Mulla on näköjään vieläkin opittavaa

Levoton Strutsi

Aktiivinen jäsen
23.11.2006
4 891
0
36
nimittäin määristä mitä teen ruokaa.
eilen keitin parisenkymmentä uutta perunaa, niitä oli 5 litran kattila täynnä. Ja tein lihasuikaleista pataa uunissa, niitä oli vissiin yhteensä 900 g.
No, eilen söi kaikki, tänään mies otti ruokaa mukaansa ja kaikki lapset söi päiväruokaa.
Minulle jäi tasan terveiset niistä perunoista :whistle: Lihaa on vielä jäljellä.
Ja ei oo eka kerta kun saan olla ilman, nyt se vähän jo ottaa päähän ku imettäminen saa aikaan järjettömän nälän tietyn väliajoin...

Sen verran olen oppinut matkan varrella että spagettia kannattaa keittää pussillinen kerralla, sillon riittää kahteen ruokaan. Ja jauhelihaa pitää olla 700 g et kastike riittää kans :D Pitäiskö nuo käyttää jossain läheisen armeijan tiloissa syömässä? :laugh:

kuulostaa siltä että ap:lla oli muitakin lapsia kuin vian se vauva, eli kyllä ymmärrän, että ei itse kerkee syödä. Meneehän siihen yhteen imietyskertaankin jo ikuisuus ja sitten kohta jo uudestaan istutaan imettämään. Esikoisen imetyksen aikaan en mäkään kerinny syödä juuri muuta kun muroja tms=)

Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
Häh? Imettävä ihminen, etkä itse syö ollenkaan?
No johan on miehelläsikin tavat, jos vie viimeiset murut nenäsi edestä omiksi eväikseen.

syön kyllä, älä siitä huolehdi =) Tarkoitin että lasten syötyä ja miehen otettua eväät töihin niin minulle ehkä jää valmista lämmintä ruokaa, niin ettei tarvitse erikseen itselleni keittää perunaa tms.
Ja minulla on kyllä aikaakin syödä. ei siitä ollut nyt kyse ollenkaan.
Vaan siitä että nuo lasten syömiset yllättää joka kerta, tuossa välissä kerkes olla taas kausi ettei kellekään juuri ruoka maistunut ja ruokaa jäi aina yli. Tämä sitten taas muistuttaa, että on sitä silti ihan hyvä tehdä isot määrät ruokaa. Koska yllättäen kun lapsille taas maistuu jää sitten minullekin valmista lämmitettäväksi =)

Ja mies ei vie mitään minun nenän edestä, olemme sopineet, että hän ottaa ruuan kotoolta mukaan töihin. Minulla on täällä mahdollisuus tarvittaessa tehdä ruokaa lisää jos se loppuu kesken. Ja säästämme kotiruualla paljon. maksaa käydä ulkona syömässä.

miten tuosta minun tekstistä nyt käsitettiin vaan väärin? :o :snotty:

Yhteistyössä