Mulla ylipainoa valmiiksi, ja olen raskautunut uudestaan. Kuinka pitää paino kurissa raskauden aikana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Mulla on tällä hetkellä ylipainoa noin kymmenisen kiloa. Nämä kilot ovat jääneet roikkumaan edellisestä raskaudesta. Nyt sitten olen raskautunut uudestaan, ja mietin vain, kuinka pitää paino kurissa raskauden aikana - ja paljonko painoni edes saisi nousta tässä raskaudessa, jotta sen kurissa saisin pidettyä? :) Tietysti herkut ja sen sellaiset pitää karsia minimiin ja koettaa liikkuakin, mutta mitäs sitä sitten kannattaisi syödä? Kannattaisko kokeilla karppaamista raskauden aikana - vai mitä te suosittelisitte?

Mulla oli melkolailla sama lähtökohta ja pelkäsin et kuinka käy..Jonnekkin viikolle 17 asti nousua ei tullut juuri ollenkaan, mut sit alko painoa kertyy, tosin tälläkin hetkellä ollaan siinä ns. normaalissa painonnousussa eli n. 6kg rv24 mennessä. Selvästikkin nyt kun on jo lapsi tuossa pyörimässä, tulee liikuttua enemmän ja muistaa vaan sen ettei kaikkea tartte ahtaa naamaan mitä näkee..(hirveen hyvä puhua kun just söi mokkapaloja.. :p)

Yhteistyössä