Mun "hoitoon" tuli lapsi.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja puinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

puinen

Vieras
Siis mun hoitoon, joka en oikeastaan koskaan ole ollut lasten kanssa tekemisissä.
Lapsi tiiraili mua epäluulosen näkösenä tuolin takaa ja ensilauseekseen totesi; "en syä." Ei tartte, vastasin ja ajattelin ettei kai vuorokaudessa nälkään kuole. Sitten sanoi; "ei nuku." Ok, ei tartte, vastasin ja ajattelin että ei kai vuorokaudessa unenpuutteeseen kuole.
Laitoin tulet takkaan ja itselleni ruuan. Kävi niin että lapsi söi ruuastani 3neljäsosaa ja jouduin laittamaan itelle toisen lautasellisen. Sit lapsi halusi laittaa puita takkaan ja sen ääressä söimme jäätelöä.
Kiusaannuin kun lapsi halusi kanssani suihkuun illalla, mut hän ei näyttänyt kiusaantuvan yhtään. Suihkusaippuoista tuli hyvä leikki.
Jouduin lukemaan hänelle jääkiekosta kertovaa kirjaa. Sitten hän ilmoitti; "nukkumaan." Meni hänelle petaamaani petiin, ja aamuyöstä heräsin siihen kun hän tuhisi vieressäni, +10 nallea. Nukuimme aamukymmeneen kuin possut.
Oli mukava, aika valaiseva vuorokausi. Ei tuo lapsi mikään avaruusolio olekkaan, ihan kivahan hän on.

Miksi kertomani kokemus ei voi olla totta? Miksi provoaisin?
Sain vielä näin jälkeenpäin "piirustuksen" kai jonkinlaiseksi kiitokseksi. Piirustuksessa "kuvataan" niitä asioita mitä täällä teimme. Kaksi hymynaamaa on minusta kivoin kohta tuossa saamassani teoksessa. Piirustus on ainoa asia mikä koristaa jääkaappini ovea. Mut joku on varmaan vähän auttanut piirtämään, luulisin.

Yhteistyössä