Mun mies on yks laiska pa***a

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsyttää!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väsyttää!

Vieras
Aaaargh että raivostuttaa!! Olen valvonut kipeiden ja nuhaisten lasten kanssa koko yön, itsellä alkoi yöllä kuukautiset ja niiden myötä vatsakivut ja tämä kiukustuminen :( Aamulla PYYSIN miestäni heräämään lasten kanssa ja mikä on vastaus? "En herää". Mä en vaan nyt jaksa sitä, sillä itse pääsin vihdoin nukkumaan puoli 8 ja nyt piti sitten herätä taas. Mies on ollut viikon lomautettuna ja kirjaimellisesti lomaillut koko viikon, pelailee ja tulee valmiiseen ruokapöytään syömään! Tänään se on menossa jääkiekkomatsiin ja minä täällä kotona lasten kanssa kuten joka ikinen päivä!
Keksikääs mitä "kivaa" mä keksin, että mies tajuaa kuinka hiton väsyny mä olen tohon?

No kyllä mun mielestä lasten hoito ja kotihommat kuuluu sekä isälle että äidille. Ihmetyttää, eikö mies arvosta yhtään vaimoaan, jos ei tosiaan voi sen vertaa auttaa, että valvoisi edes osan yöstä lasten kanssa. Kyllä mun mies on valvonut öitä vaikka on ollut aamulla töihin lähtö, jos mä olen ollut kipeä.

Nyt olisi ap:lla ja miehellään keskustelun paikka.

No kertokaa teijän keino, millä te oisitte saanu miehen ylös? Minä en viitsi alkaa riitelemään asiasta lasten nähden, en halua että lapsille tulee sellainen olo, ettei isi halua olla heidän kanssa :(

No, tuollaisesta ei ole kokemusta, että nainen juoksee ja mies vikisee. Ihan samalla tavalla tuollai päin. Jos mies hoitaa kodin ja lapset, ni kyl naisenkii kuuluu oma osuutensa tehä. Ei kenenkää tarvii olla tossun alla. Jokaisella on oikeutensa.

Jos mies ei kotona tee mitään, vaikka ei ole edes töissä, lopeta hänen passaaminen. Anna miehen vaatteiden likaantua ja loppua, pesköön itse. Älä tee miehelle ruokaa, hoitakoon itse syömisensä. Jos ihmettelee/valittaa asiaa, sano että sulla riittää ihan tarpeeksi hommaa lasten hoidossa. Että jos ei herran kelpaa auttaa, niin et säkään sitten tee enää mitään herran hyväksi. Ettet yksinkertaisesti jaksa, sun on pakko karsia töitä joita voit jättää tekemättä ilman että lapset kärsii.

Tietysti kaikista paras olisi, jos puhuisit miehelle ja selittäisit, kuinka rankkaa sulla on. Tai lähde pariksi päiväksi yksin kylpylään, sano että sun on pakko päästä hetkeksi huilimaan tai et enää jaksa.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
No kyllä mun mielestä lasten hoito ja kotihommat kuuluu sekä isälle että äidille. Ihmetyttää, eikö mies arvosta yhtään vaimoaan, jos ei tosiaan voi sen vertaa auttaa, että valvoisi edes osan yöstä lasten kanssa. Kyllä mun mies on valvonut öitä vaikka on ollut aamulla töihin lähtö, jos mä olen ollut kipeä.

Nyt olisi ap:lla ja miehellään keskustelun paikka.

Ei se mieskään varmaan täydellistä unta nukkunut koko yötä, kun kuopus itki meidän makuuhuoneessa, mies tosin alkuyön nukkui (100% varmuudella kun kuorsaus kuului) sohvalla, kun sinne nukahti. Mutta ei se kyllä eväänsäkään heilauttanut auttaakseen minua, oli vaan selkä minuun päin ja kuitenkin oli puoliunessa. Itse taas hain lapselle lääkettä ja pidin pystyasennossa ja syötin ynnä muuta. Että kai se mies ottaa sen niin, että kun ei nyt täydellinen yö ollut, hänellä on oikeus nukkua nyt aamulla kunnolla!

Meillä ukko havahtu tilanteeseen kun ilmoitin että kerää kamansa ja häipyy mahdollisimman pian. sitä ennen oltiin juteltu aiheesta aika monta kertaa mutta eipä ottanu tosissaan ennenku käskin viimein etsiä asunnon ja näytin että olen tosissani ettei mun voimat enää riitä.

Alkuperäinen kirjoittaja väsyttää!:
Alkuperäinen kirjoittaja yh:
Kiitos muistutuksesta.
Ja voimia sulle sinne! Tiedän tasan tarkkaan miltä susta tuntuu.. :hug:

:( Uskon sen. Miten te yksinhuoltajat oikein jaksatte? :ashamed:

Tarkoitin että eksäni oli just samanlainen kuin ukkosi ja mun elämä oli just tuota sillon. Elämä helpottui kummasti, kun erosin. Se valtava ketutus jäi pois, kun ei tarvinnut kestää enää sitä laiskaa p*skaa sängynpohjalla. Olihan se toisaalta rankkaakin, mutta samalla tavalla rankkaa se oli parisuhteessa, jossa mies ei osallistunut yhtään mihinkään vaan eli kuin sinkku välittämättä minusta ja lapsistaan.
Mun erosta on jo neljä vuotta, ja nuorimmainenkin 5v. Hyvin on selvitty, ja eroa en ole katunut koskaan.
Tsemppiä sulle kuitenkin..

Alkuperäinen kirjoittaja väsynyt:
No kertokaa teijän keino, millä te oisitte saanu miehen ylös? Minä en viitsi alkaa riitelemään asiasta lasten nähden, en halua että lapsille tulee sellainen olo, ettei isi halua olla heidän kanssa :(

No miksi et? Jos se on oikeasti totta,niin miksi haluat pitää kulisseja yllä miehen puolesta?

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:

No miksi et? Jos se on oikeasti totta,niin miksi haluat pitää kulisseja yllä miehen puolesta?

koska en halua pahoittaa lasten mieltä. Kyllä isi haluaa olla, mutta vain silloin kuin isi "jaksaa". Ei mies nyt ihan täys tampio ole, siis kyllä se jotain joskus tekee, mutta ärsyttää ettei se tee oikeasti mitään sellaista, joka auttaisi minua. Mies on lomautettuna ja lupasi auttaa minua enemmän kotona, vaan eipä tuo ole vielä ainakaan mitään tehnyt. Sama se on joka ikinen kesäloma tai talviloma tai mikä tahansa.

koska en halua pahoittaa lasten mieltä. Kyllä isi haluaa olla, mutta vain silloin kuin isi "jaksaa". Ei mies nyt ihan täys tampio ole, siis kyllä se jotain joskus tekee, mutta ärsyttää ettei se tee oikeasti mitään sellaista, joka auttaisi minua. Mies on lomautettuna ja lupasi auttaa minua enemmän kotona, vaan eipä tuo ole vielä ainakaan mitään tehnyt. Sama se on joka ikinen kesäloma tai talviloma tai mikä tahansa.

Ethän sinä niitä mieliä pahoita, vaan mies. Itse omalla käytökselläsi olet sallinut miehen olla kusipää. Tuollainen käytös pitää tukahduttaa heti kärkeen eikä sallia. Jos mies on päässyt vuosikaudet luistamaan hommista ja isyydestä niin ei se niitä enää aloita.
Jos luotat että isä ei jätä lapsia heitteille niin lähde kotoa ja siten PAKOTA mies ottamaan vastuuta lapsista.

Ethän sinä niitä mieliä pahoita, vaan mies. Itse omalla käytökselläsi olet sallinut miehen olla kusipää. Tuollainen käytös pitää tukahduttaa heti kärkeen eikä sallia. Jos mies on päässyt vuosikaudet luistamaan hommista ja isyydestä niin ei se niitä enää aloita.
Jos luotat että isä ei jätä lapsia heitteille niin lähde kotoa ja siten PAKOTA mies ottamaan vastuuta lapsista.

Mitenhän sen selittäisin.. Siis en halua lasten nähden alkaa riitelemään siitä, kumpi JOUTUU nousta lasten kanssa aamulla, silloin lapset saa sen kuvan ettei me kumpikaan haluta olla niiden kanssa. Ehkä vähän alkuun sanoin liian ilkeästi miehestä, kun olin niin hermona.. Siis kyllä hän viettää perheensä kanssa aikaa ja lasten, mutta se mikä minua nyppii, mies tekee sen silloin, kun itse haluaa. Minä taas teen aina, kun ei ole vaihtoehtoja. Minusta olisi ihanaa, jos mies huomaisi että olen väsynyt ja itsekin ehdottaisi että voisi nousta lasten kanssa jotta minä saan levätä, tai ainakin viimeistään silloin nousisi, kun minä sitä pyydän. Normaalisti meillä arki ollut sitä, että mies töissä ja minä hoidan lapset kotona, joten tilanne sinänsä on nyt erilainen, kun mies kotona. Hän lupasi auttaa, mutta kun minä sitä apua pyydän niin sitten kieltäytyy. Ei jätä lapsia heitteille jos minä tästä nyt lähtisin johonkin, mutta minne minäkin menisin :ashamed:

Tämäm takia olisi tärkeää että se isä ottaisi heti lapsen synnyttyä vastuuta siitä lapsen hoidosta ja äiti antaisi tilaa isälle hoitaa lasta. Muiden keskustelujen perusteella moni on sitä mieltä että ensimmäisen vuoden aikana se äiti on tärkein ja isä on siellä sivussa, onko sitten ihme ettei synny niitä hyviä isä suhteita jos ei alusta asti olla tasavertaisia vanhempia. Enkä tarkoita tätä ap:lle vain yleisesti. Voimia ja kannattaa nyt viimeistään sopia miehen kanssa yhteiset periaatteet selviksi parisuhteesta ja lastenkasvatuksesta.

joiltakin miehiltä puuttuu jokin osa-alue aivoista,kutsutaan sitä huomioonottamiseksi,kyvyksi asettua toisen asemaan tai epäitsekkyydeksi.ja se on raskasta elää sellasen ...ihmisen kanssa.mutta ei kai mahdotonta jos vain jaksaa sietää toista.

Ap:n kirjoittama teksti on kuin mun näppikseltä.

Olen tullut siihen tulokseen, että mieheni on itsekäs ja hänellä on edelleen vaikeuksia kasvaa isyyteen, vaikka meillä on jo 2 lasta.

Sehän siinä ketuttaakin kun ollaan perheenä ja parisuhteessa ja toinen osapuoli elää niinkuin mikään ei hänelle kuuluisi, tuntee itsensä yksinhuoltajaksi joka tapauksessa!

Uusimmat

Yhteistyössä