Mulla on niin paha olo itseni kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Huhheijaa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"Huhheijaa"

Vieras
Oon miettinyt oikeesti ittensä tappamista. Läskit ei lähe ku sortuu herkutteleen, ylipainoo oli viä 50 kg 2 v sit, nyt 25 kg vielä, ne ei lähe millään, mies haukkuu välillä, sorrun entisestään, kesä ei helpota mun oloa. Joskus vaan turskahdan itkuun ja ajattelen et lähtis pois täältä. Musta on niin kylmä ja tunteetonkin tullut tämän kaiken myötä. Kyyneleet nytkin valuu.

25 kilon pudotus parissa vuodessa on hieno saavutus. Koita olla piittaamatta miehen puheista ja syö terveellisesti, niin painokin putoaa vielä lisää. Suo itsellesi myös pari herkuttelupäivää kuukaudessa. Haistata miehelle ja läskeille pitkät ja huomaa myös, että ihminen on paljon muuta kuin ulkoinen olemus. Sisin on tärkein.

MIes haukkuu?!?! Miksi ihmeessä olet miehen kanssa, joka sinua haukkuu niin, että se vaikuttaa noin itsetuntoosi ja mietit itsemurhaa. Äkkiä muutos elämään!

Kerro miehelles sun murheet ja sano myös, että toi sen jatkuva haukkuminen ei auta mitään vaan pahentaa tilannetta! Yks vaihtoehto on myös, että lähdet etsimään onneas muualta kuin ton haukkuvan sian luota.

Tiedän tunteen, vaikka vähän eri ongelmat mulla. Kyllä sä olet arvokas ihminen ja sun täytyisi saada purettua jollekulle oloasi. Ja olla armollinen itsellesi, jos olet pahan olon ja itsesi haukkumisen kierteessä, se tekee lisää väärin sulle. Kuka sulle on ollut joskus armoton? Sieltä olet oppinut sellaista, joka nyt vetää lokaan ja jonka voit muuttaa, kun saat apua ja oikeudenmukaisempaa suhtautumista itseesi.
Mietin vain mikä olisi se taho, josta hakisit apua..? Mielenterveystoimisto?

ap, äläs nyt. Mulla oli joku aika sitte samanlainen fiilis, ihan täysin. Ylipainoo mulla on edelleen ainakin 40kg (nyt en voi laihduttaa koska olen raskaana). Sain elinvoimani takaisin hyvien ystävien ansioista, sain puhuttua heille asiat läpi ja tajusin juuri joku aika sitten, että vaikka olen "ruma, läski ja inhottava" on mun elämä parempaa ku ikinä! Kesä on mahtavaa aikaa ja ystävät tekevät siitä elämisen arvoista.

En tiedä itsekkään miksi olen tuon miehen kanssa. Välitän siitä mutta se ei mun oloa ainakaan paremmaksi saa. Tottakai kun itsetunto on syöty ni ajattelen etten ketään saa itselleni koskaan vaikka laihtusinkin. Perus kotiruualla oon yrittänyt viimeset kilot poistaa mut sitten tyssää kaikki viikon päästä ja roskaruoka tulee kuvioihin, hukutan murheeni siihen. Mies tietää että loukkaa mua, ilmeisesti haluaa sortaa mua alaspäin vaan, tämä haukkuminen on lisääntynyt laihduttuani.

Kumpa ois uskallusta mennä johonkin jutteleen, vaikka työterveyteen mutta ei ole.

Sinun pitää nyt ensin miettiä mitkä asiat sinua ajaa herkuttelemaan. Onko elämässäsi muita asioita kuin ylipaino mitä pitäisi vain muuttaa, jotta piristyisit. Sitten olisi hyvä löytää joku kaveri tukihenkilöksi, joka osaa tsempata ja piristää, käydä yhdessä liikkumassa. Miehen asenne ei kuulosta kyllä kannustavalta, saisi mennä itseensä. On tosi hienoa, että olet kuitenkin saanut kiloja pudotettua noinkin paljon. Siitä on hyvä jatkaa. Älä lannistu! Joskus ihmisen on vain tartuttava härkää sarvista ja uskallettava muuttaa elämänsä suuntaa parempaan. Elämä kyllä kantaa. Toivon kaikkea hyvää sinulle jatkossa :)

[QUOTE="Huhheijaa";23820526]En tiedä itsekkään miksi olen tuon miehen kanssa. Välitän siitä mutta se ei mun oloa ainakaan paremmaksi saa. Tottakai kun itsetunto on syöty ni ajattelen etten ketään saa itselleni koskaan vaikka laihtusinkin. Perus kotiruualla oon yrittänyt viimeset kilot poistaa mut sitten tyssää kaikki viikon päästä ja roskaruoka tulee kuvioihin, hukutan murheeni siihen. Mies tietää että loukkaa mua, ilmeisesti haluaa sortaa mua alaspäin vaan, tämä haukkuminen on lisääntynyt laihduttuani.

Kumpa ois uskallusta mennä johonkin jutteleen, vaikka työterveyteen mutta ei ole.[/QUOTE]

Sun oloon vois auttaa tosi paljon jo se, ettet joutus kuuntelemaan sitä miehen rutinaa päivittäin. Se ei taida haluta edes, että laihdut?

[QUOTE="Huhheijaa";23820526]
Kumpa ois uskallusta mennä johonkin jutteleen, vaikka työterveyteen mutta ei ole.[/QUOTE]

Mitähän pelkäät? Voit sen jälkeen päättää, otatko apua vastaan, vaikka kävisit kerran.

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;23820543:
Sun oloon vois auttaa tosi paljon jo se, ettet joutus kuuntelemaan sitä miehen rutinaa päivittäin. Se ei taida haluta edes, että laihdut?

Ei se päivittäistä ole, mutta kyllä viikottain voi kuulla, joskus jopa kk taukokin. Hän on itse lihonut, purkaako pahaa oloaan muhun, sit saa mun olon vielä pahemmaksi niin ei ole kenelläkään kivaan. Sillon ku söin terveellisesti ja paino putosi niin liikuin ulkona, kuntosalilla 3-4 päivänä viikko, olin energinen, hyvä olo, nyt vaan käyn töissä, makaan kotona lopun ajan ja murehdin kaikkee.

[QUOTE="Huhheijaa";23820577]Ei se päivittäistä ole, mutta kyllä viikottain voi kuulla, joskus jopa kk taukokin. Hän on itse lihonut, purkaako pahaa oloaan muhun, sit saa mun olon vielä pahemmaksi niin ei ole kenelläkään kivaan. Sillon ku söin terveellisesti ja paino putosi niin liikuin ulkona, kuntosalilla 3-4 päivänä viikko, olin energinen, hyvä olo, nyt vaan käyn töissä, makaan kotona lopun ajan ja murehdin kaikkee.[/QUOTE]

Mut ei semmonen oo normaalia, että edes välillä on tolla tavalla ilkeä.

[QUOTE="Halikatti";23820562]Mitähän pelkäät? Voit sen jälkeen päättää, otatko apua vastaan, vaikka kävisit kerran.[/QUOTE]

Mua ns hävettää puhua asioitani naamatusten vaikka luulisi että vieraalle ois helpompaa, kuvittelen että mitä sekin ajattelee, tullu vainoharhasekskin tässä.

[QUOTE="Huhheijaa";23820587]Mua ns hävettää puhua asioitani naamatusten vaikka luulisi että vieraalle ois helpompaa, kuvittelen että mitä sekin ajattelee, tullu vainoharhasekskin tässä.[/QUOTE]

Palaan vielä myöhemmin kommentoimaan :)

[QUOTE="Huhheijaa";23820402]Oon miettinyt oikeesti ittensä tappamista. Läskit ei lähe ku sortuu herkutteleen, ylipainoo oli viä 50 kg 2 v sit, nyt 25 kg vielä, ne ei lähe millään, mies haukkuu välillä, sorrun entisestään, kesä ei helpota mun oloa. Joskus vaan turskahdan itkuun ja ajattelen et lähtis pois täältä. Musta on niin kylmä ja tunteetonkin tullut tämän kaiken myötä. Kyyneleet nytkin valuu.[/QUOTE]

Jumalauta SÄ ET TAPA ITTEES VAAN ALETAAN LAIHDUTTAMAAN YHDESSÄ. Siskokin sen teki, joten pakko sen on meiltäkin onnistua. =) Jos vaan asusit lähellä, niin voitas vaikka kävellä yhdessä ja tarkkailtas syömisiämme. :popcorn:

Jos asutte kauempana, pirautatte vaikka toisillenne, että nyt lenkille. Mietitte, että siellä jossain se toinenkin nyt kävelee, reippailee. Sovitte kilometrimäärän yhdessä.

Jos asutte kauempana, pirautatte vaikka toisillenne, että nyt lenkille. Mietitte, että siellä jossain se toinenkin nyt kävelee, reippailee. Sovitte kilometrimäärän yhdessä.

Tai puhutte kävellessänne.

Olet saanut kivasti kannustusta ja varmaan moni muukin joka on samantapaisessa tilanteessa kuin sinä. (Minä olen myös nyt pari viikkoa käynyt vain töissä ja ollut kotona kuin vankilassa.) Tänään minäkin käyn pienellä kävelyllä.

Sun mies on ehkä kateellinen sulle tuosta sun laihtumisesta varsinkin kun on itse lihonut. Tai kateellinen sun itsellesi ottamasta ajasta. Kuntosali ja lenkkeily vie kyllä aikaa.

Lähtisikö sun mies vaikka kerran viikossa sun kanssa kuntoilemaan?

Älä painon takia itsemurhaa ajattele :hug:siun sisin on tärkeämpi kuin ylipaino .Olet saanut jo 25 kg pois,se on upea saavutus.jatka samalla lailla, mies on varmaan kateelinen ja mustasukkainen,pelkää että joku vie sinut.Mie en antaisi miehen haukkua ja lytätä itsetuntoa,älä siekään anna.Puhu jollekin tunteistasi ja olostasi.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="röyhkeä koira";23821014]Tai puhutte kävellessänne.

Olet saanut kivasti kannustusta ja varmaan moni muukin joka on samantapaisessa tilanteessa kuin sinä. (Minä olen myös nyt pari viikkoa käynyt vain töissä ja ollut kotona kuin vankilassa.) Tänään minäkin käyn pienellä kävelyllä.

Sun mies on ehkä kateellinen sulle tuosta sun laihtumisesta varsinkin kun on itse lihonut. Tai kateellinen sun itsellesi ottamasta ajasta. Kuntosali ja lenkkeily vie kyllä aikaa.

Lähtisikö sun mies vaikka kerran viikossa sun kanssa kuntoilemaan?[/QUOTE]

En halua sen kanssa kuntoilla, menen mielummin yksin musiikin kera, samalla rauhotan itseeni metsän keskellä. Sain jo paremman mielen vaikka itku välillä tulee, huomenna rupean tsemppaamaan, kunhan olen itseni kanssa taas sinut on aika rakentaa uutta elämää toisen miehen kanssa.

Yhteistyössä