Mullapas on koulusta 8 viikon joululoma

Scarlett O Harava

Tunnettu jäsen
17.08.2004
61 304
187
63
Eka varsinaanen kahden viikon joululoma. Tammikuus alkaa neljäs jakso joka sisältää valinnaasia, enkkua yms. ja mun ei tarvitte niitä käydä koska saan vanhoista opinnoosta hyväksilukuja. Elikkä se on yhteensä 8 viikon loma. :D

Toki yritän, että pääsen tuoksi ajaksi töihin niin saan sitte kevään vikaan harjootteluun hyväksilukuja. Vika harjoottelu huhti-toukokuus aivan loppuvaihees joten olis kiva jos sais sen hoidettua pois alta aiemmin. Kysyyn kyllä, että eikö sen harjoottelun voisi tehdä silloon alkuvuodesta, mutta ei onnistu.

Opinnäytteen saan tehtyä hyvis aijoon koska loppuvuodesta on eka harjoottelu jossa samalla suoritan toiminnallisen osuuden, näyttöä ei tuos harjoottelus oo. Catering-alalla tein n.20 sivuusen opinnäytetyön, mutta ny tehdään vain lyhyt raportointi siitä toiminnallisesta osuudesta. Muuttunu systeemit näköjään.

Samalla pitääs tehdä pari avoomen ylipiston kurssia etänä joiden tehtävien palautus joulukuus. Vois varmaan vähitellen kattoa mitä niihin kuuluu. :D

Onneksi ei tarvi käydä koulua enään vaan voi olla töissä. Itselläkin on joulukuu-helmikuun puoleen väliin lomaa. Saan veronpalautuksia 3400€. ja bonuksentöisä. :) Kiva että sinäkin saat lomaa.

Ootko tehny lähärin töitä vai muuta aina kesällä ym.?
Ootko saanu tehdä noita pätkätöitä aina samassa paikassa vai vaihteleeko? Onko lupailtu pitempiaikasta työpaikkaa kun opiskelut ohi?

[QUOTE="vieras";27186910]Onneksi ei tarvi käydä koulua enään vaan voi olla töissä. Itselläkin on joulukuu-helmikuun puoleen väliin lomaa. Saan veronpalautuksia 3400€. ja bonuksentöisä. :) Kiva että sinäkin saat lomaa.[/QUOTE]

Vaikka valmistun toukokuun lopus niin tuskin mun opiskeluni siinä oli. Aina voi työn ohes opiskella edes avoomes yliopistos. Ja saa kattoa pääsenkö suorittamaan monimuotona erään koulutuksen, jos sen vain pystyy tekemään samalla ku suorittaa päiväopiskelua.

Lomaa on koulusta, mutta toivon mukaan ei töistä vaan pääsen hoitoalan töihin edes osaksi aikaa. Laitan hyvis aijoon tietoa, että koska oon käytettävis.

Ootko tehny lähärin töitä vai muuta aina kesällä ym.?
Ootko saanu tehdä noita pätkätöitä aina samassa paikassa vai vaihteleeko? Onko lupailtu pitempiaikasta työpaikkaa kun opiskelut ohi?

Oon tehny kesäisin lähihoitajan töitä ja joskus on ollu jotaki viikonloppuja ja joululoman aika. Oon ollu paris palvelukodis, kotihoidos ja kehitysvammaasten asumisyksikös. Lisäksi toki oon baarilla osa-aikaases työs.

Koulun jälkeesestä ajasta ei oo tietoa, mutta ainaki yks esimies jo kyseli koska valmistun. Toki laitan tietoa esimiehille hyvis aijoon ennen valmistumista.

• Tykkää
Reactions: Pink Poodle
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;27186978:
Juu, opinnäytteiden teko on muuttunut, taisi muuttua 2009 alottaneiden kohdalla tämä.

Ja mä ku olin valmistautunu tekemään taas sen n. 20 sivua, mutta opettaja sano, että saan hylätyn jos teen noin pitkän. :D

Kyllä nyt luulisi että lähäreille riittää hommaa, tai riittäähän sitä mutta kuka maksaa palkan on se tärkein ja kiistanalainen kysymys. Valtio pistää hanat kiinni ja kunnan pitäisi maksaa, kunnat tiukilla.

[QUOTE="vieras";27187018]Kyllä nyt luulisi että lähäreille riittää hommaa, tai riittäähän sitä mutta kuka maksaa palkan on se tärkein ja kiistanalainen kysymys. Valtio pistää hanat kiinni ja kunnan pitäisi maksaa, kunnat tiukilla.[/QUOTE]

Täällä ei oo enää kunnan paikkoja vaan on Suupohjan peruspalveluliikelaitoskuntayhtymä. Ah, mikä ihana sanahirvitys. Lyhyemmin LLKY.

Itse juuri iloitsin, että voisin ehkä järjestää töitä niin, että saan viikon joululoman :D Ja tuo opinnäytetyökin kuulostaa muuten aika mukavalta, itse juuri palautin 50 sivun työn opettajalle (vihdoin ja viimein....) ja pahoin pelkään, että joudun siihen vielä lisäämään osia :x

Itse juuri iloitsin, että voisin ehkä järjestää töitä niin, että saan viikon joululoman :D Ja tuo opinnäytetyökin kuulostaa muuten aika mukavalta, itse juuri palautin 50 sivun työn opettajalle (vihdoin ja viimein....) ja pahoin pelkään, että joudun siihen vielä lisäämään osia :x

Mitä sä opiskelet?

Joo eihän toisen asteen kirjalliset työt turhan laajoja oo, mutta silti yllätyyn ku ei enää vaadita pidempää kirjallista työtä opinnäytteeseen.

Mitä sä opiskelet?

Joo eihän toisen asteen kirjalliset työt turhan laajoja oo, mutta silti yllätyyn ku ei enää vaadita pidempää kirjallista työtä opinnäytteeseen.

Minä opiskelen ammattikorkeassa markkinointia, ja toivon kovasti että voisin pian sanoa, että opiskelin :D Minunkin tekisi kyllä kovasti mieli opiskella vielä vaikka mitä, mutta kyllä nuo lopputyöt ovat niiin tuskaa... Noita avoimen yliopiston kursseja olen itsekin miettinyt tai sitten pitäisi varmaan etsiä jokin tutkinto, jossa se lopputyö ei olisi niin paha :p Alkuperäinen suunnitelma maisteritutkinnon suorittamisesta saattaisi nimittäin jäädä juurikin gradusta kiinni :D

onneksi mulla ei ole, menis meinaan pasmat sekaisin. mulle on pakko tulla määrätty määrä kursseja lukukauden aikana, muuten rahoitus loppuu. Joudun kakis kerta vuodessa viemään työtkkäriin opintorekisteriotteen jossa näkyvät kaikki suoritetut opinnot ja sinä samassa myös ilmoitetaan montako opintoviikoa vielä on tulossa. js tule vähemmin kuin pitisi on oltava todsella hyvä perustelu ( sairausloma voi ola tällainen, mutta siltä ajalta ei sit saa korvauste ei edes sitä työttömyyspäivärahaa.)Ja mulle ei työkkäri katso hyväkislukja opinnoiksi, vaikka ne opintorekisteriotteeessa näkyvätkin. myös poissoloista on seurantaaa juuri sikis että jos on paljo pois ei tarvitse siä 9e korotustakaan. Mä voin kyllä joululomalla ihan normaalisti mennä töihin jos haluan, mutta olen aivan mielelläni kotona koo loman perheen kanssa.

onneksi mulla ei ole, menis meinaan pasmat sekaisin. mulle on pakko tulla määrätty määrä kursseja lukukauden aikana, muuten rahoitus loppuu. Joudun kakis kerta vuodessa viemään työtkkäriin opintorekisteriotteen jossa näkyvät kaikki suoritetut opinnot ja sinä samassa myös ilmoitetaan montako opintoviikoa vielä on tulossa. js tule vähemmin kuin pitisi on oltava todsella hyvä perustelu ( sairausloma voi ola tällainen, mutta siltä ajalta ei sit saa korvauste ei edes sitä työttömyyspäivärahaa.)Ja mulle ei työkkäri katso hyväkislukja opinnoiksi, vaikka ne opintorekisteriotteeessa näkyvätkin. myös poissoloista on seurantaaa juuri sikis että jos on paljo pois ei tarvitse siä 9e korotustakaan. Mä voin kyllä joululomalla ihan normaalisti mennä töihin jos haluan, mutta olen aivan mielelläni kotona koo loman perheen kanssa.

No kyllähän mulle kurssimerkintöjä tulee vaikka en tunneilla istu koska ne tulee hyväksilukuna vanhoista oppinnoosta. Ja voi valinnaasiin pyytää merkkaamaan sitte ku saan suoritettua avoomen yliopiston kurssit.

No kyllähän mulle kurssimerkintöjä tulee vaikka en tunneilla istu koska ne tulee hyväksilukuna vanhoista oppinnoosta. Ja voi valinnaasiin pyytää merkkaamaan sitte ku saan suoritettua avoomen yliopiston kurssit.

juu tulee mulekin, mutta TYÖKKÄRI ei hyväksy niitä, vain ne mitkä OIKEASTI suoritetaan, Hyväksilukujen mukaan mulla on jo melkein 90ov suoritettu, mut työkkärille se ei kelpaa. pitää tulla oin 6 opintoviikkoa/ jakso ja jakso kestää noin 7-8 viikkoa

juu tulee mulekin, mutta TYÖKKÄRI ei hyväksy niitä, vain ne mitkä OIKEASTI suoritetaan, Hyväksilukujen mukaan mulla on jo melkein 90ov suoritettu, mut työkkärille se ei kelpaa. pitää tulla oin 6 opintoviikkoa/ jakso ja jakso kestää noin 7-8 viikkoa
joten mun van pitää istua tunneilla vaikka opintoviikkoja tulis enemmn kun se 120 mikä on tutkion lajuus ja opiskeluaikaa mulla on elokuuhun asti.

joten mun van pitää istua tunneilla vaikka opintoviikkoja tulis enemmn kun se 120 mikä on tutkion lajuus ja opiskeluaikaa mulla on elokuuhun asti.

Mutta sehän on mun mielestä vain positiivinen asia, että tulee enemmän opintoviikkoja. Mä kyllä meinasin ottaa alkuvuodelle valinnaasen jos löytyy jotaki kivaa, mutta silloon luulin viä että ne valinnaaset on vain pari viikkoa. Mutta onkin koko jakso joten kyllä mä meen mielummin töihin tienaamaan ja hankkimaan hyväksilukua vikaan harjootteluun.

Eipä kyllä näytä enää hyvältä töiden suhteen tämä homma. Liikelaitoksella kielto ottaa sijaasia alle 5 päivän sijaasuuksiin ja etusijalla on vakkari sijaaset. Tämä kielto maaliskuuhun asti. Ei oikeen voi laskia tuon varaan. : /

Meinaan kyllä opettajalle puhua siitä, että saisin tehdä vikan harjoottelun vuoden alus. Olis järkevintä ja turvallisinta. Sitte olis sen jälkeen yks jakso koulua ja se olis siinä. Koulu loppuus tuolla tavalla joskus huhtikuulla. Ei oo mun mielestä mitää järkiä olla tuos välis monta viikkoa mahdollisesti niin ettei oo edes niitä töitä.

öö. toisessa ketjussa kyselet töistä poissaoloa lapsen sairauden vuoksi...??? Mutta siis statuksesi on opiskelija?

Jos ns. töistä poissaolosi onkin harjoittelusta poissaoloa, niin silloin nuo toisessa ketjussa saamasi neuvot voit heittää menemään saman tien. Nimittäin voit toki olla harjoittelusta pois vaikka koko harjoittelun, mutta jotta saat harjoitteluaikasi kuitattua, on poissaolot korvattava jotenkin... eli tehtävä takaisin.

öö. toisessa ketjussa kyselet töistä poissaoloa lapsen sairauden vuoksi...??? Mutta siis statuksesi on opiskelija?

Jos ns. töistä poissaolosi onkin harjoittelusta poissaoloa, niin silloin nuo toisessa ketjussa saamasi neuvot voit heittää menemään saman tien. Nimittäin voit toki olla harjoittelusta pois vaikka koko harjoittelun, mutta jotta saat harjoitteluaikasi kuitattua, on poissaolot korvattava jotenkin... eli tehtävä takaisin.

Mä oon jo kaks kertaa kirjoottanu siihen ketjuun, että kyse ei oo musta...

Asia ratkaastiin niin, että teen alkuvuodesta harjoottelua 4 viikkoa. Sitte alkaa helmikuus viides jakso joka teoriaa ja sen jälkeen pari viikkoa harjoottelua ja sinä aikana näyttö. Huhtikuun loppuun mennes on sitte opinnot suoritettu. :)

Yhteistyössä