Mulla on niin syyllinen olo!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja työtön paska luuseri mutsi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

työtön paska luuseri mutsi

Vieras
Syyllinen olo silloin kun vien lapsen päiväkotiin ja itse olen kotona ja syyllinen olo kun lapsi kun kotona vaikka meillä on päiväkotipaikka. Nyt kuukauden oon ollut työttömänä. Ahdistaa muutenkin tämä työttömyys!

Sama täällä. 6 viikkoa takana työttömänä. Pakkohan se päiväkotipaikka on pitää jotta on valmiina kun sitä taas löytää töitä.
Lisäksi olen yksinhuoltaja. Ei ehkä pää kestäisi mulla tai lapsella tuijotella kaiket päivät vain toisiamme.
Tänäänkin haen lapsen kotiin jo ruuan jälkeen. Nyt hyvää aikaa rustata jälleen uusia työhakemuksia...

[QUOTE="Niklas";27879163]Voi helvetti, sitten meillä työssä käyvillä on vaikeuksia saada hoitopaikkoja.
Voitteko pummit ryhdistäytyä edes hoitamaan maailmaan poikimanne kakarat?[/QUOTE]

no ei voida,ei sun lapses oo meidän ongelma.

[QUOTE="Niklas";27879163]Voi helvetti, sitten meillä työssä käyvillä on vaikeuksia saada hoitopaikkoja.
Voitteko pummit ryhdistäytyä edes hoitamaan maailmaan poikimanne kakarat?[/QUOTE]

Täällä ainakaan ei ole pulaa hoitopaikoista,ei meinaa riittää pph.ille lapsia hoidettaviksi.

[QUOTE="Vieras";27879182]Onko kiva viettää omaa aikaa meikäläisen verovaroilla?
Kuten edellä mainittu, pummeja te olette.

Hyi hemmetti miten etoo.[/QUOTE]

Mä ainakin vietän omaa aikaa mieheni rahoilla vain lapsilisän saan en muita tukia.

Alkuperäinen kirjoittaja tää mutsi;27879127:
Sama täällä. 6 viikkoa takana työttömänä. Pakkohan se päiväkotipaikka on pitää jotta on valmiina kun sitä taas löytää töitä.
Lisäksi olen yksinhuoltaja. Ei ehkä pää kestäisi mulla tai lapsella tuijotella kaiket päivät vain toisiamme.
Tänäänkin haen lapsen kotiin jo ruuan jälkeen. Nyt hyvää aikaa rustata jälleen uusia työhakemuksia...

Huh? Lues uudestaan tekstisi ja mietippä kannattiko niitä lapsia tehdäkkään...

Muulta osin ymmärrän kyllä sen, että ei voi katkaista päivähoitopaikkaa. OLETTAEN siis, että tosissaan hakee niitä töitä!

[QUOTE="vieras";27879173]no ei voida,ei sun lapses oo meidän ongelma.[/QUOTE]

Sun kaltaisilla ihmisillä tuskin on kenenkään ongelmia vastuullaan missään muodossa.

Kaikilla normaaleilla työssäkäyvillä sitten onkin sun kaltaisia ongelmana.
Bonuksena kaltaistesi ihmisroskien kakarat joiden ei olisi pitänyt edes syntyä.

Mistä oot syyllinen? Työttömyydestä? Huh huh itse oon ansaitulla työkyvyttömyyseläkkeellä eikä yhtään oo syyllinen olo vaikka lapsen vien päiväkotiin. :)))))

Alkuperäinen kirjoittaja käsittämätöntä;27879231:
Huh? Lues uudestaan tekstisi ja mietippä kannattiko niitä lapsia tehdäkkään...

Muulta osin ymmärrän kyllä sen, että ei voi katkaista päivähoitopaikkaa. OLETTAEN siis, että tosissaan hakee niitä töitä!

No totta h*lvetissä haen töitä koko ajan. En todellakaan ala luopumaan päiväkotipaikasta. Olen eron jälkeen (mies jätti, byhyy) muuttanut päiväkodin lähelle. Ilman autoa on vaikea kuskata lasta hoitoon uuteen hoitopaikkaan, joka voisi sitten olla missä päin kaupunkia vain.

Onko sinulla kokemusta mikltä tuntuu olla yksin lapsen kanssa aina, 24/7? Helppohan se on siellä vikistä jos mies saapuu töistä kotiin joka päivä neljän jälkeen kantamaan vastuunsa siitä janipetteristä ja antamaan sinulle omaa aikaa. Minulla sellaista vaihtoehtoa ei ole.

Mä en pode huonoa omaatuntoa silloin kun vien tytön hoitoon; vaikka nyt olen muutaman viikon ollut työttömänä.Tytöllä on hoitopaikka ollut 2 vuotiaasta lähtien; kesällä täyttää 6v.Pidän hoitopaikasta kiinni niin kauan kunnes aloittaa koulun, siitäkin huolimatta vaikka olisin työttömänä pidempäänkin.

Alkuperäinen kirjoittaja tää mutsi;27879316:
No totta h*lvetissä haen töitä koko ajan. En todellakaan ala luopumaan päiväkotipaikasta. Olen eron jälkeen (mies jätti, byhyy) muuttanut päiväkodin lähelle. Ilman autoa on vaikea kuskata lasta hoitoon uuteen hoitopaikkaan, joka voisi sitten olla missä päin kaupunkia vain.

Onko sinulla kokemusta mikltä tuntuu olla yksin lapsen kanssa aina, 24/7? Helppohan se on siellä vikistä jos mies saapuu töistä kotiin joka päivä neljän jälkeen kantamaan vastuunsa siitä janipetteristä ja antamaan sinulle omaa aikaa. Minulla sellaista vaihtoehtoa ei ole.

Kyllä on kokemusta. Ihan olen ollut totaali-yh 6 vuoden ajan. Eikä se sen lapsen vika ole enkä tosiaan voinut ajatella, että "pääni ei kestäisi tuijotella lastani", omaa lastaani...

Totta, ei ole lapsen vika että äiti on jäänyt työttömäksi. Lapsella on oikeus säilyttää päivänsä suht muuttumattomina tästä huolimatta ja nähdä ystäviään ym (päiväkodin johtajan sanomaa). Älä huoli, lapseni viettää päiväkodissa tällä hetkellä n.15h viikossa.

Kyllä huomaa, että taas jollain ei ole kokemusta mitä se työttömyys oikein on... Meillä oli mies hetken aikaa työttömänä, eikä kyllä ollut mitään kivaa! Ystäväpiirissäkin tällä hetkellä useampi työtön. Kyllä siinä saa tehdä tosi paljon töitä, että oma mielli pysyy virkeänä! Ap:lle tsempit ja kivahan se on, että lapsella on kavereita!! Jos ei lapsi täysiä päiviä ole, niin sehän on molemmille hyvä juttu!

Sun kaltaisilla ihmisillä tuskin on kenenkään ongelmia vastuullaan missään muodossa.

Kaikilla normaaleilla työssäkäyvillä sitten onkin sun kaltaisia ongelmana.
Bonuksena kaltaistesi ihmisroskien kakarat joiden ei olisi pitänyt edes syntyä.

mikä sua vaivaa? Mun mielestä ihan jokainen ihminen samanarvoinen! siihen ei liity mitenkään varallisuus tms!

mutta sinunllaisesi empatiakyvyttömät ihmiset kyllä joskus ärsyttävät. mitä sä saat tollasesta?

Syyllisyydellä ei saa mitään aikaiseksi. Jos kerran olet saanut lapselle päivähoitopaikan ei mikään estä sitä hyödyntämästä. Työttömyys on ihan yhtä laiilla kiinni olemista tilanteessa , jossa on pakko keksiä jotakin. Yhteiskunta odottaa sinun käyttävän oman aikasi tehokkaaseen työn hakuun, miettimään mahdollisuuksia päästä työelämään opiskelun kautta jne. Se, ettet kuukaudessa ole keksinyt mitään ei tarkoita, että toimisti väärin. Tähän aikaan vuodesta Suomi nököttää aloillaan ja taantuman vaikutus voi joskus ulottaa lonkeronsa yhteenkin ihmiseen.

Ota nyt rauhassa. Parhaat ideat syntyvät kun ei tee mitään. Näin on, muuten, tehty suuriakin keksintöjä, joten sano mieluummin viettäväsi laatuaikaa :) Olet sen ansainnut ja jos satuit katsomaan Kovasikajutun, niin siihän tuli erinomaisesti esille elämän tarkoitus " mulla on nyt kiire, aion kattoa telkkaria ja olla rauhassa" :D

No silloin kun olin töissä, tein pitkää päivää, paljon ylitöitä ja viikonloppuja. Siihen aikaan lapsi näki isäänsä enemmän kuin mua. Se harmitti todella, mutta yritin vaan kynsin hampain pitää kiinni työpaikasta. Kun lopulta porukkaa vähennettiin ja minä jouduin pois ensimmäisten joukossa, podin syyllisyyttä siitä että olin ollut niin paljon pois lapseni elämästä, turhan takia.

Sanoin päiväkodissa pari viikkoa sitten että nyt yritän nauttia siitä ajasta kun saan olla kotona lapsen kanssa. Mutta mulla on syyllinen olo kun meillä on se päiväkotipaikka. Meidän alueella on paikoista pulaa, mutta mulle sanottiin ettei sitä paikkaa kannata luovuttaa parin kuukauden työttömyyden takia, kun seuraava paikka saattaa olla toisella puolella kaupunkia.

Nyt lapsi on päiväkodissa 2-3 päivänä viikossa. Joulukuussa oli 3,5 viikkoa kotona.

Laitoin just eilen neljä työhakemusta ja kaksi koulutushakemusta. Mun ei todellakaan ole tarkoitus olla kauaa työttömänä (ellen opiskele työttömyyspäivärahalla). Työttömyys on varmaan pahinta mitä mulle on aikuisiällä tapahtunut ja tämä on todella ahdistavaa!

Yhteistyössä