Multa tilattiin tarjottavat juhliin, ja nyt niitä ei tarvitakaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras55
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras55

Vieras
Mitäs tässä nyt tehtäis..
Huomiselle 2 täytekakkua, 2 isoa voileipäkakkua, pikkuleipiä kahta sorttia ja suolaista piirakkaa. Mä oon aamusta jo aloittanut, täytekakut kuorruttamista vaille valmiit, muut valmiina.
Ja äsken soitettiin että juhlat peruuntuivat sairastumisen vuoksi.
Eikä siinä mitään, sen kyllä ymmärtää. Tilaaja oli nämä tarjottavat maksanut etukäteen ja haluaa nyt rahansa takaisin, kaikki, jokaista centtiä myöden.
Mulla on mennyt tässä koko päivä näitä tehdessä. Ja lisäksi mun pitäisi keksiä, mitä näille leipomuksille teen, tilaaja ei niitä ota kun hänellä ei nyt olekaan niille käyttöä. Eikä tässä kukaan tuttukaan huomenna juhli mitään. Piirakat nyt menee vaikka pakastimeen ja pikkuleivät säilyy jonkin aikaa, mutta nuo kakut..

Mutta niin tuo, että pitäisikö mun nyt ihan kaikki rahat antaa takaisin? Kovan työn olen kuitenkin tehnyt.

Ja ihan kotona leivon. Koulutus mulla siihen hommaan on, joten jälki on siistiä ja hyvää, maut myös.
Mutta ei siis mitään yritystä mulla ole.

Ei todellakaan tartte palauttaa rahaa. Oot ainekset hankkinu ja tehny päivän työtä noiden eteen. Ja syytön olet sairastumiseen. Ens kerralla vois kuitenkin erikseen sopia, mitä tehdään jos peruutus tulee alle vuorokauden sisällä toimituksesta. Vie sille ne leipomukset, keksiköön ite mitä niille tekee, pakastaa vai mitä. Aika törkeää edes vaatia palautusta... :mad:

Et tietenkään palauta rahoja.
Olet ostanut raaka-aineet ja käyttänyt aikaasi tuohon, joten rahat ovat sinun.

onko tämä tilaaja sukulaisesi tai onko joku vieraampi tyyppi.

• Tykkää
Reactions: Kumma
Laitat roskiin. Niin ne tekisi leipomossakin. Se mitä asiakas tuotteellaan tekee tai on tekemättä, on kyllä leipojalle täysin tois'arvoista. Sä olet leiponut maksua vastaan, joten asiakas tunkekoot kakkunsa hanuriin, jättäkööt noutamatta tai syöttäkööt sen koiralleen... ihan sama.

• Tykkää
Sinä olet ostanut aineet ja tehnyt työsi. Rahoja ei siis tarvitse palauttaa. Ilmoita tilaajalle, että voi tulla hakemaan tuotteet pois ja saa puuttuvan koristelun verran hyvitystä tuotteista. Jos tilaaja ei hae ruokia, niin sitten teet niillä mitä lystää.

Ei kaupasta ostettuja tarjottaviakaan voi palauttaa, jos joku sairastuu.

• Tykkää
Et palauta yhtään rahaa. Sä ostit tarpeet ja teit tilatut tarjottavat, ei oo sun vika että juhlat peruuntui.

Jos hän olisi ne itse ostanut ja valmistanut, nii samanlaillahan se raha olisi mennyt "hukkaan". Viet hänelle ne kakut ja paakelit. Kysy täytekakusta haluaako koristeltuna, koska ilman koristeitahan senkin pystyisi vielä pakastaa paremmin mitä koristeltuna..

Välithän tuon kanssa menee, mutta se ei ole sinun syy.

Ja muista ny sekin, että kaikkea sitä liikkuukin ihmisten päässä.. Janicaa on nyt vaan saattanu alkaa kiukuttaa aamulla, eikä jaksa siivota, ja rahatkin ryyppäs eilen, nii valehtelee että pikku adeliina on nyt ripulissa niin pitää juhlat perua

Olin sen ensimmäisen puhelun jälkeen kyllä ihan puulla päähän löyty.
Mutta nyt soitin takaisin ja sovittiin, että hän ottaa ne piirakat ja pikkuleivät ja mä hyvitän niistä raaka-aineiden hinnan.

Olisin kai voinut pitää rahat kokonaan, mutta ei luonto anna periksi.. Hölmö minä.
Mutta jatkossa pitää kyllä sopia jo etukäteen, että miten homma menee jos peruutus tulee edellisenä päivänä.
Näin isoja tilauksia harvemmin onneksi tulee. Tässä joutui mies ja lapsetkin lähtemään päiväksi evakkoon :D

Mutta nyt soitin takaisin ja sovittiin, että hän ottaa ne piirakat ja pikkuleivät ja mä hyvitän niistä raaka-aineiden hinnan.

Olisin kai voinut pitää rahat kokonaan, mutta ei luonto anna periksi.. Hölmö minä.
Mutta jatkossa pitää kyllä sopia jo etukäteen, että miten homma menee jos peruutus tulee edellisenä päivänä.
Näin isoja tilauksia harvemmin onneksi tulee. Tässä joutui mies ja lapsetkin lähtemään päiväksi evakkoon :D

No et oo tosissas? Maksoit siis kakut omasta pussista ja annoit kakut tilaajalle? Ei niin mitään järkeä anteeksi vaan.

Miksi ihmeessä sä ne raaka-aineet nyt hyvität!? :D Nyt vaan sanot, että ei tunnu reilulta, että joudut maksumieheksi. Mieti nyt, tollanen alistuminen on vaan hölmöä vaikka ilmeisesti sussa on vähän vikaa siinä, että olet liian kiltti ja sitten kadut? Voit edelleen perua puheesi, kertoa vaikka että aloit miettiä asiaa jne, et halua maksaa niitä omasta pussistasi.

Musta ootte vähä hassuja molemmat. Tilaaja on taukki kun vaatii yhtään mitään rahoja takaisin ja sä kun hyvität yhtään mitään. Olisit vain toimittanut tilatut tuotteet ja antanut tilaajan hoitaa loput. Olisin vieny oven taa ne jos ei olisi tilaaja niitä luvannut ottaa.

No eeeeiiih (n) MIKSI?? Eihän tuossa ole järjenhiventä! Anteeksi vain.

No et oo tosissas? Maksoit siis kakut omasta pussista ja annoit kakut tilaajalle? Ei niin mitään järkeä anteeksi vaan.

Ei. Hän ottaa piirakat ja pikkuleivät, niistä otan tekopalkan mutta tulen niiden raaka-ainekuluissa vastaan. Täytekakut ja voileipäkakut tuli kaikkinensa hänen maksettavakseen ja ne jäi mulle.

Eli hänelle palautuu muutama kymppi, mulle jää liki 200.

Kysymys kuuluu: Miksi ihmeessä pitäisi hyvittää yhtään mitään? Kilttejä hyväksikäytetään surutta, ja jo on liian kiltti, ei kannata alkaa yrittäjäksi. Lisäksi niin, en usko mihinkään äkkisairastumiseen. Sen sijaan on voinut tulla muita suunntelmia, kuten ulkomaanmatka.

Ei. Hän ottaa piirakat ja pikkuleivät, niistä otan tekopalkan mutta tulen niiden raaka-ainekuluissa vastaan. Täytekakut ja voileipäkakut tuli kaikkinensa hänen maksettavakseen ja ne jäi mulle.

Eli hänelle palautuu muutama kymppi, mulle jää liki 200.

Ihan hyvältähän tuo kuulostaa, vaikka munkaan mielestä ei oo oikein, että sun tarttee palauttaa mitään rahaa. Muutama kymppi nyt on kumminkin vaan muutama kymppi ja 200 on hyvästi rahaa.

Yhteistyössä