mulla on nyt outo ongelma

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
elikkäs meillä mieheni kanssa on puoli vuotias neiti mikä on aina ollut ihan kauhian herkkä uninen,joten ollaan jouduttu tekemään hieman uusia nukkumis järjestelyjä eli mies on joutunut nukkumaan sohvalla,yksinkertaisesti kuorsaa niin kovaa että vauva herää ja nukkuu tosi levottomasti,sohvalla mieskin saa paremmat unet kun ei herää vauvan itkuun.mutta eihän tälläista järjestelyä viitsisi aina jatkaa..

Oisko vauvelia mahdollista siirtää nukkumaan omaan/toiseen huoneeseen ja mies saisi palata omaan sänkyyn? Nukkuuko vauva omassa sängyssä vai perhepedissä? Syökö usein öisin?

Alkuperäinen kirjoittaja Täti Vihreä:
eiks kuorsaus ole aina oire jostakin? eli itse varmaan lähtisin hoitaan kuorsauksen pois

Peesi!
Varatkaa aika omalle lääkärille kursaamisen syyn selvittämiseen. Syynä voi olla ylipaino, tupakointi, suurentuneet nielurisat, uniapena, allergia jne...

Kaikkien unenlaatu (mukaanlukien miehesi!) paranee, kun kuorsauksen syy selvitetään ja hoidetaan. Lisäksi esim. uniapnea on vakava sairaus, joka hoitamattomana voi johtaa jopa aivohalvaukseen.

eiks kuorsaus ole aina oire jostakin? eli itse varmaan lähtisin hoitaan kuorsauksen pois

joo,mäkin oon sille sanonut siitä että menis lääkäriin mutta kun ei mene,meillä on tosi pieni koti niin ei oikein onnistu että vauva nukkuis muualla,olohuone ois ainoo paikka mutta kun en sinnekään haluisi yöllä sitten käydä syöttämässä,meillä ei ole perhe peti vaanvauva nkkuu pinnasängyssä,pitäishän sen tottua talon ääniin,täytyy varmaan kokeilla taas joululomalla,miehellä kuiteskii raskas työ ja tarttee unta

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Peesi!
Varatkaa aika omalle lääkärille kursaamisen syyn selvittämiseen. Syynä voi olla ylipaino, tupakointi, suurentuneet nielurisat, uniapena, allergia jne...

Kaikkien unenlaatu (mukaanlukien miehesi!) paranee, kun kuorsauksen syy selvitetään ja hoidetaan. Lisäksi esim. uniapnea on vakava sairaus, joka hoitamattomana voi johtaa jopa aivohalvaukseen.

kauheeta voiko tosiaan!kiitti tuosta,täytyy miestä vähän pelotella niin ymmärtäis mennä lääkäriin

Me ollaan ainakin tarkoituksella heti alusta alkaen totutettu vauva ääniin. Ei meillä ole hiirenhiljaista, vaikka vauva nukkuukin, mutta ei häiriinny äänistä. Kannattaa siis vaan totuttaa ääniin :)

Miten voit nukkua niin lujaa kuirsaavan miehen vieressä :o ? Meillä mies ja lapsetnukkuu vaikka missä, mut mä olen paennu joskus sohvalle, kun mulla on ollu 20 sentiä tilaa miehen ja nuorimmaisen välissä ja molemmat siirtyy kokoajan lähemmäs...
Mutta tosiaan, yksinkertaisin syy kuorsaamiseen on suuri kitarisa. Jos oikein kovasti kuorsaa, yleensä on joku muukin juttu, esim. hengitysvaikeuksia tai tukkoisuutta. Kannattais tutkia.

Yhteistyössä