mun ainoa toive olis, et joskus olis ruoka odottamassa kun tulen kotiin.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pirttihirmu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pirttihirmu

Vieras
tänään taas tulin 2 tuntia miehen jälkeen kotiin ja se ei ollu tehnyt mitään, odottanu vaan et mä tulisin ja tekisin jotain. siihen tuli NYT stoppi. mä en ole mikään hovikokki. sit se vetoo siihen ettei osaa, mut sitä ei myöskään kiinnosta opetella. ilmoitin sille juuri äsken, et vois alkaa kiinnostaan et mä teen tästälähin ruuan vaan lapselle :xmas:
sain heti alkaa imuroimaan ja pyykkään kun tulin kotiin, mies oli torkkunut 2h sohvalla.. sanoin että et sit viittiny mitää tehdä, niin ei oo pyydetty.
meni muuten pyykkiin vaan omat ja lapsen vaatteet :saint:

sanokaa vaan lapselliseks, mutta nyt loppui palvelu tässä pirtissä!!

Toi on niin ärsyttävää..
Meillä yksi "hyvä" syy on se ettei tiennyt mitä olen ajatellut ruoaksi siksi päivää.

Jos erikseen en sano että ruoka siihen ja siihen kellonaikaan valmiina niin ei ole.
Ärsyttävää on myös se että myös viikonloppuisin on mun tehtävä pitää aikatauluista kiinni vaikka mieskin tasan tarkkaan tietää mihin aikaan meillä syödään.
:kieh:

meillä tää on mennyt tähän, koska 2vuotta olin kotona lapsen kanssa ja tottakai silloin siivosin ja tein ruuan, mutta nyt kun olen vuoden ollut työelämässä ja sata kertaa sanonut, et EI OLE SAMA ASIA ENÄÄ KUN SE, ETTÄ OLIN KOTONA. mutta ei mee puhe perille.
josko sitten näin vaikeemman kautta.

tutulta kuulostaa. Nyt meillä tilanne se, että mies tekee pitempää päivää ja mä lyhempää ihan sen takia, että ehdin hoitaa kodinkin. :/ muuten meillä olis joka päivä purkkihernekeittoa tai kotipizzaa.

Ottakaas rouvat huomioon myös se että jos olette normaalisti niitä talouksienne päällepäsmäreitä ja niitä jotka aina huolehtii kaikesta, ei mies välttämättä "uskalla" puuttua asioihin.. Ja jos muiksi päiviksi on "suunnitelmat"tarkkaan laadittuna, niin mistäs se ukko tietää että se kyseiseltä päivältä puuttuu, jos ette asiasta ole keskustellut...

Alkuperäinen kirjoittaja pirttihirmu:
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Taitaa olla ainoa keino se, että teet ruuan edellisenä päivänä valmiiksi. :whistle:

en mä jaksa enää alkaa kokkaileen tähän aikaan pitkän päivän jälkeen..

totta tuokin, mutta sama kai se laittaako ruuan heti kun tulee töistä vai syömisen jälkeen. Meillä on se ongelma, että valmiiksi tehty ruoka menee helposti perheen välipalaksi tai iltapalaksi, jos siihen ei erikseen laita lappua: HUOMISEKSI, EI SAA SYÖDÄ TÄNÄÄN.

Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:
Taitaa olla ainoa keino se, että teet ruuan edellisenä päivänä valmiiksi. :whistle:

en mä jaksa enää alkaa kokkaileen tähän aikaan pitkän päivän jälkeen..

totta tuokin, mutta sama kai se laittaako ruuan heti kun tulee töistä vai syömisen jälkeen. Meillä on se ongelma, että valmiiksi tehty ruoka menee helposti perheen välipalaksi tai iltapalaksi, jos siihen ei erikseen laita lappua: HUOMISEKSI, EI SAA SYÖDÄ TÄNÄÄN.

ja jos vaikka tekisi kahdeksi päiväksi ruokaa kerralla niin saa joka toinen päivä ruuanlaitosta vapaata. Esim. uuniruokia samalla pari vuokaa...

Mä taas kiukuttelin kun ukko ei koskaan: laita vaatteita pesuun/laitakuivuun/viikkaa, tee ruokaa, siivoa muuta kuin vihaisena jolloin menee kaikki roskiin. Aina vaan tulee vastauksesksi kohta ja mä huilaan nyt.. Olen onneksi (?) vielä opiskelija eikä tilanne aina niin kamala ole, mut kohta alkaa työt myös...

Ja tätä on kestänyt jo 11v, mutta itse kai olen tilanteen antanut tapahtua :(

jos vaikka tekisi kahdeksi päiväksi ruokaa kerralla niin saa joka toinen päivä ruuanlaitosta vapaata. Esim. uuniruokia samalla pari vuokaa...

Tuli muuten tosi hyvää lasagnea kun tein palstan ohjeen mukaan. Samalla kun tekee lasagnea, tekee yhden vuuallisen ylimääräistä. Paistamisen sijaan laittaa sen pakastimeen ja syömistä edellisenä iltana ottaa sulamaan jääkaappiin. Sitten vaan uuniin paistumaan. :p

mikähän siinä on, että vaikka tekisin 2 vuuallista lasagnee (uuniin ei mahdu kun 1 vuoka kerrallaan :D) niin ne on syöty ennenkun ehtii pakkaseen.. sama kaiken muun kohdalla. meillä mies syö kun hevonen ja kuluttaa aivan älyttömästi, tarvis hankkia jotkut suurkeittiökattilat yms et jäis jotain pakastimeen laitettavaks... :ashamed:

mikähän siinä on, että vaikka tekisin 2 vuuallista lasagnee (uuniin ei mahdu kun 1 vuoka kerrallaan :D) niin ne on syöty ennenkun ehtii pakkaseen.. sama kaiken muun kohdalla. meillä mies syö kun hevonen ja kuluttaa aivan älyttömästi, tarvis hankkia jotkut suurkeittiökattilat yms et jäis jotain pakastimeen laitettavaks... :ashamed:

Juuri tuosta syystä olikin mainio pakastaa lasagne raakana =)

Yhteistyössä