Mulla on tänään ollut niin kummallinen olo...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja janna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

janna

Vieras
Mulla on tuntunut sydämessä kummallista pulputusta jo monta viikkoa ja pientä kipua silloin tällöin...tänään mun henkeä on ahdistanut,pääkipua,kylmiä aaltoja,kasvoja pistelee ja kiristää,samaa sydämen pulputusta aika paljon ja sellanen poissaoleva fiilis välillä...mitä tää voi olla?
en oo kehdannu lääkäriinkään mennä vaikka pari kertaa on tuntunu että en saa hengitettyä, jos tää on kuitenkin vaan jotain pientä väsymyksestä johtuvaa tai jotain...

Tuskin paniikkia, ei mulla oo mitään syytä panikoida mistään,enkä välttele mitään jne... tää sydämen pulputus on ihan uus juttu mulle, koskaan ennemmin ollu tälläistä joten jotenkin tuntuu että oireet liittyis siihen...

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Ei siihen paniikkihäiriöön mitään hysteriaa tarvitakaan. Lähinnä se kai on silloin ylenmääräistä stressiä yms.

Käy hyvä ihminen nyt kuitenkin sydänfilmi otattamassa.

Voiko sinne filmiin mennä noin vaan, jotenkin tuntuu nololta mennä sinne jos siinä onkin kaikki ok, ne kuvittlee että mä teeskentelen tai jotain :(

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Ei siihen paniikkihäiriöön mitään hysteriaa tarvitakaan. Lähinnä se kai on silloin ylenmääräistä stressiä yms.

Käy hyvä ihminen nyt kuitenkin sydänfilmi otattamassa.

Voiko sinne filmiin mennä noin vaan, jotenkin tuntuu nololta mennä sinne jos siinä onkin kaikki ok, ne kuvittlee että mä teeskentelen tai jotain :(

Höpönlöpön. Ala mennä siitä, sitä vartenhan ne hoitajat siellä on!!!

Alkuperäinen kirjoittaja v:
lihakset jumissa? Paljon koneella, mulla tekee se noita oireita.

normaalia tasasen tappavaa arkea tässä on vietetty, tuota sydän juttua on nyt pari viikkoa sitte alkanu esiintyä yhtäkkiä, ensin jokapäiväisellä pienellä kipuilulla ja nyt viimesen viikon ehkä ollu tuota kummallista pulputusta,ei tykytystä vaan ihan kuin ilmakuplia...

Mä luulin kans, että minulla on sydämmessä jotain vikaa kun vihlo ja rinta tuntui ihan oudolle.
Sydänfilmi oli ok. Ja syyksi selvis jumissa olevat hartiat, rintalihakset ja lavat. Kävin sitten muutaman kerran hierojalla ja kummasti auttoi!
Mut joo, mene eka sinne päivystykseen ja kerro heille vaivasi, he varmasti osaavat auttaa!!

Paniikkihäiriön "oire" on juuri sydämentykytykset ilman varsinaista syytä.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Paniikkih%C3%A4iri%C3%B6

Paniikkihäiriön oireita ovat usein ilman erityistä syytä ilmenevät toistuvat paniikkikohtaukset. Yleisin fyysinen oire on sydämentykytys. Tavallisia oireita ovat myös hikoilu, vapina, hengenahdistus, hyperventilaatio sekä pakokauhuntunne, pelko ja jännittäminen.

Yhteistyössä