Mulle tarjottiin vakityötä... Mutta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaana

Vieras
MUTTA...
Eli olen hoitovapaalla toisesta vakiduunista hoitopuolelta, mutta heitin pienen keikan tässä vuoden lopussa yhdessä työmaaruokalassa ja nyt se emäntä soitti ja tarjos vakipaikkaa. Ihan hieno homma ja ihme sinänsä nykypäivänä, mutta kun nuo keittiöpuolen työt on aika alipalkattuja ja toiseksi, tää työmaa sijaitsee 30km päässä... :/ Eli työmatkakustannukset nousee ja työaika aikaistuu ( aamuvuoro alkaa jo 6 jälkeen )...

Mun tekis mieli vähän palata vanhaan duuniin takaisin, koska nykyisessä paikassa on niin sopimattomat työajat ( vuorokausi töitä ja kaksi vapaata ) varsinkin tällaselle pienen lapsen äidille. Olen kyllä kattonut muita hoitoalan töitä, mutta kaikki ne on kanssa 3-vuoroa ja mä olen siihen yökuhkimiseen jo niiiiiiin kyllästynyt ( tehnyt sitä nykyisessä vakipaikassani jo 7 vuotta - aluksi 5 vuotta PELKKÄÄ yötä ), että alan vaihto kutkuttaa äärettömästi. Mulla on kyllä koulutus tuonne kokkipuolellekin, mutta tuo palkka tökkii, joka on moooonta sataa euroa vähemmän kun nykyisessä paikassa ja sitten lähtee vielä päivähoitomaksut rullamaan.... Eli tulot tippuis ihan rytisemällä, mutta yötyö ja viikonlopputyö loppuis.

Äääähhhh... Mä en osaa päättää...

Mitäs mieltä ootte, kannattaako alkaa... Oma järki sanoo, että rahallisesti ei, mutta sitten taas, kun tuo nykyinen homma ei tule kysymykseen työvuorojen takia.

Itse olen sitä mieltä, ettei kaikkia ratkaisuja voi tehdä rahan mukaan. Ja tottahan se on että vaihtelu yleensä virkistää... Itse kai lähtisin tilanteessasi kokeilemaan onneani uudessa paikassa.

Itsekin inhoan yövuoroja, ja paikkaa vaihdankin kesään mennessä. Vaikka tulot pienenevät.

Mä olen ollut kksi vuotta työssä mistä saan käteeni muutaman kympin kuussa enemmän kuin päivärahaa työttömänä ollessa.
Kuitenkin otin työn vastaan koska se on osapäiväinen ja helpotti lasten kannalta tilannetta.Ei tarvi ekaluokkalaisen olla yhtään yksin kotona.
Eihän se rahan takiaa motivoi mutta joskus on pakko ajatella sitä käytännön toimivuutta sen rahan sijaan.

Yhteistyössä