaaleja pissatesteja, verikokeita, sokeriseurantaa, ym. ei yhtaan mitaan siis. Ainoa mita on tehty tahan mennessa on verenpaineen mittaus noin 3 kertaa ja vatsan tunnustelu. Taalla tekee ultratkin teknikko, ja meilla esimerkiksi rakenneultrassa sanottiin, etta kaikki on hienosti ja 2 vkoa myohemmin kaytiin Italiassa ultrassa jossa laakari sanoi heti, etta on "placenta previa" eli istukka kohdunsuulla. Taalla sitten taas olivat ihan pollistyneita, etta kuinka ne nyt sen missas..

Synnytykset hoidetaan paaosin kotona, kaikki yrittaa painostaa kotisynnytykseen ja jos et suostu ja vaadit paasta sairaalaan, joudut maksamaan synnytyksen itse ja sinne ei saa lahtea synnytyksen alkaessa, vaan taytyy soittaa katilo kotiin, joka seuraa synnytykseen alkua niin, etta vasta kun olet avautunut tarpeeksi (5cm) alkaa katilo soittelemaan eri sairaaloihin, etta missa on tilaa. Jos ei ole tilaa missaan, jaat kotiin sen katilon kanssa, jos taas on, sairaalaan paastessa saattaa olla liian myohaista saada epiduraalia ym..
Kun vauva on syntynyt, he odottavat tasan 3 tuntia ja passittavat sitten kotiin vauvan kanssa. Ja kylla, riippumatta siita kuinka pahasti olet repeytynyt, ym.

Etta sellaista.. Sen takia siis menen Roomaan, kun siella on sentaan ihan samanlainen systeemi kuin Suomessa. Mainittakoon viela, etta Hollannissa on euroopan korkein vauvakuolleisuus prosentti...

Meni nyt ihan ohi aiheen, anteeksi vaan ap;lle!

:D

No ohhoh! Kyllä minäkin lähtisin muualle tuossa tapauksessa.

Yhteistyössä