multa on nyt hiljattain kaksi ihmistä kysynyt et oonko raskaana...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja läskikö??
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

läskikö??

Vieras
ja en todellakaan ole ja mua loukkaa ihan kamalasti.
oon 175cm pitkä ja painan 75kg, mut oikeasti mun maha näyttää aina välillä siltä kun olisin raskaana ja mä en voi sille mitään!! lenkkeilen päivittäin ja teen fyysistä työtä, syön normaalisti ja paljon salaattia ja vihanneksia ja hedelmiä.
silti mun vatsa on välillä ihan pinkeä ja turvonnut ja en yhtään ihmettele et ihmiset kuvittelee mun olevan raskaana, mut silti se loukkaa....
mitä tälle mahalle vois tehdä et saisin sen litteäksi??!!
mun selällä ei mitään vatsalihaksia tehdä... :( hoidan työkseni lapsia ja nostelen paljon ja mun selkä menee tosi helposti jumiin.
mä en halua enää näyttää tältä :( :( :(

vatsalihasliikkeeitä on vaikka minkälaisia. Useammat niistä on semmoisia, ettei pitäis kyllä selkää häiritä. Ja samalla, kun treenaa vatsaa, pitää myös treenata sitten selkälihaksiakin. Tekee varmaan ihan hyvää niille jumiutumisillekin. Mee johonkin salille, niin saat asiantuntevan opastuksen ja ohjelman.

Ja sit toinen näkökulma. Oisko sun ruokavaliossa jotain, mika voi aiheuttaa vatsan turpoilua? Selviäiskö ruokapäiväkirjaa pitämällä?

Minulla on kanssa semmoinen pallomaha. Olen 165cm ja painan sellaiset 62kg. Minulla on jopa vatsalihakset hyvässä kunnossa. Mutta silti se maha on välillä kuin koripallo. Olen kokeillut vhh:ta, ei auttanut. Lisäksi vatsa on vielä kipeäkin. Nyt olen raskaana ja ongelma on entisestään pahentunut. Aikaisemmin vatsa ei sentään joka päivä ollut pallo, nyt on. Olen vasta rv:llä 12, mutta vatsasta sitä ei uskoisi :(

mites se meni... syö aktivia niin se poistaa turvotusta. sori oli ihan pakko.

kuten jo joku kirjoittikin, niin vatsalihas liikkeitä on monenlaisia. varaa vaikka aika tk:n fysioterapeutille ja katsotte yhdessä liikkeitä jotka sopii sinun selälle. uinti on muuten myös hyvä, rasittaa kaikkia lihaksia.

Yhteistyössä