mulle ei tullut lapsilisät, tuliko kaikille muille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hemmetti vieköön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hemmetti vieköön

Vieras
tullut muuten ihan normaalisti. Kuulin että niitten olisi pitänyt tulla jo perjantaina vaikka vasta maanantai onkin 26 päivä(mut kela ilmeisesti maksaa noin etukäteen?)
varmaan nähneet kelan tädit minut ja tuumanneet että noin plösölle tekee hyvää paastota.. Soitetaanko tästä ihan kelalle vai minne jos niitä ei kuulu? voiko ne evätä ne yhtäkkiä..

no minulle ei.. voiko osalle tulla vasta maanantaina? hävettää jos ei tuu ja joutuu soittamaan sinne kun ei oo kun satasesta kyse, mut jos en saa sitä niin menee aika pyllylleen raha-asiat

voiko se olla kun maksan osissa opintotukea takaisin ja mulla on maksusuunnitelma niiden kanssa että maksan aina viimeinen päivä, niin olisiko ne voinut ryöstää sen tuosta lapsilisästä?

Alkuperäinen kirjoittaja Dietorelle:
kyllä kaikille olis pitänyt tulla. tottakai soitat kelaan maaanantaina miksei näy... satanen mikään pieni raha ole

No kyllä satku aika pieni raha on. Eihän se ole edes päiväpalkan vertaa. Tietysti, jos sossun rahoilla on aina elänyt, eikä duunit ole maistunut.

Alkuperäinen kirjoittaja :
No kyllä satku aika pieni raha on. Eihän se ole edes päiväpalkan vertaa. Tietysti, jos sossun rahoilla on aina elänyt, eikä duunit ole maistunut.
Mulle satku on kyllä aika iso raha. Ja duuni on maistunut enkä ole sossun rahoilla elänyt. 600 markkaa ei ole mulle vieläkään pieni raha.

joo haista sinä vieras rupareikä, mä millään soskun rahoilla ole elänyt. opiskelijana jäin äitiyslomalle ja tuli yks kuukaus liian pitkään opintotukea (kela oli hukannut mun lopetusilmoituksen) ja siks maksan sitä takaisin. mikä siinä on, että aina aletaan morkkaamaan että soskun rahoilla rällätään? Lapsilisä on kelalta,ei soskusta. Ja kyllä on VAAN päivän palkka, mutkun nyt olisin tarvinnut sen päivän palkan.

kyllä kaikille olis pitänyt tulla. tottakai soitat kelaan maaanantaina miksei näy... satanen mikään pieni raha ole

Kyllä se satanen perheelliselle opiskelijalle on iso raha, enkä ole eläessäni roikkunut sossun luukulla. Toiset vaan on oppineet arvostamaan sitäkin rahaa.

ihan tiedoksi sulle jos pilvilinnoissa elät että harvemmalla on 100e päiväpalkka.

ihan tiedoksi sulle jos pilvilinnoissa elät että harvemmalla on 100e päiväpalkka.

Aika halvalla ovat työpanoksensa sitten suurin osa myyneet, jos "harvemmalla" on palkka tuollainen.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
voiko se olla kun maksan osissa opintotukea takaisin ja mulla on maksusuunnitelma niiden kanssa että maksan aina viimeinen päivä, niin olisiko ne voinut ryöstää sen tuosta lapsilisästä?
Nythän ei ensinnäkään ole viimeinen päivä ja toisekseen, mulla on sellanen käsitys, että lapsilisästä ei saa veloittaa tuollaisia ainakaan kysymättä.
Esim. ulosotto ei voi ottaa lapsilsiästä mitään . Oikaiskaa muut, jos oon hakoteillä.

Yhteistyössä