Mulla on verensokerimittari kotona.Millon mun kannattais ottaa arvoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Niima
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Niima

Vieras
Olen raskaana ja yhdessä raskaudessa mulla oli raskausdiabetes ja toisessa ei sit ollu. Tässäki testattu alkuraskaudessa mut nyt rv32 ei oo testattu.
Aattelin kuitenki parina päivänä ottaa arvoja omalla mittarilla ja kattoo missä ne huitelee.
Osaisko joku sanoa että jos otan aamupaastoarvon nii miten se menikään ne seuraavat ajat ennen ruokaa?tunti ruokailusta..? :)

Aamulla ennen aamupalaa paastoverensokeri ja tunti syömisen jälkeen...samoin voit seurata muutenkin ennen ruokaa ja sitten AINA tunti jälkeen ruoan syömisen.

Jos tarkoitat sokerirasituksen aikoja niin 1h ja 2h sen litkun juomisen jälkeen. Paastosokeri varmasti sulla ois luotettavin, ja jos se 2h arvo vielä korkea niin sekin kyllä jotain kertoo.

Alkuperäinen kirjoittaja raskausajan diabetes:
Aamulla ennen aamupalaa paastoverensokeri ja tunti syömisen jälkeen...samoin voit seurata muutenkin ennen ruokaa ja sitten AINA tunti jälkeen ruoan syömisen.

Ja olikse että tunti ruoan jälkeen pitäis olla jotain 7 tai alle? vai mjuistanko ihan väärin? Ja aamulla se paasto arvo n.5?

Saahan yöllä juoda kuitenki vettä?

En siis oo menossa rasituskokeeseen nyt, kotona mittailen.

Saat juoda nesteitä ihan normaalisti,niin yöllä kuin päivälläkin..kunhan et sokerimehuja tai muuta missä on sokeria juo..itse juon paljon light-mehuja ja limukkaa vaikka mittailen,eikä vaikuta tuloksiin. Juu, ennen ruokaa paasto alle 5.5 ja tunti ruoan jälkeen alle 7.8.

Yhteistyössä