V
vihainen vaimo
Vieras
Meidän pieni lapsi on viidettä päivää vatsataudissa. Ja miksi. Siksi, että meillä kävi mahatautisia vieraita. Osa perheestä oli jo parantunut, mutta yksi vielä sairastamatta ja alkoi sitten tietysti meillä oksentaa. Nyt sitten mies paljasti, että hän tiesi tästä etukäteen. Siis että osa oli just parantunut, mutta kaikki ei vielä siin perheesä sairastaneet. Ja yleensähän se käy koko perheen läpi, joten ei ihme, että tartunta tuli meidänkin perheeseen. Minä en olisi niitä vieraita meillä päästänyt, jos olisin tiennyt, et on pienikin riski saada tartunta. Mutta mies omien sanojensa mukaan unohti kertoa tästä taudista etukäteen. Yllättäen "unohti", koska tiesi, etten olisi meille sellaisia ihmisiä päästänyt ja kyse tietysti miehen sukulaisista, joita hän halusi tavata. Nyt mies sairastui itsekin ja ainoa ajatus mulla, että siitäs sait. Ehkä sitten jatkossa tajuaa, ettei tälläisiä asioita "unohdeta" mainita etukäteen, koska meillä on pienet lapset ja haluan välttää tälläiset ikävät taudit niin hyvin kuin suinkin pystyy. Mun pieni lapseni itkee, että maha sattuu niin paljon, ettei voi kun maata. Mä olen tosi vihainen tolle miehelle nyt. Toivottavasti kärsii vähintään yhtä paljon kuin lapsi on tähän mennessä joutunut kärsimään.