Mulla on konstit loppu noiden lasten kanssa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Taas sellanen päivä että mistään ei tuu mitään.
Siivota pitäis mutta kukaan ei tee mitään. Ei auta mikään.
Oon lahjonu. Uhkaillu ja kiristäny. Oon vieny ohjaimet pelikoneista laittanu kavereilta karanteeniin. Luvannu rahaa karkkia leluja.
Mitä voi vielä tehä. Niin joo leluja en oo vielä saanu kerättyä jätesäkkiin. Sillonki kuuluu et kerää vaan mut me sitte tehdään/ei tehdä sitä tai tätä.

Oon niin väsyny tähän ikuiseen taisteluun perusasioiden tekemisestä. Sängyt jää petaamatta, vaatteet jää lattialle lojumaan ruoat ja astiat pöydälle jne. Jokaisella on yksi työvuoro päivälle (mun mielestä kohtuullisia kun on esim tiskikoneen tyhjennys ja täyttö tai roskien vienti yhdellä per päivä).

Mies saa nuo lapset tekemään jotain mutta on niin harvoin kotona ettei käytännössä apua. Pitäis saaja tää arki sujumaan ilman että miehen pitää alkaa sit komentaan heti kun ovesta pääsee sisään.

Niin ja lapset on 7 -12 v ja niitä on neljä.

Testaappa tätä.Älä oikeesti tee muuta ku imuroi sieltä minne mahtuu,pese pyykit, mutta vaan ne mitkä on korissa:) Kun niitä kavereita alkaa ens viikolla käydä ja kouluun puhtaat vaatteet pitäis saada ja nälkäkin tulee joskus. Saattaa olla auttamis vietti huipussaan!!!

Alkuperäinen kirjoittaja öööö:
Varmaan olis vähän ennemmin kannattanut tehdä jotain...

Juu niin varmaan. Ei tää aina oo tällästä ollu. Välillä on toiminu kaikki ihan hyvin. En vaan ymmärrä mistä tämän hetkinen tilanne johtuu.

No jos kaikki noi mainitsemasi kiristykset ja lahjomiset tapahtuvat yhellä kertaa niin en ihmettele ettei toimi..
Olet ilmeisesti päästänyt asian lipsumaan kun eivät tottele. Saatatko uhkauksesi käytäntöön? JOKA KERTA? Annatko liikaa vapauksia tai aikaa tehdä sovitut asiat?

Sä varmaan vaan uhkaiket ja paasaat, mut et toteuta ikinä uhkauksias? Lapset on oppinut, että ei tarvi ottaa vakavasti. Ja itsekin sorrun tohon :/ Ei kai tossa auta, kuin kova kovaa vasten, mikä tepsis sun lastes kohdalla?

Alkuperäinen kirjoittaja tr:
Testaappa tätä.Älä oikeesti tee muuta ku imuroi sieltä minne mahtuu,pese pyykit, mutta vaan ne mitkä on korissa:) Kun niitä kavereita alkaa ens viikolla käydä ja kouluun puhtaat vaatteet pitäis saada ja nälkäkin tulee joskus. Saattaa olla auttamis vietti huipussaan!!!

Ei muuten ole. Sit kiskotaan likasia päälle jos ei puhtaita löydy. Ja noilla ei haittaa vaikka lattiaa ei näy (kuten lasten huoneissa nykyään vakiotilanne). Ja ei juuri sen parempi tilanne muuallakaan talossa.

En minä kerralla noita kaikkia oo toteuttanu mitä tuossa luettelin. Yhtä konstia kerrallaan ja osaa moneenki kertaan.
Suurimman osan uhkauksista toteutan. Ja tietävät millon oon tosissaan. Mutta kuten sanoin en jaksa enää joka ikisestä asiasta ja moneen kertaan päivässä laittaa sitä kovaa kovaa vastaan. Ja sit viimestään kun tulee jotain kiire päiviä niin karkaa taas homma käsistä ja saa alottaa koko homman alusta asti.

Täällä olisi yksi murkkuikäinen joka tällä hetkellä tekisikin viedä jollekin erittäin kovaan kuria ja järjestystä rakastavalle vaikkapa viikon oppiin grrrrrrrrrrrr..tarjouksia ;)
Meillä 13v pojan kotitöinä oman huoneen siiteys läksyt ja muun kodin siiteydestä vain ja ainoasteen roskapussien vienti.
Läksyt nyt hoituu vähän miten hoituu,tai jos äiti tuo hänelle kynän käteen muuten on syynä että ei ole kynää. Oman huoneen siiteys hoituu vähän vaihtelevalla menestyksellä.

Nyt solmin pussit valmiiksi keittiön lattialle ja pyysin viemään,
samoin tyhjensin kaapin pulloista oli suurin osa vielä isoja limupulloja ja muutama pikku tölkkikin joten kassi ei siis paina juuri mitään ja kauppa 300m päässä ja kaiken huippuna olisi saanut rahat itselleen..
Poika sanoi että voi kyllä ottaa rahat jos MINÄ vien pullot hänen puolestaan, ei muuten käy.
Vaan mitä jätkä tekee,
karkaa hiljaa ovesta mitään sanomatta,
roskapussit keittiössä kuten pullokassikin.
Tätä nyt jakunut jonkin aikaa, syitä löytyy jotka on tätä luokkaa- nyt katsoo elokuvaa, nyt pelaa pleikkaa ja nyt sitä ja nyt tätä...rahaa pitäisi saada ja uusia vaatteita ja kaikkea uutta mutta mitään, ei mitään ei halua tehdä :(

Nyt lähti pleikka ja nyt peruuntui mahdollinen urheiluleirikin johon olisi pitänyt osallistua ke ja antaa taas 25? osallistumis maksua sekä lisäksi tuhlausrahaa. Käykööt koulua tuonkin päivän.

Yhteistyössä