Mun elämä ei ole ikinä ennen ollut näin tylsää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Meidän nuorin lapsi on nyt 6kk. Isommat jo koululaisia. Taidan olla liian vanha tähän kaikkeen, 36v.

Vauva valvoo myöhään. Äsken sain nukkumaan. Mies ei saa häntä nukahtamaan. Muuten kyllä hoitaa jos ei ole työmatkalla.

Olemme juuri muuttaneet uudelle paikkakunnalle ja kaverit ovat kaukana. Käyn vauvan kanssa jumpassa ja siellä vähän ehdin juttelemaan muille äideille. Se piristää. Kavereiden luokse en voi ajaa, kun vauva huutaa lähes aina autossa. Ei auta mikään. Yleensä pysähdymme vähän väliä jos jonnekin menemme. Ei enää jaksa lähteä. Reissuilla myös vauvan rytmi menee aina sekaisin. Ei nuku, ei syö, itkee vaan. Yksin en voi pitkäksi aikaa pois kotoa lähteä, kun imetän. Olen yrittänyt lopettaa, mutta vauva ei huoli korviketta. Soseita syö huonosti.

Yöt meillä menee myös tosi huonosti. Pikkuinen heräilee tunnin kahden välein enkä saa itse kovin hyvin nukuttua. Osittain kaikki tämä ketutus johtuu varmasti vähistä yöunista.

Miehen kanssa voin jutella ongelmistani, mutta ei tunnu mikään piristävän. Shoppailemaankaan en voi mennä, kun vauva huutaa kaupassa tai jos jätän kotiin niin kaupassa ehdin olemaan reilun tunnin, kun matkat vie aikaa. Lähisiwa ei paljoa piristä.

En tiedä olenko masentumassa vai mitä tämä on. Ennen oli vauva-ajat ihanaa aikaa, kun kävimme kylässä, meillä kävi kavereita, shoppailimme jne. Nyt menee vauvan kanssa vähän paremmin päivä, kun pysyy vaan kotona.

Vauva on kaikin puolin ihana, mutta niin hankala, niin hankala.

Mulla on 7v, 5v. ja 6kk lapset. Elämä oli melko helppoo ennen tätä viimestä kun keskimmäinen on noinkin iso. Meidän vauva on melko helppo, toisin kun kaks ensimmäistä oli. Kyllä oon hilti huomannut että masentuminen on tosi helppoo. Meidän pikkuneiti kans syö monta kertaa yössä. Ootko muuten antanut illalla puuroo? Oon huomannut että se vähän auttaa öitä jos syöttää vauvalle kunnolla jotain kiinteetä illalla.

[QUOTE="mä vaan";22991581]Mulla on 7v, 5v. ja 6kk lapset. Elämä oli melko helppoo ennen tätä viimestä kun keskimmäinen on noinkin iso. Meidän vauva on melko helppo, toisin kun kaks ensimmäistä oli. Kyllä oon hilti huomannut että masentuminen on tosi helppoo. Meidän pikkuneiti kans syö monta kertaa yössä. Ootko muuten antanut illalla puuroo? Oon huomannut että se vähän auttaa öitä jos syöttää vauvalle kunnolla jotain kiinteetä illalla.[/QUOTE]

Annan illalla 23.00 aikaan perunaa,kanaa,riisiä,porkkanaa,makaronia tms tuhtia. Ei auta. Mitään viljatuotteita missään muodossa ei huoli.

[QUOTE="vieras";22991633]Annan illalla 23.00 aikaan perunaa,kanaa,riisiä,porkkanaa,makaronia tms tuhtia. Ei auta. Mitään viljatuotteita missään muodossa ei huoli.[/QUOTE]
Niin ja syö purkillisen vielä illalla ja sen jälkeen imetän.

Vähän aikaa kun vielä jaksat niin vauvasta tulee taapero. Ja siitä sitten lapsi jne. Ei ne huolet tietenkään poistu, mutta muuttuu, ja vähän isomman kanssa pääsee sitten jo helpommin liikkeelle. Entäs jos aloittaisit jonkun uuden harrastuksen, taidon tms, siis mitä voit tehdä ihan vaan kotona ollessasi, piristäisi varmasti, varsinkin kun huomaat edistyväsi siinä.

[QUOTE="hmm";22991653]Vähän aikaa kun vielä jaksat niin vauvasta tulee taapero. Ja siitä sitten lapsi jne. Ei ne huolet tietenkään poistu, mutta muuttuu, ja vähän isomman kanssa pääsee sitten jo helpommin liikkeelle. Entäs jos aloittaisit jonkun uuden harrastuksen, taidon tms, siis mitä voit tehdä ihan vaan kotona ollessasi, piristäisi varmasti, varsinkin kun huomaat edistyväsi siinä.[/QUOTE]

Tossa oli ideaa. =) Mitäs sitä keksisi?

[QUOTE="vieras";22991663]Tossa oli ideaa. =) Mitäs sitä keksisi?[/QUOTE]

No nyt vaan alat miettiä että mikä sua kiinnostaa, käsityöt, liikunta, taiteet, tieteet, musiikki... Kaikenlaiseen löytyy tosi paljon ohjeita netistä ja/tai videoita ja kirjoja itseopiskeluun. Harrastus vie helposti mennessään kun sen saa alkuun ja innostuu :)

Yhteistyössä