Mun karppisyömiset oli eilen tällaiset, mitä mieltä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äitivm79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äitivm79

Vieras
Aamupala: kahden munan munakas, juustolla ja muutamalla täyslihakinkkusiivulla, paistamiseen käytin voita, kahvi.

Lounas: Jäävuorisalaatti, kurkku, tomaatti, purkillinen vaaleaa tonnikalaa paistettuna pannulla kera sipulisilpun ja voin, salaattijuustoa, raejuustoa, keitettyä kukkakaalta voin kera.

Välipala: mandariini, kahvi kermalla

Päivällinen: Keitetty kanamuna, jäävuorisalaatti, kurkku, salaatti, salaattijuusto

Iltapala: Kreikanjugurttia jälkiruokakulhollinen makeutusaineella, mustikoita

Miltä tuo kuulostaa, onko jotain lisättävää tai poistettavaa? =) Nälissään en ole kyllä ollut ja välillä tuntuu että syönkö liikaakin. Niin ja kaikenlisäksi imetän... ja ainakin itsestäni tuntuu että maitoa riittää.

öhöm, paljonkin huomautettavaa. Elikkäs, missä kana, kala tai liha?? eli saatko protskusi pelkästään tonnikalasta tai kananmunista? ei hyvä, ainakaan mun mielestä. Päivälliseen ehdottomasti pitää lisätä esim. kalaa tai kanaa, ei tuo riitä muuten mitenkään. ja siis etkö syö mitään hiilareita? tuohan on ihan atkinsin dieetti, jota ei pitkään saa edes noudattaa, eli hiilarit kehiin myös! (ja vaikka kasviksissa hiilareita onkin, niin ei riitä! täysjyväviljaa tms. kehiin myös).

^No edellisen kommentit olivat ainakin höpöhöpöä.

Muuten minusta ihan ok, mutta pyri 3 ruokailukertaan, syöt kerralla niin paljon että ei tule moneen tuntiin nälkä. Mandariini on melkein silkkaa sokeria, mutta onhan se esim. keksiä parempi kahvin kaverina. Pyri kuitenkin välttämään hedelmiä alussa, tai rajaa ainakin määrä max 1 kpl päivässä.

Karppaus nimenomaan on sitä, että jätetään esim. ne suosittelemasi täysjyväviljat pois. Hiilareita tulee ap:n ruokavaliollakin kasviksista, maitotuotteista ja siitä mandariinista helposti 50-100 g päivässä, Atkinsin aloitusvaiheessa kun 20 g on yläraja.

Itse olen imettänyt yhteensä 5 vuotta vähähiilarisella ruokavaliolla, juurikin tuollaisella noin 50 hhg/vrk määrällä. Ei mitään ongelmia.

Nim."tavoitteletko atkinsia" ei tiedä mistä puhuu. Karppaus on mm. Ruotsissa uusi suositeltu ruokavalio kakkostyypin diabeetikoille, ja nyt Suomessakin hiilareiden määrää suositellaan vähennettävän. Atkinsissa on kyllä hiilareita, mutta ne saadaan kasviksista ja/tai marjoista. Ja alkuvaiheessa määrä pyritään pitämään melko alhaalla (alk. 20g/pvä). Atkins/karppaus/whatever miksi sitä tahtookin kutsua (kymmeniä tyylisuuntauksia saman asian sisällä!) on täysin turvallinen ruokavalio jos sitä noudattaa oikein ja lisäksi tarkoitettu koko loppuelämän ohjenuoraksi, ei miksikään pikakuuriksi laihduttamisen ajaksi!

Ps. Imettämiseen hiilarit eivät vaikuta mitenkään.

Minkä ikäistä imetät? Mä vähän ihmettelin että mihin tuota makeutusainetta tarvitset? Mä en kyllä käyttäisi mitään missä on arpartaamia (oletan että sitä siinä on), tai mitään muitakaan vastaavia, kun imetän!

Alkuperäinen kirjoittaja Määä;22400883:
Minkä ikäistä imetät? Mä vähän ihmettelin että mihin tuota makeutusainetta tarvitset? Mä en kyllä käyttäisi mitään missä on arpartaamia (oletan että sitä siinä on), tai mitään muitakaan vastaavia, kun imetän!

5 kk ikäistä imetän ja satunnaisti käytän makeutusainetta =)

Kiitos mielipiteistä ja vinkeistä, olen siis ihan oikealla tiellä ;) Niin ja tuossahan oli vain yhden päivän syömiset, esim broileria oon muuten syöny pari kertaa tällä viikolla ja tänään lohta.

Yhteistyössä