Mulle on tullut matkakuume

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hullu :)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hullu :)

Vieras
Olen reissannut tänä vuonna aika lailla... Ennen lasta matkusteltiin paljon, mutta kotiäitivuosina hyvä jos kerran vuodessa pääsi johonkin edes risteilylle.

Yleensä oon ottanut tytön (5 v) mukaan, kun miehellä on hankalaa hänen hoitoon vieminen normiaikaan, hakeminen onnistuu kyllä.

Mä olen freelancer, joten voin ottaa vapaata arkisin vapaammin kuin palkkatyössä oleva.

Eli tänä vuonna ollaan käyty:

Maaliskuussa Lapissa mun kaverin luona, joka muutti sinne perheineen (kahdestaan, mies oli koulutusreissulla silloin)

Huhtikuussa Pariisissa (edullinen äkkilähtö) tytön kanssa, 4 päivää (kahdestaan tai oikeasti nelistään eli siskoni + hänen 2 v vanhempi poikansa oli mukana)

Toukokuussa Tampereella, oltiin viikonloppu (mun ystäviä asuu siellä) (kahdestaan, miehellä oli työmatka silloin)

Kesäkuussa arkipäivän Tallinnan pikaristeilyllä (kahdestaan)

Heinäkuussa mökkeiltiin kolmestaan + matkailtiin kotimaassa (muumimaailma + lappeenranta (jossa oli yhdet miehen kaverin häät)

Lokakuussa Tukholman risteilyllä kolmestaan

Olen jo varannut matkat:

Lappiin marraskuussa kahdestaan (miehellä on silloin työmatka)

Meen Tampereelle tytön kanssa yhtenä lauantaina kaverini lapsen synttäreille, ollaan yötä ja mies on pikkujouluissa silloin)

Marraskuun lopulla käydään kahdestaan hyvin edullisella (14 e a-luokan ikkunahytti) Tukholman risteilyllä arkena (edellisestä reissusta jäi kruunujakin monta sataa, joten tulee edullinen reissu)

Mennään joulukuussa Berliiniin tytön kanssa 4 päiväksi, lennot maksoivat alle 60 e edestakaisin aikuiselta ja vielä vähemmän lapselta... Ja mulla on siellä yksi suomalainen kaveri jota en ole nähnyt lähes 2 vuoteen. Asumme kyllä hotellissa.

Oonko teistä hullu :)? Mitä ajattelette?

Siis lasketko jonkun Tampereella kaverin luona käymisen reissaamiseksi?? Ja muumimaailmassa käynnin jne? Voi hyvänen aika millaisen listan saisin aikaiseksi jos laittaisin kaikki käynnit kaverin luona tai shoppailureissut oman kaupungin ulkopuolella, mähän reissaan sitten monta kertaa kuukaudessa! Mä kun en luullut reissaavani juuri lainkaan... ;D
Sun tänä vuonna käymisistä olisi mulle reissaamista vain yksi ja toinen tulossa, tuo Pariisin reissu ja tuleva Berliinin matka, joten ei, se ei kuulosta yhtään pahalta tai omituiselta. Kuulostaa ihan tavalliselta mitä aika monikin tekee, ja paljon vähemmältä mitä lähes kaikki mun tuntemani tekee.

[QUOTE="justiinsa";22316727]Siis lasketko jonkun Tampereella kaverin luona käymisen reissaamiseksi?? Ja muumimaailmassa käynnin jne? Voi hyvänen aika millaisen listan saisin aikaiseksi jos laittaisin kaikki käynnit kaverin luona tai shoppailureissut oman kaupungin ulkopuolella, mähän reissaan sitten monta kertaa kuukaudessa! Mä kun en luullut reissaavani juuri lainkaan... ;D
Sun tänä vuonna käymisistä olisi mulle reissaamista vain yksi ja toinen tulossa, tuo Pariisin reissu ja tuleva Berliinin matka, joten ei, se ei kuulosta yhtään pahalta tai omituiselta. Kuulostaa ihan tavalliselta mitä aika monikin tekee, ja paljon vähemmältä mitä lähes kaikki mun tuntemani tekee.[/QUOTE]

Lasken ne reissuksi, missä ollaan yötä tai toisessa maassa (teknisesti tuo yksi risteily oli vaan puoli päivää ja ei oltu yötä) :) Me oltiin Muumimaailman reissulla hotellissa yötä ja samoin sillä Lappeenrannan reissulla.

Me asutaan pk-seudulla ja käyn muussa kaupungissa shoppaamassa monta kertaa kuussa :) (siis muissa pk-seudun kunnissa kuin missä asun itse ja joskus Tuusulassakin).

Sä et siis laskisi risteilyjäkään reissuiksi?

Mä oon nimittäin saanut arvostelua "kauheasta reissaamisesta" ja "tytön raahaamisesta kaiken maailman reissuihin". Lapsi itse tykkää kyllä.

Ensi vuonna ei oo suunnitteilla vielä muuta mutta mennään kaikki 3 talvilomalle huhtikuussa Kreikkaan, miehen lomaviikolla. Mutta eiköhän joku muukin reissu tehdä, noita risteilyjä ja joku halpa kaupunkireissu.

[QUOTE="justiinsa";22316727]Siis lasketko jonkun Tampereella kaverin luona käymisen reissaamiseksi?? Ja muumimaailmassa käynnin jne? Voi hyvänen aika millaisen listan saisin aikaiseksi jos laittaisin kaikki käynnit kaverin luona tai shoppailureissut oman kaupungin ulkopuolella, mähän reissaan sitten monta kertaa kuukaudessa! Mä kun en luullut reissaavani juuri lainkaan... ;D
Sun tänä vuonna käymisistä olisi mulle reissaamista vain yksi ja toinen tulossa, tuo Pariisin reissu ja tuleva Berliinin matka, joten ei, se ei kuulosta yhtään pahalta tai omituiselta. Kuulostaa ihan tavalliselta mitä aika monikin tekee, ja paljon vähemmältä mitä lähes kaikki mun tuntemani tekee.[/QUOTE]

Et siis myöskään laske Lapin reissuja reissuksi? Määränpää on kuitenkin hitsin kaukana, ja siellä ollaan useita päiviä.

Minkäikäinen lapsi? Ota mukaan, pääsee hyvin :). Ja mieskin kulkee mukana kätevästi :D

Täyttää kohta 6. Lapsi on ihan hyvä reissukaveri ja tykkää matkustaa paljon. Mun halua lähteä lapsen kanssa kahdelleen reissuun vähentää se että jos mä kadotan sen jonnekin tai jos jotain sattuu niin kaksi vanhempaa mukana on paljon parempi kuin yksi.

Täyttää kohta 6. Lapsi on ihan hyvä reissukaveri ja tykkää matkustaa paljon. Mun halua lähteä lapsen kanssa kahdelleen reissuun vähentää se että jos mä kadotan sen jonnekin tai jos jotain sattuu niin kaksi vanhempaa mukana on paljon parempi kuin yksi.

Mihin se häviäisi? Meillä ei oo koskaan ollut lähelläkään eikä ole karkaavaa tyyppiä.

Ja jos sattuu jotain, niin mun on vaikeaa kuvitella että vaikka olisimme kolmestaan niin mä vaan kävisin museoissa ym. jos lapsi on sairaana tai loukkaantunut.

Et siis myöskään laske Lapin reissuja reissuksi? Määränpää on kuitenkin hitsin kaukana, ja siellä ollaan useita päiviä.

No en laske lainkaan kotimaan matkoja varsinaiseksi reissaamiseksi vaikka kuinka ollaan yötä, enkä Tukholman tai Tallinnan risteilyä missä ollaan laivalla koko ajan, tai pari tuntia maissa ehkä. Tuo Lappi on iinä ja iinä mutta ei se mulle silti sellaista reissaamista ole "kaiken maaiilman reissuja" mitä mä sillä tarkoitan. Mä en oikeasti käsitä miten Helsingistä Tampereelle yhdeksi yöksi on jotain reissuun raahaamista! :D :D
Tuommoisia pikkureissujahan nuo Euroopan kaupunkireissut ovat, muutama päivä jossakin vähän katselemassa ja sitten kotiin.

Mihin se häviäisi? Meillä ei oo koskaan ollut lähelläkään eikä ole karkaavaa tyyppiä.

Ja jos sattuu jotain, niin mun on vaikeaa kuvitella että vaikka olisimme kolmestaan niin mä vaan kävisin museoissa ym. jos lapsi on sairaana tai loukkaantunut.

Ei tuo lapsi ole kertaakaan karannut minnekään, mutta ihmisvilinään se on muutaman kerran suosituissa nähtävyyksissä jäänyt. Ei tarvitse olla kuin yksi iso italialaisturistiryhmä ja muksu siellä keskellä niin ei sitä sieltä näe :D

Itse en laske reissuja Tampereelle ihan matkoiksi mutta kyllä Lappiin jo ihan reissaa täältä päin Suomea. Mulla oli matkakuumetta, tai siis on aina ollut mutta nyt se on vaan hävinnyt jonnekin :O Me käytiin keväällä Wienissä ja nyt syksyllä oltiin Tallinassa luksusyötä viettämässä. Pitäisi vielä lähteä Englantiin mutta mua ei huvita. Et viitsisi lähettää sitä kuumetta vähän tännekin päin?

No en laske lainkaan kotimaan matkoja varsinaiseksi reissaamiseksi vaikka kuinka ollaan yötä, enkä Tukholman tai Tallinnan risteilyä missä ollaan laivalla koko ajan, tai pari tuntia maissa ehkä. Tuo Lappi on iinä ja iinä mutta ei se mulle silti sellaista reissaamista ole "kaiken maaiilman reissuja" mitä mä sillä tarkoitan. Mä en oikeasti käsitä miten Helsingistä Tampereelle yhdeksi yöksi on jotain reissuun raahaamista! :D :D
Tuommoisia pikkureissujahan nuo Euroopan kaupunkireissut ovat, muutama päivä jossakin vähän katselemassa ja sitten kotiin.

No, mä kyllä lasken, ja luulen että kyllä suurin osa ihmisistä laskee risteilyt (toisessa maissa kait jotain 4 h ja toisessa oliko se 7 h) ja myös 200 km:n päähän menot reissuiksi + 1000 kmn päähän menon Lappiin :). Tai muumimaailmareissut, olihan täälläkin kesällä ketjuja "mihin reissuun meette kesällä" ja aika monen vastaus oli muumimaailmaa ja ruotsin risteilyä :)

Se ei mustakaan ole mitään "raahaamista" vaan kivaa arjen pristystä.

Meillä on suunnitteilla 2 viikon reissu Goalle kolmestaan 2012 kun meillä on 10 v hääpäivä. Voin vaan kuvitella miten näiden nyt jo shokissa olevien arvostelijoiden pikku päät sauhuaa, kun kuulee tuosta :). Luultavasti mennään ihan pakettimatkalle johonkin Keski- tai Pohjois-Goan lomakohteeseen.

Tyttö on käynyt myös Kiinassa (käytiin kun tyttö oli noin 1 v ja saatiin joku matkalahjakortti arvonnasta ja mentiin Pekingiin). Tästä reissusta hän ei tietenkään itse enää muista mitään. Sen jälkeen en oo käynyt muualla kuin Euroopassa tai näillä lähireissuillla.

Ennen lasta reppumatkailtiinkin Intiassa, Afrikassa + käytiin paljon Euroopan reissuilla.

Ei tuo lapsi ole kertaakaan karannut minnekään, mutta ihmisvilinään se on muutaman kerran suosituissa nähtävyyksissä jäänyt. Ei tarvitse olla kuin yksi iso italialaisturistiryhmä ja muksu siellä keskellä niin ei sitä sieltä näe :D

Meillä on noissa tilanteissa aika takiainen, mm. Louvressa kovassa tungoksessa ja muuallakin ei kyllä päästänyt mua silmistään niin että saa tulla melkoinen italialainen joukko siihen väliin :).

Itse en laske reissuja Tampereelle ihan matkoiksi mutta kyllä Lappiin jo ihan reissaa täältä päin Suomea. Mulla oli matkakuumetta, tai siis on aina ollut mutta nyt se on vaan hävinnyt jonnekin :O Me käytiin keväällä Wienissä ja nyt syksyllä oltiin Tallinassa luksusyötä viettämässä. Pitäisi vielä lähteä Englantiin mutta mua ei huvita. Et viitsisi lähettää sitä kuumetta vähän tännekin päin?

Miksi ei huvita? Sanoin tässä yksi ilta miehelle, että olisi kiva joskus viettää kesälomasta vaikka 3 viikkoa niin että kolutaan Iso-Britanniaa, kun sielläkin on niin montaa erilaista mestaa ja tunnelmaa ihan rantalomasta suurkaupunkiin ja linnoihin.

Mies haluaa olla siellä mökillä ainakin 2 viikkoa... no on sekin ok jos on hyvä sää.

Meillä on noissa tilanteissa aika takiainen, mm. Louvressa kovassa tungoksessa ja muuallakin ei kyllä päästänyt mua silmistään niin että saa tulla melkoinen italialainen joukko siihen väliin :).

Meidän lapsi on vähän erilainen. Takiainen ei ole se sana jollaiseksi mä sitä ensimmäisenä sanoisin eikä sen silmät ole vain äidille :D Jos se näkee jotain omasta mielestään mielenkiintoista niin se menee sitä katsomaan.

Miksi ei huvita? Sanoin tässä yksi ilta miehelle, että olisi kiva joskus viettää kesälomasta vaikka 3 viikkoa niin että kolutaan Iso-Britanniaa, kun sielläkin on niin montaa erilaista mestaa ja tunnelmaa ihan rantalomasta suurkaupunkiin ja linnoihin.

Mies haluaa olla siellä mökillä ainakin 2 viikkoa... no on sekin ok jos on hyvä sää.

Mä olen raskaana ja väsynyt ja voin huonosti, ehkä se vaikuttaa siihen että ei huvita? Me mentäisiin käymään Walesissa yhdessä pienessä rantakaupungissa. No juu, nyt kun alkaa miettiä niin onhan se aika kiva juttu =) Jos vaan saan vuodenvaihteen jälkeen luvan lentää. Sumuisia nummia ja vanhoja, vanhoja teitä ja taloja ja linnoja. Haluan, että aurinko EI paista :D Se ei ole mitään, jos siellä paistaa.

Meidän lapsi on vähän erilainen. Takiainen ei ole se sana jollaiseksi mä sitä ensimmäisenä sanoisin eikä sen silmät ole vain äidille :D Jos se näkee jotain omasta mielestään mielenkiintoista niin se menee sitä katsomaan.

Kyllä tuokin tutussa ympäristössä saattaa mennä kauaskin, eikä kyttää mua. Pystyy myös jäämään synttäreille yksin jne. Eikä oikeastaan ole ujo eikä arka, vaan kova höpöttäjä ja aika tomera neiti.

Mutta hänessä on tämä takiaispuoli ja se aktivoituu isossa ihmisjoukossa. Esim. isossa kauppakeskuksessa ihan kotioloissakin. Hän kysyi opettamatta, saako mennä katsomaan vaikka kaupan autoa (niitä kolikkoautoja kauppojen auloissa), eikä vaan mennä tohota sitä kohti, näin mä tai en mihin menee.

Mummolassa hyvin rauhallisen lähiön umpikujatien perimmäisessä talossa, jossa on ollut ehkä vähän yli vuoden pihalla yksinkin (tai naapurin vuotta vanhemman kaverin kanssa) käy ovella sanomassa mulle, että menee nyt naapurin pihaan tai saako mennä heille sisälle. Siis teki noin ilman että sanottiin että pitää sanoa tuosta. Olin sanonut vaan että autotielle ei saa mennä.

Hän ei ole koskaan eksynyt meistä mihinkään, joten jotenkin luontaista hänelle.

Mä olen raskaana ja väsynyt ja voin huonosti, ehkä se vaikuttaa siihen että ei huvita? Me mentäisiin käymään Walesissa yhdessä pienessä rantakaupungissa. No juu, nyt kun alkaa miettiä niin onhan se aika kiva juttu =) Jos vaan saan vuodenvaihteen jälkeen luvan lentää. Sumuisia nummia ja vanhoja, vanhoja teitä ja taloja ja linnoja. Haluan, että aurinko EI paista :D Se ei ole mitään, jos siellä paistaa.

Katsos nyt kun sain tartutettua :)

Ymmärrän kyllä...kun olin raskaana niin ensin oksensin kuukausia ja olin hiton kipeä. Ja väsynyt, ja jouduin vuodelepoon viimeiseksi 10 viikoksi (kohdunkaula pehmeni liikaa ja lyheni ja vauva meinasi tulla ennen aikojaan maailmaan). Eli koko raskaus oli hyvin vaikea. Ja reissut ei olleet ekana mielessä. Ja toista kertaa en halua olla raskaana.

Kyllä tuokin tutussa ympäristössä saattaa mennä kauaskin, eikä kyttää mua. Pystyy myös jäämään synttäreille yksin jne. Eikä oikeastaan ole ujo eikä arka, vaan kova höpöttäjä ja aika tomera neiti.

Mutta hänessä on tämä takiaispuoli ja se aktivoituu isossa ihmisjoukossa. Esim. isossa kauppakeskuksessa ihan kotioloissakin. Hän kysyi opettamatta, saako mennä katsomaan vaikka kaupan autoa (niitä kolikkoautoja kauppojen auloissa), eikä vaan mennä tohota sitä kohti, näin mä tai en mihin menee.

Mummolassa hyvin rauhallisen lähiön umpikujatien perimmäisessä talossa, jossa on ollut ehkä vähän yli vuoden pihalla yksinkin (tai naapurin vuotta vanhemman kaverin kanssa) käy ovella sanomassa mulle, että menee nyt naapurin pihaan tai saako mennä heille sisälle. Siis teki noin ilman että sanottiin että pitää sanoa tuosta. Olin sanonut vaan että autotielle ei saa mennä.

Hän ei ole koskaan eksynyt meistä mihinkään, joten jotenkin luontaista hänelle.

Mä lähinnä tarkoitin omalta osaltani sitä että jos lapsi reissuissa näkee esim. museossa jotain mielenkiintoista niin kyllä tuo lähtee sitä katsomaan. Yleensä se sanoo että menee katsomaan jotain, mutta saattaa lähteä katsomaan sanomatta mitään. Kai se on tolla lapsella vähän sama juttu kun mullakin että jos näkee jotain mikä herättää "wau" -tunteen niin kaikki ympärillä oleva tuntuu häviävän. Esim. viime kesänä tuo bongasi tajuttoman kokoisen ametistin (Wienin luonnonhistoriallisessa museossa) ja sinne se läks sitä ihailemaan. Ei malttanut odottaa meitä. Pitää tosin myöntää etten mä kieltänytkään sitä. Sen silmät loisti sen verran iloisesti joten annoin lapsen mennä.

Viimeksi muokattu:
Mä lähinnä tarkoitin omalta osaltani sitä että jos lapsi reissuissa näkee esim. museossa jotain mielenkiintoista niin kyllä tuo lähtee sitä katsomaan. Yleensä se sanoo että menee katsomaan jotain, mutta saattaa lähteä katsomaan sanomatta mitään. Kai se on tolla lapsella vähän sama juttu kun mullakin että jos näkee jotain mikä herättää "wau" -tunteen niin kaikki ympärillä oleva tuntuu häviävän. Esim. viime kesänä tuo bongasi tajuttoman kokoisen ametistin (Wienin luonnonhistoriallisessa museossa) ja sinne se läks sitä ihailemaan. Ei malttanut odottaa meitä. Pitää tosin myöntää etten mä kieltänytkään sitä. Sen silmät loisti sen verran iloisesti joten annoin lapsen mennä.

Meillä ei, vaan sanoisi ja ei välttämättä halua mennä noissa tungoksissa esim. Louvressa yksin katsomaan mitään, käsi kädessä koko ajan, vaikka oli innostunut, mutta pelkää että katoaa. Sama esim. Lapsimessuilla, jossa ollaan käyty vissin 3 vai 4 kertaa, ei ole koskaan juossut mihinkään, jos en tullut mukaan ja jos ei tarkkaan tiedä missä olen.

Kysyin viime keväänä siitä, niin sanoi esim. siellä Pariisissa että jos eksyn, en osaa sanoa kellekään että haen äitiä kun en osaa ranskaa... Laitoin kyllä puseroon taakse tarran, jossa luki ranskaksi että nimeni on X. X, olen Suomesta, olen täällä äidin kanssa, äidin nimi on X X ja puhelinnumero on +358xxxxxxx . Samaan tyyliin kuin Lapsimessuilla on ne nimilaput.

Kysyin viime keväänä siitä, niin sanoi esim. siellä Pariisissa että jos eksyn, en osaa sanoa kellekään että haen äitiä kun en osaa ranskaa... Laitoin kyllä puseroon taakse tarran, jossa luki ranskaksi että nimeni on X. X, olen Suomesta, olen täällä äidin kanssa, äidin nimi on X X ja puhelinnumero on +358xxxxxxx . Samaan tyyliin kuin Lapsimessuilla on ne nimilaput.

Mä olen laittanut lapseen varmuuden vuoksi matkalaukkuihin laitettavia osoiteläpysköjä... :D Onneksi ei ole kukaan vielä ottanut yhteyttä sen perusteella.

Yhteistyössä