mulla on kaikki pielessä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hyppii seinille
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hyppii seinille

Vieras
-lievä masennus joka aiheuttaa saamattomuutta, pohjatonta väsymystä, ärtyisyyttä ym surua

-raha asiat päin peetä

-ei harrastuksia

-keskeneräinen tutkinto

-ei työtä

-parisuhde päin peetä

-olen tylsistynyt

-ahdistunut

-tunnen itseni ja olemassa oloni turhaksi

-haluan elää ja nauttia elämästäni mutta elämäntilanne ei suo mulle sitä

enkä mä voi muuttaa yhtään näistä asioista parempaan suuntaan koska mä olen jotenkin aivan täysin jumissa enkä pääse minnekkään koskaan. kaikki asiat on aina kiinni jostain musta asiasta ettei onnistu.

oon käynyt muutama kuukautta kallonkutistajalla mutta täytyy sanoa että sehän ihan yhtä tyhjän kanssa...

Mulle tuli mieleen, että sun masennuskin saattais helpottua jos saisit nuo muut asiat kuntoon. Pystyisitkö tekemään itsellesi listan, minkä mukaan alkaisit tekemään asioita? Mulla ainakin auttaa kun olen syystä tai toisesta saamaton. Ihan ranskalaisilla viivoilla vetelet tekemättömiä hommia.

Muutenkin kannattaa miettiä, edelleen ranskalaisilla viivoilla, mitä voisit tehdä asioiden eteen. Pystytkö esim. erittelemään miksi raha-asiat on päin peetä? Ja miten niistä selvittäisiin? Entä miten saisit parisuhteen kuntoon? Vai voiko sitä saada, kannattaako erota? Ja tuo tutkinto. Mitä jos aloittaisit suorittamaan sitä pienin askelin? Ja sen jälkeen lähtisit uudella innolla etsimään töitä.

Jos ei masennus helpota, niin ainakin ahdistus ja tylsistyminen jos ryhdyt tuumasta toimeen. Ja tiedän, se on vaikeeta. Mutta onneksi se aloittaminen on kaikkein vaikeinta. Sitten alkaa helpottaa.

Kannattaa myös ottaa kunnon vitamiinikuuri. C- ja D-vitamiinia ainakin, rautakaan tuskin on pahitteeksi.

Mitä noista voi muutta, ja mitä olisi helpointa muuttaa? Aloita siitä. Kun saat jotain asiaa parannettua, niin saat siitä energiaa ja se voi auttaa jaksamaan myös muita asioita.Eihän koskaan elämässä jokaikinen osa-alue ole hienosti, mutta ne asiat mitkä on hyvin auttaa jaksamaan niitä, jotka eivät niin hyvin ole.

Varmaan se ajokortti pitäisi ensimmäisenä hankkia. Asun kaukana keskustasta ja ilman autoa on vaikea päästä mihinkään esim kouluun,työkkäriin, töihin jne. Joka paikkaan kun on matkaa vähintää 15-20km.

Rahat asiatkin olis kunnossa jos olis töitä. nyt elän pelkällä lapsilisällä. kun työkkäri ei maksa työmarkkinatukea jos ei oo tutkintoa, pitää odottaa 5kk.

parisuhteen eteen en tiedä voiko enää tehdä mitään ollut huonona jo reilu 3v. käyn yksin pariterapiassa kun mies ei sinne tule.

Loistavaa! Sä tiedät mistä aloittaa: ajokortista :). Otapa heti selvää miten pystyisit sen hankkimaan. Pystyykö esim. maksamaan osissa jne.

Ja hei. Pitkistä välimatkoista päätellen asut jossakin luonnon helmassa, eikös? Laita nyt heti lenkkarit jalkaan ja lähde ulos. Ei mitään hikirääkkiä, vaan kauniin luonnon ihastelua. Siellä moni ajatuskin selkenee.

Tuo parisuhde. Kolme vuotta huonoa aikaa on jo aika paljon. Mieti todella tarkkaan haluatko jatkaa, saatko miehen mukaan tekemään töitä suhteen eteen jne.

Harrastuksista tulee mieleen, että mitä haluaisit harrastaa? Osaatko kutoa? Halutko käydä kävelyllä? Ne olisi helppoja aloittaa jos on mielenkiintoa.

Jos masentaa ja ahdistaa niin kaikki tuntuu ylipääsemättömältä.
Jos terapiassa mikään ei edisty, mistä se johtuu. Onko ongelmat niin isoja että itse et osaa ratkaista, onko terapeutti huono eli pitäisikö sitä vaihtaa, tuo että käy yksin parisuhdeterapialla niin kyllä sen parisuhteen eteen tarvitaan se kaksi. Sitä on yksin todella vaikea korjata hyväksi. Siitä itsellä on hyvä kokemus että meillä se auttoi. Saisitko tulemaan miehesi edes kerran katsomaan, sanoisit että ei ole pakko puhua ja voidaan lähteä heti kun siltä tuntuu. Voisitko perustella miksi haluaisit parisuhteen korjata miehelle.

Töitä on hankala saada, se on fakta. Niitä ei tule tuosta noin, vaan joutuu pettymään uudestaan ja uudestaan. On tietty aloja missä töitä on hirveästi mutta itse olen alalla millä ei ole paljonkaan vapaita töitä. Joten opiskelen uutta alaa. Kiinnostaisiko sinua tälläinen? Onko sinulla ylipäätään halua suorittaa tutkinto loppuun vai tuntuuko että se on ihan väärää alaa mitä haluat, eli haluaisitko vaihtaa alaa vai olisiko mahdollista suorittaa tutkinto loppuun.

Asut kaukana, no ajokortti ja auto vaaditaan että pääsee lähemmäs kaikkea. Se vaatii taas rahaa että pääsee lähtemään. Onko asuinpaikka kiinteä, eli onko oma talo vai oletteko vaan vuokralla jossain korvessa? Pystyttekö esim. muuttamaan lähemmäs kaikkea? Itse asun korvessa ja oma talo, joten muuta mahdollista ei ole kuin auto ja ajokortti. Ja auton ylläpito vaatii myös rahaa, koska bensa maksaa paljon nykypäivänä + korjaukset ja vakuutukset lisäksi.

Varmasti jos olet päivät pitkät yksin kotona niin olet tylsistynyt kun ei ole mitään "järkevää" tekemistä ja tuntuu että ei tiedä mistä aloittaa. Voisitko ajatella itsellesi listaa, esim. maanantaina käyn ulkona ja olen 15minuuttia siellä. Tiistaina pesen pyykit keskiviikona laitan pyykit kaappiin. ETC.

Asumme maalla, omakotitalo on miehen. Hän ei suostu muuttamaan pois. Me muutimme tänne lasten kanssa vajaa vuosi sitten. Ennen sitä asuin kahden lasten kanssa isommassa kaupungissa. Esikoinen on vain minun lapsi ja sitten toinen lapsi on meidän yhteinen.

Mitä tuohon tutkintoon tulee niin ei ole ehkä minun alaa mutta koska mulla on vain yksi kurssi ja opinnäytetyö jäljellä tuntuu tyhmältä jättää se kesken ja aloittaa jotain uutta. Enkä edes tiedä mitä se uusi ala olisi.

Osaan kyllä kutoa ja ommellakin. Tykkään itse ommella vaatteita esim lapsille. Ihan lenkillä käyminenkin olis ok harrastus millä aloittaa. Mutta ikään mulla ei ole sitä aikaa. Kaikki aika menee lasten kanssa. Sitten kun mies on kotona se on vihainen jos mä menen jonnekkin.

Mitä parisuhteeseen tulee niin tällä hetkellä en edes enää tiedä haluanko edes korjata suhdettamme. alan olemaan niin väsynyt siihen. ja mietin tässä rakastanko edes enää miestä? Miten sellaisenkin asian selvittää, rakastaako enää?

Yhteistyössä