mummolla jossa sinut haukutaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja paskamarja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

paskamarja

Vieras
antaisitko lapsen ex anoppilaan, jossa odottaa exän perhe (sisrukset ja mummot) ja jossa sinusta ei pidetä ja sinua hakutaan...?

exän perhe haluaa pitää lapsele "toisen joulun" ja minun nimeni on kirosana siellä...tuntuu itse kurjalta antaa lapsi paikkaan jossa opetetaan eriarvoisuutta eikä kunnioiteta omia kasvatus periatteeitani uhmaikäisen kanssa...seuraavat päivät on odotettavissa lapselta seinille hyppimistä.

entä olisitko odottanut ex anopilta anteeksi pyyntöä jos hän olisi pari päivää sitten haukkunut sinut ja ilmoittanut ettei halua olla enään tekemisissä...
näin kävi ja olisi ollut mukava kuulla anteeksi pyyntö ennen tätä heidän "toista joulua".....

oikeestaan sä et pysty kieltämään lapses menoa... yleensä exät on aina "vihollisia", tosin on varmasti poikkeuksiakin...
mutta jos lapsesi on sen ikäinen että ymmärtää, selitä tilanne ihan asiallisesti, mutta älä sää sorru haukkumiseen... :hug:

Vaikea juttu. Mä olen monasti näiden 16 vuoden aikana ollut eri mieltä exän ja exän suvun tavoista, mutta koska en edes yritä olla isä pojalleni, annan exän olla sellainen isä kuin haluaa olla. Ja ihan hyvä isä exä onkin, aluksi ei niinkään hyvä, mutta jo yli 10 vuotta oikein hyvä. Exän vanhemmilla on ihan erilaiset arvot kuin mulla. He ovat jehovantodistajia ja minä taas isänmaallinen pakanauskovainen. Junnu on tavis evlut. Exän vanhemmat olivat yli 10 vuotta - omasta halustaan - pois junnun elämästä. Uskon kuitenkin, että olisin kyennyt yhdistämään lapsen mielessä kolme erilaista maailmaa.

no en ehkä antaisi, mutta varmaan pakko olisi. ikävä tilanne, mutta meitä on moneen junaan. tuollaiset "toiset joulut" on heidän mielestään varmaan sinun jouluasi parempi...

En tietenkään antaisi - keksisin että ollaan just silloin matkoilla. Anoppiin en ole pitänyt yhteyttä puoleen vuoteen just tuon haukkumisen takia, katson ettei mulla ole mitään velvoitetta pitää sellaisia ihmisiä lähipiirissä.

isän kyvyssä olla isä ei ole vikaa, mutta tämä ex anoppi ja hänen sisarukset ovat erimaata...kaikki meidän kasvatusperiaateet ovat huonoja ja aina ollaan pätemässä. sisaruksilla ei ole lapsia, mutta silti neuvotaan kuinka pitäisi tehdä. minua arvostellaan ja haukutaan...heidän takiaan suhteemmekkin kariutui...

ja ex mies ei heille sano vastaan...

jos minä sanon ex anopille tai exän sisaruksille vastaan saan kasan uhkaus soittoja ja haukkuja....ja silloin kärsii myös isän ja lapsen suhde koska tämä vaikuttaa myös isän käytökseen...mielestäni heidän perhe on hyvin narsistinen...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
isän kyvyssä olla isä ei ole vikaa, mutta tämä ex anoppi ja hänen sisarukset ovat erimaata...kaikki meidän kasvatusperiaateet ovat huonoja ja aina ollaan pätemässä. sisaruksilla ei ole lapsia, mutta silti neuvotaan kuinka pitäisi tehdä. minua arvostellaan ja haukutaan...heidän takiaan suhteemmekkin kariutui...

ja ex mies ei heille sano vastaan...
Uhmiksen kanssa tilannen on varmasti haastava. Mutta itse en lähtisi hankaloittamaan oman lapseni ja hänen isän puolen isovanhempiensa välistä yhteydenpitoa. Tosin mä en ole ollut ehdoton lasten kanssa olemisessa myöskään omien vanhempieni kohdalla. Meillä kun on ollut jo sukupolvesta toiseen sellainen tapa, että kotona kodin tavalla ja mummolassa mummolan tavalla.

No sitten älä anna, jos ei lapsen kuuluisi olla isällään.
Sun ei tarvitse olla yhteydessä kuin lapsen isään. Älä vastaa puhelimeen yms. jos kerran eivät osaa käyttäytyä. Katkaiset välit tyystin heihin, niin ei tarvitse pahaa mieltä kärsiä.

Yhteistyössä