mummi on peloissaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja anneli 50
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

anneli 50

Uusi jäsen
01.07.2008
1
0
1

Hei,
Meille on syntynyt lapsenlapsi kolmeviikkoa sitten.
Jo juhannukseksi minua kysyttiin lapsenvahdiksi,mutta olin kipeänä kuumeessa pyyntö uusiutui taas mitä teen olen just selviämässä burn outista.

Niin, ja eikös kolmeviikkoinen vauva ole vielä aika pieni hoitoon? Anteeksi jos joku suuttuu tästä, mutta mä en antais niin pientä mihinkään hoitoon vielä.

Kieltäydy jos tuntuu, että et jaksa. Voithan sanoa ihan rehellisesti tilanteestasi.

Siis minkäpituisesta hoitoavusta on kyse? Onko tuore äiti huonossa kunnossa synnytyksen jäljiltä ja tarvitsee siksi apua? Voisitko mennä heidän luokseen kyläilemään ja pienesti auttamaan vaikka ruuanlaitossa? Onhan 3 viikkoinen vauva tosi pieni vielä annettavaksi hoitoon vieraalle, vaikkakin mummi kyseessä ja ymmärrän hyvin miksi sinua pelottaa. Hiukan vanhempaa vauvaa onkin sitten jo helpompi käsitelläkin.
Kerro vauvan vanhemmille omasta voinnistasi ja voimavaroistasi.

Käske pyytää soskusta apua ja miettiä seuraavan lapsen hankintaa hyvin pitkään!
Anteeksi vaan, mutta en koskaan pyytäisi tuollaista äidiltäni joka on selviämässä burn outista |O Voimia :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja anneli 50:
Hei,
Meille on syntynyt lapsenlapsi kolmeviikkoa sitten.
Jo juhannukseksi minua kysyttiin lapsenvahdiksi,mutta olin kipeänä kuumeessa pyyntö uusiutui taas mitä teen olen just selviämässä burn outista.

Siis syntynyt kolme viikkoa sitten ja jo juhannukseksi pyydettiin vahdiksi.? Ihanko todella olisi pitänyt mennä lapsenvahdiksi yksi viikkoiselle vauvalle? Mitä se äiti olisi silloin tehnyt?
Olisiko ollut pitkästäkin hoitoajasta kyse?

Tuon ikäinen vauva ei kuulu vieraan hoitoon.Isovanhempien ei tarvi lapsenlapsiaan hoitaa jos eivät halua/pysty.Ei meilläkään isovanhemmat hoida tai edes näe lapsenlapsiaan kun ei huvita.

Riippuen avun tarpeesta.
jos äiti tarvitsee hoitajaa siksi että saisi vaikka nukuttua niin menisin (jos isä ei töiltään ole saatavilla)
Toisaalta voisin olla niin itsekäs, että kieltäytyisin oman terveyden nojalla ja lupailisin hoitaa kunnes olen saanut itseni täysin kuntoon.

Yhteistyössä