Mun laskujen maksu ei vaan onnistu.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tehimiini harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tehimiini harmaana

Vieras
Tuossa viime vuoden puolella angstasin täällä aika paljonkin meidän sössityistä raha-asioista. Ne alkaa nyt olla ilmeisesti kunnossa, sillä mä olen tällä viikolla saanut jo kaksi kirjettä että oon maksanut jonkun laskun tuplana ja haluavat palauttaa mulle rahaa. Miten tää menee koko ajan näin, joko ne laskut on myöhässä tai kadonneet, tai sitten maksan liikaa ja kuvittelen että meiltä loppuu taas rahat kesken? :D Toisaalta parempi näin päin kuin että joutus edelleen vääntämään ja kääntämään ja sumplaamaan nitä laskuja joihin ei vaan rahat riitä.

Ainiin, ja mun mies sai tän kuun alussa vihdoin sen vakituisen työpaikan, ihan jopa kuukausipalkalla, joka on hänen alallaan tosi harvinaista. :) Olen iloinen hänen puolestaan, ja kotonakin on paljon helpompi olla kun toinen ei oo pinna kireellä stressin takia. :)

1) Laita saapuneet laskut yhteen tiettyyn paikkaan "Maksamattomat"
2) Ota maksettavat laskut, maksa ne ja merkkaa maksupvm maksettuun laskuun
3) Siirrä maksetut laskut pariksi kuukaudeksi tiettyyn paikkaan nimeltään "Maksetut"
4) Jos vain jaksat, pidä kirjanpitoa excelissä tai vastaavassa. Pidemmällä tarkkailujaksolla näet, milloin pitää olla rahaa jemmassa normaalia enemmän ja milloin pääset helpommalla laskujen suhteen

1) Laita saapuneet laskut yhteen tiettyyn paikkaan "Maksamattomat"
2) Ota maksettavat laskut, maksa ne ja merkkaa maksupvm maksettuun laskuun
3) Siirrä maksetut laskut pariksi kuukaudeksi tiettyyn paikkaan nimeltään "Maksetut"
4) Jos vain jaksat, pidä kirjanpitoa excelissä tai vastaavassa. Pidemmällä tarkkailujaksolla näet, milloin pitää olla rahaa jemmassa normaalia enemmän ja milloin pääset helpommalla laskujen suhteen

Joo, järjestyksen ihminen varmaan tekiskin noin, mä teen näin.

1) hae laskut postilaatikosta, avaa ne ja työnnä kaappiin muiden sekaan.
2)palkkapäivänä kaiva kamala nivaska uusia, vanhoja, maksettuja ja maksamattomia laskuja.
3)erittele maksetuksi merkatut pois pinosta (merkaan maksetut repäisemällä laskun melkein kahteen osaan)
4) käy jäljelle jääneet läpi ja koita muistella onko ne kaikki tosiaan maksamattomia, vai unohditko viimeksi laskuja maksaessasi merkata jonkun.
5) Turhaudu ja maksa kaikki merkkaamattomat laskut.
6) löydä seuraavan kahden viikon ajan joka päivä uusia laskuja milloin mistäkin, ja mieti onko ne maksettu va ei, ja miten ne tänne joutuivat.
7) odottele pari viikkoa joko maksumuistutuksia tai kehotuksia ottaa yhteyttä saadaksesi ylimääräisesti maksetut rahasi takaisin.
8) aloita alusta. :D

Välillä mä toivon kovasti että edes joku aikuinen olis joskus opettanut mulle ajoissa näitä raha-asioita. :(

Joo, järjestyksen ihminen varmaan tekiskin noin, mä teen näin.

1) hae laskut postilaatikosta, avaa ne ja työnnä kaappiin muiden sekaan.
2)palkkapäivänä kaiva kamala nivaska uusia, vanhoja, maksettuja ja maksamattomia laskuja.
3)erittele maksetuksi merkatut pois pinosta (merkaan maksetut repäisemällä laskun melkein kahteen osaan)
4) käy jäljelle jääneet läpi ja koita muistella onko ne kaikki tosiaan maksamattomia, vai unohditko viimeksi laskuja maksaessasi merkata jonkun.
5) Turhaudu ja maksa kaikki merkkaamattomat laskut.
6) löydä seuraavan kahden viikon ajan joka päivä uusia laskuja milloin mistäkin, ja mieti onko ne maksettu va ei, ja miten ne tänne joutuivat.
7) odottele pari viikkoa joko maksumuistutuksia tai kehotuksia ottaa yhteyttä saadaksesi ylimääräisesti maksetut rahasi takaisin.
8) aloita alusta. :D

Välillä mä toivon kovasti että edes joku aikuinen olis joskus opettanut mulle ajoissa näitä raha-asioita. :(
No mikset ota tuosta edellisestä neuvoa? Ei ole vaikeaa.

ite tässä on muutkin laskunsa opetellu maksamaan. itse revin laskun heti maksettuani ja laitan roskiin enkä jätä pyörimään. tosin nykyään kaikki tärkeet tulee suoraan e-laskuna niin ovat pankissa jo odottamassa ja helppo maksaa ja muistaa sieltä.

Alkuperäinen kirjoittaja kökköliini;25838438:
ite tässä on muutkin laskunsa opetellu maksamaan. itse revin laskun heti maksettuani ja laitan roskiin enkä jätä pyörimään. tosin nykyään kaikki tärkeet tulee suoraan e-laskuna niin ovat pankissa jo odottamassa ja helppo maksaa ja muistaa sieltä.

Mäkin revin heti kaikki maksetut laskut ja viskaan roskiin niin ei ole tullut sekaannuksia!

[QUOTE="vieras";25838436]No mikset ota tuosta edellisestä neuvoa? Ei ole vaikeaa.[/QUOTE]

Joo unohtui kirjoittaa että jatkossa täytyy tehdä kuten mua juuri äsken neuvottiin. :)

niin ja toinen helppo homma ton e-laskun lisäksi on se että laittaa tulleen laskun heti pankkiin jemmaan, siellä ne sitten odottaa maksua kunhan tili tulee.... ei tarvi kaapeista ettiä.

Laita laskuille joku oma selkeä laatikko kirjoituspöydälle, johon laitat laskut aina niin, että ensimmäiseksi maksettava eräpäivän mukaan on päällimmäisenä/ edessä. Ja sitten maksetuille laatikko tai mieluiten kansio ainakin seurattaville jutuille kuten sähkölle ym.

Alkuperäinen kirjoittaja kökköliini;25838478:
tiliotteesta löytyy yhtä helposti... ainakin meillä.

Minulle ei tule paperista tiliotetta ja jostain syystä kaikki maksutapahtumat eivät näy verkkopankissa. Tästä viisastuneena säilytän laskut pari maksuväliä ja hävitän ne sitten.

Meillä on kansio, jossa on kolme välilehtee; seuraavaks maksettavat, maksamattomat ja maksetut. Aina kun tulee lasku, niin pistän sen kansioon ja otan sen pois sieltä siks aikaa, että vaihdan sen paikkaa. Maksettuihin kirjotan millon on maksettu. Pysyy laskut järjestyksessä, eikä tarvi miettiä, että mikä on maksettu ja millon vai onko maksettu ollenkaan. Paljon yksinkertasempaa ja helpompaa, kun säilyttää niitä miljoonassa eripaikassa ja käydä kaikki läpi kerran pari kuussa selvittääkseen, että mitäs nyt maksellaan.

Yhteistyössä